Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minulla on persoonallisuushäiriö, haluatko kysyä jotain

Vierailija
26.03.2011 |

Minulla on persoonallisuushäiriö. Olen tunne-elämältä epävakaa persoona. Haluatko kysyä elämästäni jotain?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin samalla diagnoosilla varustettu ja juuri nyt elämä on liian vaikeaa, kun en tajua ketään tai mitään...

Vierailija
2/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee vaihtelevasti.

Diagnoosin olen saanut noin 4 vuotta sitten.

Nyt olen työelämässä ja hoidan lapsia. Naimisissa olen mutta parisuhde ei mene hyvin. Työnteko raskasta henkisesti, mutta voin paremmmin kuin vuosiin. Ennen en kyennyt töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jäin juuri työttömäksi, lapsen kanssa en pärjää yksin (ylivilkas) joten hän käy päivähoidossa. Mieheni on niin paljon töissä ja/tai muualla, että oloni on hyvin yksinäinen.

t. eka kysyjä

Vierailija
4/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli hyvä. Kun olin 14 vuotias, vanhemmat erosivat.Se aiheutti nuoren mielessä kaikkea kurjaa. Voisin pitää sitä elämäni ensimmäisenä käännekohtana. Nyt olen 28

Vierailija
5/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse joku ihminen jonka kaltainen haluaisit olla. Ketä kadehdit ja mistä syystä? Mitä piirteitä haluaisit itsellesi, ja missä asiassa haluaisit olla parempi kuin olet? Missä asioissa et ole hyvä? Kuka on sinua parempi niissä asioissa joissa et ole hyvä?

Vierailija
6/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään fyysisllä sairaudella? Oletko joskus todlla väsynyt tai heikko?

Vierailija
7/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..häiriö tulee varhaislapsuudessa jo? Pienenä toistuvat hylkäyskokemukset ym. tekevät sen, että lapsi jättää yhden kehitysvaiheen väliin ja siksi minäkuva on olematon?

Vierailija
8/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketä haluisin olla. Haluan olla minä, mutta en sairas ja kärsiä ahdistuksesta ym.

Usein kadehdin melkein kaikkia, joilla ns menee hyvin. Vaikka eihän se tarkoita, että niillä oikeesti menee niin hyvin. Se voi olla omaa kuvitelmaani.

Olen hyvä kumppani useimmiten mutta olen hankala ihminen parisuhteessa. Elämä pitäisi olla pelkkää ensirakkauden tunnetta, jotta ajattelen että menee hyvin. En usko että tämä avioliitto kestää kauan. Miessuhteita minulla on takana useita mitä ihmeellisimpien ihmisten kanssa. Vai olenko itse vain ihmeellinen.

En tiedä missä en ole hyvä... tulee niin nopeasti, mietin vielä vastausta,.

Vierailija
9/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina todella väsynyt. Mielestäni minulla on harvinaisen raskas elämä

Ei ole kipuja.

Vierailija
10/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..häiriö tulee varhaislapsuudessa jo? Pienenä toistuvat hylkäyskokemukset ym. tekevät sen, että lapsi jättää yhden kehitysvaiheen väliin ja siksi minäkuva on olematon?

Usein persoonallisuus häiriöissä on viitteitä myös toisista persoonallisuushäiriöistä.

Näin olen myös itse lukenut että varhaislapsuuden kokemukset nostattavat riskiä sairastua. Kuten sanoin ensimmäinen hylkääämiskokemus minulla on vasta 14 vuotiaana. Vanhempani ovat myös koko ikäni olleet masentuneita mutta työelämässä pärjänneet. En ole koskaan kokenut pienenä ettei minua rakastettaisi

Vierailija
11/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on persoonallisuushäiriö. Olen tunne-elämältä epävakaa persoona. Haluatko kysyä elämästäni jotain?

Olen myös itse sitä mieltä että olen riippuvainen persoonallisuus ja estynyt persoonallisuus

Vierailija
12/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse sitä mieltä että olen riippuvainen persoonallisuus ja estynyt persoonallisuus

Voiko teidän mielestä tälläinen ihminen työskennellä auttamistyössä?

Vierailija
13/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa "narsisti vastaa" tms. :)

Ja silloin mä sain kuulla olevani provo ym. kun kykenin huomaamaan itse sen, kuinka ns. paha olen. Turhaa näille av-mammoille on mitään vastata.

Vierailija
14/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa "narsisti vastaa" tms. :)

Ja silloin mä sain kuulla olevani provo ym. kun kykenin huomaamaan itse sen, kuinka ns. paha olen. Turhaa näille av-mammoille on mitään vastata.

sori tulin tähän palstalle ehkä 3 kk tauon jälkeen enkä todellakaan ole nähnyt kirjoituksiasi. Pohdin vaan eilen kovasti elämääni ja tätä diagnoosiani ja sitä kuinka voisin auttaa itseäni enemmän.