Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle lapselle voi laittattaa raidat hiuksiin?

Vierailija
26.03.2011 |

Tytöllä, 10 v. on ohut ja liukas hiuslaatu, johon voisi hyvin laittaa raitoja karhentamaan hiuksia.

Kysyin n. vuosi sitten kampaajan mielipidettä ja hänen mielestään niin pienelle ei missään nimessä olisi saanut laittaa raitoja.

Itse muistelen värjänneeni hiukset ekan kerran n. 11-13 vuotiaana.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nykyisiä suosituksia mutta näin 70-luvun alussa syntyneenä voin kertoa, kaikilla oli jo tosi nuorina permanentit. Mulle oli laitettu kampaajalla pehmennys 3 tai 4  vuotiaana, siitä eteenpäin laitettiin aina välillä permanenttia. Värjäämään aloin hiuksia yläasteella. Mun hiukset ei permiksistä kärsineet ihme kyllä yhtään, vaikka varmaan ne sen aikaiset aineetkin oli aika kauheita, lisäksi meillä välillä pistettiin permis ihan kotona.

Vierailija
2/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihmeessä. Raita-aineet ja värit yleensäkin sisältää aikuisellekin epäterveellisiä kemikaaleja. Ajat on olleet toiset sinun lapsuudessasi, tietoisuus näistä asioista on ihan toista nykyään. Joskus 80-luvulla lähes jokaisella kakaralla oli permanentti, mikä tuntuu nykytiedon valossa ihan järkyttävältä.

Anna lapsen nauttia värjäämättömästä, sileästä ja hyväkuntoisesta tukastaan ja opeta hänet pitämään siitä. Nykyään onkin onneksi muotia vaalia omaa väriä, joten unohda lasten hiusvärjäämiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla selvis että se on suositus tuo ikäraja juttu. Kysyin viimeksi kampaajalla siitä niin sanoivat että jokainen päättää itse ja ne tekevät niinkuin asiakas toivoo 

Vierailija
4/22 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle värjättiin 8-vuotiaana joku kevytväri, joka kului pian pois. Seuraavan kerran olin kymmenen, kun mulle tehtiin vaaleita raitoja tummaan tukkaan. Oma hiuslaatu on karhea ja paksu.

Raidat ei kyllä tuu ohutta ja liukasta hiusta karhentamaan ekalla kerralla yhtään. Aika monta värjäystä vaatii, että näkyy sitä karhentumista eli vahinkoa, eikä se näytä mitenkään hyvältä. Blondaus ja/tai värinpoisto aiheuttaa eniten kulumista, mutta se on myös vahvin värikäsittely, jonka voit tehdä hiuksillesi. En todellakaan missään "karhentamistarkoituksessa" rupeaisi värjäyttämään kenenkään tukkaa.

Monilla kavereillakin oli alakouluiässä joko kestovärjätyt tai kevytvärjätyt hiukset ainakin silloin tällöin, ei siinä ollut mitään kovin ihmeellistä. Mulla ainakin hiukset palautui normaalin värisiksi, kun kevytvärit kului pois, eivät vaatineet siis ylläpitoa. Nyttemmin tuntuu vähän hassulta, että niinkin nuorena on värjännyt tukkaa, mutta silloin se ainakin oli ihan tavallista.

Vierailija
5/22 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tukan karhentuvan sillä kun sen huuhtelee pesun päätteeksi merisuolavedellä. Kaupasta saa merisuolaa.

Vierailija
6/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä väri (ainkaan tumma) meinaa edes tarttua. Kokemusta on.

Vierailija
7/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kait värihuuhtelu, siis koko pää ei osa

Vierailija
8/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että hiirenhäntä karhentuu tai tuuheutuu raidoilla, tai näyttää edes siltä. miksi 10-vuotiaan hiuksiin pitäisi laitttaa ylimääräisiä kemikaaleja, jotta ne näyttäisivät paremmilta?

sävytteellä raitoja laittaisin ehkä yli 12-vuotiaalle, mutta kestoa en antaisi laittaa, ennen kuin lapsi olisi valmis värjäämään hiuksensa aina uudestaan, jottei kamalaan juurikasvua (kyllä, myös raitoihin tulee juurikasvu) pääsisi syntymään, ja maksamaan hiuskulunsa itse.

