Työkkärien osoitukset
Mun mielestä noi työkkärin työhön osoitukset ovat jo kiusaa. Sain osoituksen hakea yhtä myyjän paikkaa ja kaksi työtöntä tuttuani oli saanut saamaan paikkaan osoituksen, eikä meillä kellään ole merkonomin tai edes lähellekään sitä koulutusta. Itse olen ollut vaateliikkeessä 3kk harjoittelussa.
Niin ne osoitukset ovat kiusantekoa työnantajaa kohtaan. Tuolta tuli mulle viesti, että hakemuksia oli tullut yli 200kpl!?!?!? Miten työnantaja ehtii ja pystyy ne kaikki lukemaan kun työkkäristä lähetetty noin monelle osoitus... varmaan pieni osa oli sellaisia jotka paikan halusivat oikeasti!
Kommentit (13)
Eikö missään ajatella sitä kuinka nämä osoitukset tukkivat ta:n sähköpostit ja aiheuttavat ison vaivan kun suurin osa hakijoista on täysin epäsopivia?
Työnantajalle hirveä setviminen vain sen takia että työkkäri saa näyttää työttömälle kaapin paikan.
Itse olen työelämässä eikä todellakaan edes kiinnostaisi sellaisten ihmisten hakemuset jotka eivät oikeasti paikkaan passaa tai halua. Turhaa ajanhukkaa!
Mitäköhän mun työkkärin papereissa lukee kun mä en koskaan saa osoituksia oikeisiin työpaikkoihin?
Nyt kumminkin olen onnellisesti palkkatyössä.
että jos ta julkistaa paikan MOL:in sivuilla, saako hän valita että laitetaanko siitä työpaikasta osoituksia ja minkätyyppisille vai onko työkkärillä automaattisesti oikeus jakaa niitä lappusia mistä tahansa työpaikoista?
Olinkohan mä kolmonen vai, kuitenkin tuo sama joka sanoi ap:n olevan oikeassa.
luitko viestin loppuun?
ap
Missä siellä sanotaan, että 200 osoitusta oli lähetetty? Hakemuksia tuli 200, ja jos itse luit viestin loppuun, nyt tulee kertausta; jotkut hakevat ihan itsekin töitä.
Työnantajan kanssa yleensä sovitaan, montako osoitusta työnantaja toivoo tehtävän (esim. 10), ja näin sitten edetään.
ja yleensä valita myös sen, haluaako osoituksia laitettavaksi esim. 5 tai 15. Jos asiasta ei ole erikseen sovittu, ei osoituksia laiteta 10 enempää.
Jokainen osoituksen saanut on ilmaissut TE-toimiston haastattelussa kiinnostuksensa tai osaamisensa osoituksen kohteena olevaan tehtävään, summamutikassa niitä ei lähetetä.
Joten merkonomina ei pidä mennä sanomaan, että myyntityöt kiinnostavat, jos ei oikeasti ole niistä kiinnostunut lainkaan! Ja toisaalta pitää ymmärtää, että 3 kk työttömyysajan jälkeen ammattisuoja on mennyttä ja työhönosoituksia voidaan tehdä myös muihin kuin oman alan tehtäviin.
Työnantajat hakevat "hyviä tyyppejä" eli koulutus ei yleensä ole se ratkaiseva asia missään muussa kuin virassa, jossa se on ehdoton edellytys. TE-toimiston tehtävistä yksi on saada ihmisiä töihin ja työpaikat täytettyä. Jos työ ei kiinnosta, ei kannata olla TE-toimiston asiakkaana.
TE-toimistoje tulostavoitteissa yhtenä kriteerinä on lähetettyjen osoitusten määrä. Minään kriteerinä ei ole osoitusten osuvuus (eli se, moniko osoituksista johtaa työllistymiseen).
