Lue keskustelun säännöt.
Mitä mieltä olet jos aikuinen käyttää tällaisia sanoja:
28.03.2011 |
tykkäättekste, kerkesittekste, otattekste ..?
Joskus puhutellaan kahta ihmistä, joskus teititellään.
Ja turkulaisesta kyse :D
Kommentit (5)
Porissa myös käytämme noita sanoja, ihan lapsesta vanhukseen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siis silloin, kun puhutellaan useampaa henkilöä. Yksikössä tietenkin "Otatsä?"
Ja noita voi vähän lyhentää: Otakste? Tykkääkste? Kerkeekste?
Turkulaisena tosin taidan sanoa yksikössä "OtaKsä(ä)?" Tai lauseessa "Otakspullaa?" (tarkoituksella kirjoitettu yhteen, koskan silleen sen melkeen sanookin :D)
Minkä sitä ihminen murteelleen voi? Noin puhuu aika suuri osa turkulaisista...