Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kurkunpääntulehduksesta..

Vierailija
27.03.2011 |

kuinka herkästi olette käyneet päivystyksessä hengittelemässä adrenaliinia? meillä tytöllä ollu moista vaivaa nyt vuoden aina sillon tällön. Eka kerta pääsi liian pahaksi kun en koko hommaa tajunnut ja oltiin yötä sairaalassa. Siitä viisastuneena ollaan viety ajoissa kun on siltä alkanut tuntua.

Monesti oon lukenu et monet vaan istuu sitkeesti yö yön jälkeen partsilla helpottamassa oloa. Mä oon niin hysteerinen tän kans et mieluusti kiikutan pikimmien lääkärille.

Tällä hetkellä tyttö nukkuu mut pelkäänpä et ei kovin hyvin yötä tuu nukuttua. Aika käheenä on ja yskäkin kumeaa(ei ihan haukkuvaa tovi sit ollu kun itkemään heräs).. Huoh,lisäks on kuumeessa niin tuntuu olevan pahempaa kun joskus sillon kun ei samaan aikaan ole kuumetta.

En nyt herättää viitti mut jos herää ja on hankala saada unesta kiinni taidanpa passittaa miehen ja tytön matkaan.. onko vähän ylireagointia? Ite en pääse kun vauvaa imetän joten pakko olla paikalla.

Muuten vain kyselen et käyttekö muut helposti päivystyksessä tän vaivan kaa vai hoiteletteko kylmällä ilmalla vain. Mä en jotenkin uskalla..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en herättäisi jos nyt nukkuu. Ei sitä avaavaa lääkettä ennaltaehkäisevästi oikein voi ottaa, vaan jos kohtaus on päällä. Todella kurjaa. En osaa sanóa sinulle muuta kuin että koita nukkua, toivo parasta että tämä yö menisi hyvin, sitten joudutte lähtemään sairaalaan jos paha kohtaus tulee. Muutama päivä, ja tauti on varmasti taas voitettu. Täällä sama riesa toistuvasti.

Vierailija
2/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta ja kaikilla tuota vaivaa. Vauva-aikana ollut todella pahoja kohtauksia ja olen myös joutunut joskus lähtemään milloin mihinkin vuorokauden aikaan lääkäriin. Sehän onkin inhottavinta, että kohtaukset tulee yleensä öisin. Olen kokenut sen jo niin älyttömän monta kertaa, että olen voittanut jo sen pelon, mutta aina se jännittää ja on stressitila itselle, kun tilanne on päällä. Haluaisin antaa vinkkejä ja valaa rohkeutta toimia itse siinä tilanteessa, koska kotikonstein pärjää todella pitkälle, kun toimii oikein ja tärkeintä ettei hätäänny. Koita ottaa rauhallisesti, koska se kuulostaa pahemmalta mitä todellisuudessa on. Yleensä lapsi saa tarpeeksi happea, koska jos tarkkailet hengitystä, huomaat että uloshengitys vaikeutuu ja saattaa vinkuakin. Sisäänpäin hengittää paremmin. Siinä vaiheessa, kun rohina alkaa, tauti alkaa voittaa. Mutta, kun lapsesi hengitys tuntuu ahtaalta ja yskä on hakkaavaa, 1.Nosta lapsi pystyasentoon. Avaa ikkuna (varaa kypärälakki viereen, saat nopeasti päähän ja kietaise peittoon) ja hengittele ikkunasta raitista ilmaa tai vie ulos. 2.Kylppärissä tai vessassa voi hengittää kylmää höyryä, huom EI kuumaa! Ruutaa vaikka käsisuihkulla kovalla paineella altaaseen ja pidä lasta lähellä. 3.Osta heti huomenna höyrylaite, mikä puhaltaa kylmää vesihöyryä! Ihan ehdoton! Voit asentaa sen suoraan lapsen kasvoihin ja laittaa pystyasentoon nukkumaan. Muutenkin on tärkeää nukuttaa pystyasennossa, kosteassa ja viileässä huoneilmassa. Olen monet kerrat nukuttanut rattaissa, lämpö alas ja märkiä pyykkejä kuivumaan samaan huoneeseen tai kastellut pyyhkeitä. Yksi, kaksi tai kolme yötä ja sit se helpottaa!!! Olen myös valvonut öitä parvekkeella, kun on oikein tukkonen tilanne ollut.. Viime hädässä sitten lääkäriin.

Tsemppiä, voimia ja paranemista sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin sanottiin ettei herättää kannata mut jos herää ja on kovin hankala olo sit vois mennä. Mä oo n ymmätäny et antavat adrenaliinia ja sit on saatu kortisonia nestemäisenä ja kotiinkin jonkinmoinen tabletti mukaan. No ei sillä niin väliä,kunhan homma hoituu:) Ja vielä sanovat päivystyksessä (viimeks)et saatte tulla uuelleen millon vaan kun eka käytiin lääkärillä niin sit riitti et hoitaja antaa lääkkeen. ja kyllä ne antoi vaikkei ollu ns.päällä kohtaus vaan ikäänkuin helpottaakseen tulevaa yötä(illalla käytiin) noo taisivat pitää sit hysteerisenä äitinä:) ap

Vierailija
4/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt lasta lääkäriin. Koska kohtaus menee ohi suht nopeasti, en edes ehtisi lääkäriin, koska yöllähän ne ovat. Juu, kamalia ovat.

Vierailija
5/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein joka lentsun yhteydessä (ikää 2v) Kerran on lähdetty yöllä päivystykseen, kun ei parissa tunnissa alkanut rohinat mennä ohi. Haukkuyskä oli kuitenkin laantunut, mutta tyttö ei vaan käynyt nukkumaan ja hengitys kuulosti pihisevältä, eikä kotikonsteista ollut apua. Varmasti oli hankala olokin, kun ei edes autoon nukahtanut, vaikka kello oli jotain 3 yöllä ja matkaa meiltä sairaalaan 20km...

Yleensä ovat kyllä menneet ohi ihan sillä raittiilla ilmallakin noi kohtaukset.

Vierailija
6/7 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullekin (3) vastauksestas:) oikein hyviä vinkkejä. Yritänkin olla rauhallinen ja varmasti jossain määrin onnistunkin siinä:) Meillä kin lapsia neljä mutta tämä ensimmäinen jolla tätä vaivaa. Kaatsotaan nyt miten tyttö nukkuu,ainakin tällä hetkellä aika hiljaisesti. Itku varmaan lisäsi sitä vinkumista kun tossa aikasemmin heräs. Eka kerrasta jäi mulla aika kurja olo kun ressu korisi ja rohisi koko yön ja aamulla vain kuiskaili,mutta enhän tajunnut että on henki niin ahtaalla. No onneksi mentiin kuitenkin päivystykseen jossa passittivat osastolle kun ei alkanut kuulostaa paremmalta vaikka pariin otteeseen adrenaliinia anneettiinkin.ap

Vierailija
7/7 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileällä kelillä ollaan avattu ikkunat, menty ulos, laulettu, laitettu videot päälle ja vaikka mitä että rauhoittuisi. Joskus on mennyt ohi, joskus ei. Viimeinen kerta oli pahin ja oli lämmin yö eikä autoa kotona... ambulanssissa mitattiin hapetus (heikkoa) ja annettiin sitten happea. Keskussairaalassa oltiin yö.

Kylmällä siis hoidellaan jos menee, mutta aina ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi