vauvan huumetestit:(
onko muiden vauvoilta otettu syntymän jälkeen huume testiä pissasta?
meille sanottiin että kun vauva syntyy on otettava hänestä huumepissa koska lastenlääkäri haluaa niin..:(No minä siihen sanoin että saa testata niin paljon kun haluatte kun voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa etten ole kun kerran hassista elämäni aikana kokeillut yläsasteella ja sen typeränä menin neuvolassa kertomaan kun joskus ensimmäisellä käynnillä sitä kysyivät.
tuntuu vaan jotenkin pahalta:(
Kommentit (22)
jälkeenpäin harmitti että olin maininnut koko asiasta mitään, mutta jotenkin yllätyin tädin kysyessä minun huumeidenkäytöstäni, ja kielsin mitään huumeita käyttäneeni, mitä nyt pilveä joskus poltellut. sitten tädillä ote tiukkeni ja rupesi kysymään tarkemmin, ja minä hätäpäissäni solkkasin että " joo, siitä nyt on jo aikaa, tai siis tapahtui silloin kun mä olin nuori, no en tietty mikään alaikäinen vaan ihan täysikäinen, parikymppinen.."
ei se nyt ehkä aivan vastaa täyttä totuutta, mutta en mä sille osannut ruveta sitten tarkkaan erittelemään että kaksi kertaa 16-vuotiaana, useasti 17-vuotiaana, kerran 18-vuotiaana, kahdesti 21-vuotiaana, kerran 23-vuotiaana...
mutta lukekoon mitä lukee ja ihmetelkööt joita ihmetyttää. ehkä ihan oikeesti kuitenkin neuvola on sellainen paikka jossa minä aion olla mahdollisimman rehellinen.
.. mua ärsytti kun eka neuvolassa multa kysyttiin käytänkö alkoholia ja miten usein jne. Tottakai kerroin rehellisesti miten olin aikaisemmin juonut jne. Kyllä jaksoi terkkari joka saatanan kerta kysyä että oletko juonut nyt!!! Sanoin aina sille topakasti että: EN! Join silloin ennen raskaaksi tuloa ja silloinkin n. kerran kuussa. Sit se aina kysyi mun tupakan poltosta vaikka en eläissäni ole tupakkaan polttanut. Aina sama juttu; ethän ole nyt juonut etkä tupakoinut. VOI HELVETTI että ärsytti. Se ei millään voinut tajuta että en TOSIAANKAAN juo raskauden aikana. Olin silloin 21v., enkä mielestäni enää mikään teini enää.