Joissain työkkäreissä sitten yritetään päästä tulostavoitteisiin ja näin käy... Toiset eivät lähde peliin mukaan ja jäävät ilman sitä puolen prosentin palkankorotusta, jonka tulosten täyttymisestä voi saada.
ja yleensä valita myös sen, haluaako osoituksia laitettavaksi esim. 5 tai 15. Jos asiasta ei ole erikseen sovittu, ei osoituksia laiteta 10 enempää. Jokainen osoituksen saanut on ilmaissut TE-toimiston haastattelussa kiinnostuksensa tai osaamisensa osoituksen kohteena olevaan tehtävään, summamutikassa niitä ei lähetetä. Joten merkonomina ei pidä mennä sanomaan, että myyntityöt kiinnostavat, jos ei oikeasti ole niistä kiinnostunut lainkaan! Ja toisaalta pitää ymmärtää, että 3 kk työttömyysajan jälkeen ammattisuoja on mennyttä ja työhönosoituksia voidaan tehdä myös muihin kuin oman alan tehtäviin. Työnantajat hakevat "hyviä tyyppejä" eli koulutus ei yleensä ole se ratkaiseva asia missään muussa kuin virassa, jossa se on ehdoton edellytys. TE-toimiston tehtävistä yksi on saada ihmisiä töihin ja työpaikat täytettyä. Jos työ ei kiinnosta, ei kannata olla TE-toimiston asiakkaana.
siihen että laitetaanko hänen työpaikastaan osoituksia myös sellaisille, joiden ammattisuoja on mennyt? Itse en haluaisi alalle sopimattomalle (siis sellaiselle joka ei ole koskaan työtä tehnyt tai edes kouluttautunut samalle alalle) tarjotaan minun työpaikkaani.
ja yleensä valita myös sen, haluaako osoituksia laitettavaksi esim. 5 tai 15. Jos asiasta ei ole erikseen sovittu, ei osoituksia laiteta 10 enempää. Jokainen osoituksen saanut on ilmaissut TE-toimiston haastattelussa kiinnostuksensa tai osaamisensa osoituksen kohteena olevaan tehtävään, summamutikassa niitä ei lähetetä. Joten merkonomina ei pidä mennä sanomaan, että myyntityöt kiinnostavat, jos ei oikeasti ole niistä kiinnostunut lainkaan! Ja toisaalta pitää ymmärtää, että 3 kk työttömyysajan jälkeen ammattisuoja on mennyttä ja työhönosoituksia voidaan tehdä myös muihin kuin oman alan tehtäviin. Työnantajat hakevat "hyviä tyyppejä" eli koulutus ei yleensä ole se ratkaiseva asia missään muussa kuin virassa, jossa se on ehdoton edellytys. TE-toimiston tehtävistä yksi on saada ihmisiä töihin ja työpaikat täytettyä. Jos työ ei kiinnosta, ei kannata olla TE-toimiston asiakkaana.
siihen että laitetaanko hänen työpaikastaan osoituksia myös sellaisille, joiden ammattisuoja on mennyt? Itse en haluaisi alalle sopimattomalle (siis sellaiselle joka ei ole koskaan työtä tehnyt tai edes kouluttautunut samalle alalle) tarjotaan minun työpaikkaani.
vaan ainoastaan niille, joilla joko on alan koulutus tai työkokemusta tai jotka ovat ilmaisseet haluavansa ko. alalle. Tai jotka TE-toimisto muuten katsoo soveltuviksi (esim. urheiluliikkeen myyjäksi voidaan osoittaa myös liikunnanohjaajakoulutuksen saanut).
Kai tiesitte, että ihmiset ihan itse ja vapaaehtoisesti ilman TE-toimistoa hakeutua sellaisiin tehtäviin, joihin heillä ei ole koulutusta? Pitäisikö työnantajien osata ilmoituksessaan kieltää ko. asia?
varmaan pieni osa oli sellaisia jotka paikan halusivat oikeasti!
Eli en sanonut että 200 osoitusta oli lähetetty!
ap
Osalle virkailijoista tärkeintä on vaan kyykyttää. Pistetään vaikka levyseppä-hitsaajakoulutukseen että saadaan tilastot siivottua. Sama vaikka et sillä koulutuksella mitään koskaan tekisi.
Ketä työnantajaa kiinnostaa alasta tietämätön ja kiinnostumaton työnhakija? Joka hakee paikkaa vaan kun työkkärinakka on niin käskenyt? Kun on pakko ettei tule keppiä? S-tana.
Osalle virkailijoista tärkeintä on vaan kyykyttää. Pistetään vaikka levyseppä-hitsaajakoulutukseen että saadaan tilastot siivottua. Sama vaikka et sillä koulutuksella mitään koskaan tekisi. Ketä työnantajaa kiinnostaa alasta tietämätön ja kiinnostumaton työnhakija? Joka hakee paikkaa vaan kun työkkärinakka on niin käskenyt? Kun on pakko ettei tule keppiä? S-tana.
jotkut hakevat töitä ihan itsekin...