G: Mikä näistä tytönnimistä paras?
Tai ehdota jotain sellaista, jota ei ole listalla :) Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, että "aivan kauheita rumia ärräpäänimiä", niin kerron, että me tykkäämme reippaista nimistä, joissa on särmää. Pehmeät lallattelunimet eivät iske meille. Suosikit tällä hetkellä:
Rebekka
Petruska
Anri
Rosa
Ronja
Sade
Kommentit (20)
Anrista, Rosasta ja Rebekasta. Miten olisi vaikka:
Anri Rosa Rebekka
Armi Rebekka
Anri Aurora
Petruska on pojan nimi... Ja oli nyt kumman tahansa, ruma se ainakin on. Petri + paska.
Muut on ankeita.
Rebekka!!!
minkälainen sukunimi?
kannattaa myös muistaa, että lapsesta ei välttämättä tule reipasta.. musta hiljaisen, ujon ja herkän tytön nimeksi esim. reetta-petruska olisi vähän huvittava (vertaa lumikki/lilja tanakalla, punakalla ja kovaäänisellä), toisaalta ei kai aina tonkaan takia tarvitse ihan neutraalia nimeä antaa.
ehdotuksia:
rekina
rinna
sarina
mirjami
krista
kreeta
tartuin ehkä liikaa ärriin..
Petruska on pojan nimi... Ja oli nyt kumman tahansa, ruma se ainakin on. Petri + paska. Muut on ankeita. Rebekka!!!
on jani + kakka? hohhoijaa.
rebekka on kiva. mutta riippuu sukunimestänne?
t.8
ehdotan myös näitä:
Ramona, Rosanna, Kira, Katarina
on sellainen "puolisuomalainen" ja sisältää s-kirjaimen... siihen sopii melkein mikä vaan ainakin omalta listaltani.
Poimin ehdotuksistasi Kreeta-nimen muodossa Kreetta. Kiitos!
Pidän näistä:
Rebekka
Anri
Sade (ilman taivutuksen sekavaa käytäntöä tykkäisin vieläkin enemmän)
Ronja ja Rosa ihan kivoja perusnimiä.
Siis kaikki muut hyviä valintoja, paitsi Petruska. Paras on Rebekka!
paras ehdotetuista nimistä Kreetta. Tarpeeksi reipas, tuttu ja erikoinen :-)
Oikeastaan ainoa, josta mä tykkään.
paras ehdotetuista nimistä Kreetta. Tarpeeksi reipas, tuttu ja erikoinen :-)
Jos tulee joskus tyttö, niin tuo nimi on varmasti harkinnassa.
Monta muutakin kaunista nimeä tässä ketjussa on. Mulla on samanlainen nimimaku kuin ap:lla, haluan omalle lapselleni nimen, jossa on muutakin kuin pehmeitä vokaaleja.
Tai ehdota jotain sellaista, jota ei ole listalla :) Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, että "aivan kauheita rumia ärräpäänimiä", niin kerron, että me tykkäämme reippaista nimistä, joissa on särmää. Pehmeät lallattelunimet eivät iske meille. Suosikit tällä hetkellä:
Rebekka
Petruska
Anri
Rosa
Ronja
Sade
Riippuu taas ihmisestä kuka ajattelee minkälaisessa nimessä on särmää ja missä ei.
Minun mielestä tuosta nimilistasta särmäkkäimmälle tytön nimelle kuulostaa ehdottomasti Ronja. Kymmenen pistettä siis tälle.
Rosa ehkä söpöily nimi(mutta särmikkään nimen listalla hyvänä kakkosena Rebekan kanssa), Sade -nimestä tulee se vesisade mieleen..Petruska on taas lempinimen oloinen....Anri taas jotenkin kuulostaa enemmänkin pojan nimelle kuin tytön.. Että mielleyhtymät kunniaan :)
Mielipiteitä on moneen lähtöön, mutta yksikään noista nimistä ei ole ollenkaan kauhea.
Rebekka - kaunis ja särmikäs, klassinen, raamatullinen
Petruska - pojan nimi
Anri - kaunis mutta ainakin itseni on vaikea sanoa sitä oikein (tulee herkästi sanottua "andri")
Rosa - kaunis mutta tavallinen
Ronja - aivan mitäänsanomaton
Sade - no joo, lallattelunimi
Hyvä olisi mielestäni RUSKA
Minkä ikäsi otte tää on vaa sitte 9-15 lapsille ja aikuisille myös ei 0-8v ite oon 9v ja se on hyvä ikä tänne toivon jos oot alle 9v ni mene pois kiitos!!!!!!!
Mun mielestä Anri on tosi kaunis!