Pph imuroi hoitopäivän aikana :(
Olen toistuvasti törmännyt tilanteeseen, missä pph tulee avaamaan oven imuri käsivarrellaan. Minä en maksa hoitomaksuja siitä, että pph hoitaa kotiaan, vaan siitä että se hoitaa LAPSIA.
Oletteko muut törmänneet vastaavaan?
Kommentit (27)
ja vielä silloin kun lapset ovat hoidossa. Etenkin eteisiin tulee niin paljon hiekkaa, että pakko on pahimpaan aikaan keväällä ja syksyllä imuroida jopa pariinkin kertaan. Että voi ihmisellä olla ongelmia!
ja sitten omalla vapaa-ajalla siivota sitä kotiansa. NIin muutkin töissäkäyvät joutuvat tekemään. Mitä ne lapset tekee sillä aikaa kun pph imuroi? Katsoo videoita?
Sieltähän ne lapset oppii että siisteys on puoliruokaa. Joskus on pakko imuroia päivän aikana ja varsinkin tämmösenä kura-aikana. Mielummin minä antaisin imuroida kuin lasteni pyöriä siellä soran ja mullan seassa.
Ja kyllä minä myös siivoan työpäiväni aikana toisten kodeissa välillä. Tiskaan tms, vaikka en varsinaisesti olekaan siivooja.
pph:lla hoidossa, ja se oli aivan ihanaa. Perjantaisin oli aina siivouspäivä, siis hoitaja siivosi kotinsa ja minä sain auttaa (puistella liinoja, pyyhkiä pölyjä jne.). Se oli aina viikon paras päivä ja tunsin itseni tärkeäksi!
työpäivän aikana. Jos lapsi kaataa hiekat kengästä tai kukkapurkista mullat, pitäskö ne jättää siihen ja sitten illalla imuroida???
Itse imuroin joskus jos on pakko, sillä helpommin teen sen sitten illalla.
Pesen pyykkiä, laitan ne kuivumaan, lataan tiskikoneen jne jne...
Hoitajilla monesti niin pitkä päivä, että päivällä on pakko tehdä osa kodin hommista.
Perjantaisin viedään matot ulos ja hakataan niitä iltapäiväulkoilun yhteydessä.
ja sitten omalla vapaa-ajalla siivota sitä kotiansa. NIin muutkin töissäkäyvät joutuvat tekemään. Mitä ne lapset tekee sillä aikaa kun pph imuroi? Katsoo videoita?
Ei siihen leikkimiseen aikuista tarvita.
itsekin tosiaan keittiön pidän siistinä, astianpesukone ja pyykkikone laulaa. Välipalan jälkeen ennen ulkoilua lapset saavat siivota leikkihuoneen ITSE. Voin päivän mittaan keittää kahviakin, samalla sitä juon kun pelaan lasten kanssa/katselen heidän touhujaan :) Lapset saavat syliä ja halia päivän mittaa. Välillä tuntuu, että joudun pyytämällä pyytämään, että tulkaa hetkeksi syliin. Lapset niin touhuissaan "omien hommiensa" kanssa. Pidän työstäni ja se ei ole keneltäkään pois jos joskus kesken työpäivän näytän imuria lattialle:)
heitettiin jopa hoitolasten kanssa matot ulos hoitopäivän aikana. Lapsille luutut käteen ja ei kun pölyjä pyyhkimään =)
Vanhemmat olivat onnellisia, kun näkivät kuinka siivotaan.. Useassa kodissa käy nykyään siivoojat ja lapset tottakai siivoamisen ajaksi pois kotoa.
Nykyään en jaksa aloittaa siivouksia hoitopäivän aikana. Mutta tiskit,ruoat, pyykkihuoltoakin teen ja saatan jopa joskus imuroida. Joskus joudun luutuamaan lattiaakin, jos joku kullannuppu kaataa vaikkapa hoitopäivän aikana maidot lattialle jne..saati jos joku oksentaa, silloin tuleekin suursiivous. Enkä jää odottamaan, että jokainen lapsi on haettu kotiin ;D
Kodinomaista hoitoahan pph on =)
Meille nimenomaan maksetaan siitä kodinomaisesta hoidosta.
Ollaan siivoajia, keittäjiä, lastenhoitajia ja vaikka mitä päivän mittaan.
Kaikki hoituu siinä sivussa, jos tulee hoidollista tarvetta lapsille niin tekeminen jää. "luppoaikana" teen omia kotihommia ja järkkäilen paikkoja (sinun nuppusi sotkemia sellaisia)
Keretään päivän aikana vielä ulkoilla, syödä, pitää toimintatuokiota ja varmistaa että jokaiselle löytyy syliä sekä rakkautta.