Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljäs lapsi?

Vierailija
26.03.2011 |

tätä on voitu kysyä täällä jo mutta kysynpä kutinekin. meillä on pinet lapset kohta 5v, 4 v ja 1- vuotias. Kiinnostaisi tietää miten on arki muutunut kun taloon tulee neljäs lapsi ja onko muilla näin pienillä ikäeroilla lapsia onko se kuinka rankkaa? Pitäisikö vielä odottaa? Toisaalta jotenkin tuntuu että isoa ikäeroa ei haluttaisi koska sitten ei tuolle kolmannelle olisi samanikäistä leikkiseuraa. Vuoden kuluttua olis tarkoitus alkaa yrittämään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kyllä minäkin kallistun enemmän siihen että ei mitään iltatähteä vaan nyt lähivuosina sitä neljättä aletaan yrittämään jos miehen mieli ei vaan muutu:D En jaksa odottaa vuosia olen niin kärsimätön jos siis lapsi meille ennemmin jo suodaan. Ja tosiaan on lapsita enemmäns seuraa kun ei hirveää ikäeroa toisiin tule, sen olen jo nähnytkin jotenkin tuntuu että jos neljäs tehdään vuosien päästä niin jotenkin jää ulkopuolelle, vaikka tokihan voi myöhemmällä iällä tulla läheisetkin välit.

ap

Vierailija
2/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliseen autoon ei mahduttu, joten uus isompi auto oli ainoa muutos

sitäpaitsi sun vanhimmat menee jo kohta sitten kouluunkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisen ikä väärin ei 4v vaan 3v. Joo tosiaan auto menisi vaihtoon, no onhan tuossa jo muutenkin vikoja:D

ap

Vierailija
4/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi muutin mieltäni ja päätin odottaa. Voin vain kuvitella kuinka raskasta se olisi ollut... nyt kuopus on 3 eikä vauvakuume ole vielä herännyt uudelleen. Ehkä parin vuoden päästä? Ei kannata ajaa itseään piippuun, muista ajatella myös niitä jo olemassaolevia, vielä pieniä lapsia jotka kaipaavat paljon äidin syliä ja huomiota. Riittääkö sulla varmasti aikaa ja kärsivällisyyttä kaikille?

Vierailija
5/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin lyhyellä ikäerolla. Olet ihan ainutlaatuinen superäiti ja ihmeellinen ihminen.

tätä on voitu kysyä täällä jo mutta kysynpä kutinekin. meillä on pinet lapset kohta 5v, 4 v ja 1- vuotias. Kiinnostaisi tietää miten on arki muutunut kun taloon tulee neljäs lapsi ja onko muilla näin pienillä ikäeroilla lapsia onko se kuinka rankkaa? Pitäisikö vielä odottaa? Toisaalta jotenkin tuntuu että isoa ikäeroa ei haluttaisi koska sitten ei tuolle kolmannelle olisi samanikäistä leikkiseuraa. Vuoden kuluttua olis tarkoitus alkaa yrittämään.

Vierailija
6/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruus ja veljeys ei todellakaan edellytä pientä ikäeroa. Kaverit ovat erikseeen, sisaruus on jotakin paljon enemmän.

Vierailija
7/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syksyllä saamme neljännen.

Itse ajattelimme, että se neljäs saa tulla heti kun on tullakseen ja sitten on joskus tämä pikkulapsivaihe ohikin. Mulla siis ikää jo 35 ja en kyllä enää nelikymppisenä haluaisi kokea sitä vauva-aikaa.

Neljä lasta on ollut aina haaveeni ja vähän toki hirvittää. Mutta toisaalta uskon, että pärjätään kyllä.

Itse en haluaisi ns. iltatähteä vaan olen iloinen, että lapsista on seuraa toisilleen. Nyt jo leikkivät hienosti keskenään ja isommat ovat toistensa parhaat kaverit.

Rankkaahan tämä aina toki välillä on, mutta en minä mitään helppoa elämää ole koskaan halunnutkaan. Lapsista on niin paljon iloa, että se korvaa valvotut yöt.

Vierailija
8/8 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 7 sekä 2 ja vauva. Näin tämä toimii oikein hyvin. Varsinkin nuo 10-vuotias ja 2-vuotias leikkivät paljon yhdessä.