Lapsimessuille vauva mukaan??
Onko kellään kokemusta lapsimessuista Helsingin messukeskuksessa? Kannattaako sinne vähän alta vuoden ikäistä lasta ottaa mukaan vai viedä pikkuinen suosiolla hoitoon mummille siksi päiväksi...
Mietin että onko siellä ollut yhtä ahdasta ja tungosta kuin esim.skiexpossa?
Kommentit (23)
Joka vuosi siellä on vaunukansaa ihan tolkuttomasti liikkeellä ja siitä huolimatta menen sinne joka vuosi isompien lapsien kanssa kiertelemään.
Ahdasta on ja kuuma. Ruokapaikossa pitkät jonot ja istumapaikka kiven alla. Ota eväitä mukaan, siis myös itsellesi. Ja käteistä, pankkiautomaatille on aina tosi pitkä jono. Kortit käy kyllä moneen paikkaan.
jos ei lapsimessuille voi lasta mukaan ottaa. Me oltiin viime vuonna reilun puolen vuoden ikäisen vauvan kanssa sunnuntaina. Oli mukana sekä rintareppu että rattaat.
Meillä kaikilla oli siellä ihan kivaa.
Sorry vaan, jos oltiin jonkun tukkeena.
Aiotaan mennä tänäkin vuonna ja vaunujen kanssa kerran julkisilla sinne mennään.
Ei ollut tarkoitus kieltää ettei sinne saa vaunukansaa tulla. Heillehän ko messut on suunnattu. Tarkoitin, että messut ovat sen verran hyvät, että menen sinne siitä tungoksesta (ja vaunukansasta) huolimatta. Helpompihan minun on siellä kiertää kävelevien lasten kanssa kuin vaunujen kanssa kulkevan.
Varaudu, että moni muukin tulee julkisilla vaunuila eli tungosta on eikä välttämättä mahdu heti kyytiin.
jos ei lapsimessuille voi lasta mukaan ottaa. Me oltiin viime vuonna reilun puolen vuoden ikäisen vauvan kanssa sunnuntaina. Oli mukana sekä rintareppu että rattaat.
Meillä kaikilla oli siellä ihan kivaa.Sorry vaan, jos oltiin jonkun tukkeena.
Aiotaan mennä tänäkin vuonna ja vaunujen kanssa kerran julkisilla sinne mennään.
Tulee tarpeen, kun mennään ekaa kertaa. Oma siis 1,5v ja lisäksi otan 3v kummilapsen mukaan. Matkikset onneks löytyy ja pitää tosiaan sitten varata evästäkin! Mennään kyllä sitten messukeskuksen ulkopuolelle syömään siinä iltapäivästä... Vai saako sieltä jotain ruokaa noin pienille? Hampurilaiset eivät siis todellakaan ole vaihtoehto :D
Joka vuosi siellä on vaunukansaa ihan tolkuttomasti liikkeellä ja siitä huolimatta menen sinne joka vuosi isompien lapsien kanssa kiertelemään.
Ahdasta on ja kuuma. Ruokapaikossa pitkät jonot ja istumapaikka kiven alla. Ota eväitä mukaan, siis myös itsellesi. Ja käteistä, pankkiautomaatille on aina tosi pitkä jono. Kortit käy kyllä moneen paikkaan.
ja tämän puolen vuoden aikana ei ole koskaan käynyt niin, että en olisi mahtunut vaunuineni junan kyytiin. (Ei ole tähän mennessä käynyt minkään muunkaan julkisen liikennevälineen kanssa niin, etten olisi mahtunut kyytiin. Käytän vain julkisia tai sitten kävelen vaunujen kanssa)
Helpompi messuilla vaunujen kanssa on kiertää kuin kävelevän lapsen kanssa, joka on hetkessä kadonnut ihmisvilinään.
Liikun paljon Hgin keskustassa vaunujen kanssa ja ruuhkaa ja vilinää on sielläkin. Jos tungosta pelkäisin, saisin istua lapseni kanssa kotona.
Siellä on kyllä (tai ainakin oli joku vuosi) ruokapaikka josta sai tyyliin muussia ja lihapullia.
Me olemme aina syönet hampurilaiset tai viime vuonna oli omat eväät kylmälaukussa (reppu), ruisleipää, jossa jauhelihapihvi ym. Ne jonot ovat niiiin pitkät, ettei jaksa jonottaa.
Jos piltti tms maistuu, niin lämmitys kyllä onnistuu.
Tulee tarpeen, kun mennään ekaa kertaa. Oma siis 1,5v ja lisäksi otan 3v kummilapsen mukaan. Matkikset onneks löytyy ja pitää tosiaan sitten varata evästäkin! Mennään kyllä sitten messukeskuksen ulkopuolelle syömään siinä iltapäivästä... Vai saako sieltä jotain ruokaa noin pienille? Hampurilaiset eivät siis todellakaan ole vaihtoehto :D
sosebaari, jossa tietty lastenruokamerkki tarjoaa sosetta ilmaiseksi paikan päällä syötäväksi.