Vierailija
9/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamot ei saa edes laittaa sitä nuoremmille.

Vierailija
10/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mauttoman nakoista kun ihan selvasti _lapsella_ on varjatyt hiukset.

Vierailija
11/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nkyinen suositus on 16v

Kampaamot ei saa edes laittaa sitä nuoremmille.

Meidän 11v on kylläkin laitattanu kampaajalla raidat ja ihan kivan näköiset on olleet. Ei niitä "juurivärjätä" tarvitse vaan kasvavat itekseen eikä ole pahannäköisetkään.

Vierailija
12/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja altistaa pieni lapsi kemikaaleille? En ikinä ala maksamaan lapsieni hiusten värjäyksiä, värjätköön itse sitten jos haluavat omilla rahoillaan.

Vierailija
13/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä enemmän junttia on värjätä KAHDELLA VÄRILLÄ.

Perusvantaajuntit, yökk.

Vierailija
14/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden n 6-7v tytön äiti sanoi että tytölle oli laitettu kampaajalla raitoja. Uskon että ovat suosituksia enemmän kjuin kieltoja.

Itse en vielä laittaisi tuon ikäiselle vielä raitoja.

Vierailija
15/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin kampaamossa ensimmäistä kertaa permis kun olin 6v, toka kerran olin n. 9v ja kolmas kerta kun olin 12v.

Hiukset värjäsin sävytteellä kun olin 12-vuotias.

Lapseni saa värjäyttää hiuksensa 13-vuotiaana.

Vierailija
16/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kampaamossa.

Vierailija
17/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin kampaamossa ensimmäistä kertaa permis kun olin 6v, toka kerran olin n. 9v ja kolmas kerta kun olin 12v. Hiukset värjäsin sävytteellä kun olin 12-vuotias. Lapseni saa värjäyttää hiuksensa 13-vuotiaana.

sun "permis" kun kolmen vuoden välein korjasit:) just tää on turhien myrkkyjen jälkeen musta se syy, miksi lapsia ei kannata kuskata kampaajalle muuta kuin säädyllisin väliajoin leikkuuseen: lasten hiusten ei vanhempien mielestä tarvitse näyttää huolitelluilta, joten väriä lisäillään, kun kiinnostaa ja on ylimäärästä rahaa -> hiukset näyttää kamalilta!

Vierailija
18/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreissä on aika (vakavan) allergisen reaktion riski. Hiusväriä pitäisi siis ennen värjäämistä aina etukäteen kokeilla iholle.

Wikipedia sanoo hiusvärien riskeistä mm. seuraavaa:

"An FDA study that found lead acetate (the active ingredient in gradual darkening products such as Grecian formula) to be potentially toxic.[5][6]

Articles that link the development of some forms of cancer (including leukemia, non-Hodgkin's lymphoma, bladder cancer, blood cancer, and multiple myeloma) with use of hair color. More specifically, prolonged use of permanent dark hair dyes can double a person's risk of getting various types of blood cancer.

Recently a known human carcinogen, 4-aminobiphenyl or 4-ABP, was found in some hair dyes that you can get off the shelf. However, evidence is limited and inconsistent for the link between cancer from hair dye."

Itse en missään nimessä altistaisi lastani niin voimakkaille kemikaaleille. Itsekin olen mieluummin luomuvärinen, sillä olen saanut allergisen reaktion hiusväristä.

Vierailija
19/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjää omia hiuksianikaan, eikä tulisi mieleenkään värjätä lasten hiuksia. Väriaineet ovat sellaisia myrkkyjä, etten niille ehdoin tahdoin altistu.

Sääliksi käy lapset, joiden vanhemmat eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
20/22 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin omat hiukseni hennavärillä 9-vuotiaana. Sen jälkeen olen hiuksiani värjännyt. Syy tähän oli se, että oma hiusvärini on harmaa. Eikä nyt mikään normaali suomalainen maantienväri vaan oikeasti harmaat hiukset jonka takia minua kiusattiin.