Paljon on myös jaossa lastenruokapurkkeja ja muita maistiaisia.
Mun mielestä taaperoikäisellä voi olla omia eväitä mukana, koska välttämättä kahvilan tuotteet ei ole sopivia.
Ps. Missä korvessa te asutte, jos ette ole tottunut ruuhkiin ja ihmisvilinään?
jää laiturille, kun juna on jo täynnä vaunuja asemalle tullessa. Eli varaudu, ettet mahdu siihen junaan, mihin halusit. Jopa ilman vaunuja tulevilla on vaikeuksia mahtua junaan.
ja tämän puolen vuoden aikana ei ole koskaan käynyt niin, että en olisi mahtunut vaunuineni junan kyytiin. (Ei ole tähän mennessä käynyt minkään muunkaan julkisen liikennevälineen kanssa niin, etten olisi mahtunut kyytiin. Käytän vain julkisia tai sitten kävelen vaunujen kanssa)
Helpompi messuilla vaunujen kanssa on kiertää kuin kävelevän lapsen kanssa, joka on hetkessä kadonnut ihmisvilinään.
Liikun paljon Hgin keskustassa vaunujen kanssa ja ruuhkaa ja vilinää on sielläkin. Jos tungosta pelkäisin, saisin istua lapseni kanssa kotona.
mutta ei jaksa seisoa puolta tuntia ruokajonossa lasten kanssa ja syödä ruoka seisten kun istumapaikkaa ei ole.
Lapsimessuilla käyty noin 5 vuonna.
Ps. Missä korvessa te asutte, jos ette ole tottunut ruuhkiin ja ihmisvilinään?
enkä aio varautua etten mahdu junaan kyytiin.
Niin siis kiitos taas tiedosta! Omalle 1,5veelle kelpaa piltitkin, kun paljon liikutaan, niin ovat käteviä vielä pitää mukana. 3v taas kyllä varmasti syö muussia+lihapulliakin, tuskin nyt enää pilttiä viitsin tuon ikäiselle tarjota.
Mä en ainakaan sanonut, etten ole ihmisvilinään tottunut. Vaikka nyt asun pikkukaupungissa (suomalaisittain keskisuuri), niin olen kyllä asunut Helsingissä ja isommassakin kaupungissa. Oma lapseni on myös tottunut reissaaja ja vallan mainio matkaseuralainen! Tiedän myös kummilapseni viihtyvän ja jaksavan, olen aiemminkin ottanut häntä mukaan.
Minä päivänä?
Minun kokemukseni ovat pääradalta ja lauantailta aamupäivältä. Malmilla juna on jo täynnä. Pakko varautua, jos ei vaan mahdu kyytiin. Junat kulkee muuten myöhässä, kun kyytiin on tulossa niin paljon porukkaa.
mä tulenkin Pasilaan pohjoisesta päin enkä aio varautua etten mahdu junaan kyytiin.
Olisi kätevä reissuruoka. Meillä 3v söi joskus pilttiä, hänellä oli paljon allergioita eikä ravintolaruoka sopinut.
3v taas kyllä varmasti syö muussia+lihapulliakin, tuskin nyt enää pilttiä viitsin tuon ikäiselle tarjota.
Eli kannattaako ostaa ennakkoon liput? Ajattelin, että tuo olis lasten kannalta leikkivaunuineen mukavampi vaihtoehto kuin lähijuna.
Ei ole onneksi nirso lapsi, että sinällään varmaan söisikin. Mutta kattotaankohan mua kieroon, jos annan pilttiä juuri 3 vuotta täyttäneelle, ikäisekseen pitkälle lapselle? :D
Olisi kätevä reissuruoka. Meillä 3v söi joskus pilttiä, hänellä oli paljon allergioita eikä ravintolaruoka sopinut.
3v taas kyllä varmasti syö muussia+lihapulliakin, tuskin nyt enää pilttiä viitsin tuon ikäiselle tarjota.
En edes menisi lapsen kanssa... (minkään ikäisen) siis johtuen siitä painajaistungoksesta.
eli sinne mennään lasten kanssa?! Mä ainakin otan kaikki lapset mukaan, pienimmänkin vajaa vuoden ikäisen. Siellähän on lapsille vaikka mitä nähtävää ja koettavaa.
eli sinne mennään lasten kanssa?! Mä ainakin otan kaikki lapset mukaan, pienimmänkin vajaa vuoden ikäisen. Siellähän on lapsille vaikka mitä nähtävää ja koettavaa.
kantoreppuun tai liinaan, ei tarvi vaunuja! ;)
Pakko ottaa rattaat, enhän mä nyt voi rintarepussa kantaa 10-kiloista ja 80-senttistä! :D
Ja vaikka tuo reipas onkin kävelemään, niin ei ehkä tungoksessa paras vaihtoehto noin pienen kanssa? Tarttee rattaat kuitenkin päikkäreitä varten, eihän tuon ikäinen jaksa koko päivää ilman. Ei meinaan olla Helsingistä, niin ei viitsi ihan tunniksikaan lähteä.