Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällöttää kun lasten hiuksiin ei viitsi satsata sitten yhtään!

Vierailija
25.03.2011 |

Esimerkki: 2-vuotias poika jolla pitkä liimatukka ja ylipitkä otsis. Takahiukset on puoleen selkään asti ja otsatukka jo silmien kohdalla. Epäsiistin ja likaisen näköinen takkupesä.

Esimerkki 2: 4-vuotias tyttö, pää täynnä kiharoita. Äiti ei kampaa niitä koskaan ettei kiharat mene pialle. Ei myöskään näytä pesevän sillä hiukset näyttävät todella likaisilta ja ovat liimautuneet pitkin päätä.

Onko se niin vaikeaa pestä lasten hiukset, leikata ja kammata ne? Jos ei osaa leikata niin kampaaja osaa leikata!

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset likaisia ja takkuisia.

Ja lastenkin hiukset voi leikkauttaa kampaajalla, kotikutoisen pottalookin välttämiseksi.

Vierailija
2/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi inhoaa hiustenleikkuuta, huutaa ja yrittää karata ja huitoo saksia.

No on niitä leikattu silti, mutta otsatukka on taas ylipitkä, kun leikkaaminen on niin hidasta, kun yhdellä kertaa ehtii ottamaan vähän toisen korvan päältä ja toisella kertaa toiselta. Kolmannella puolet niskasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut tosiaan en minäkään arvosta ylipitkiä otsahiuksia (tietty eri asia jos niitä yritetään kasvattaa ja pitää poissa silmiltä) ja ruokaa ja takkuja täynnä olevia hiuksia.

Latvat saa kivasti tasoitettua kotonakin...hiirenhännät ei oo oikeesti hiuksissa kauniit.

Vierailija
4/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut tosiaan en minäkään arvosta ylipitkiä otsahiuksia (tietty eri asia jos niitä yritetään kasvattaa ja pitää poissa silmiltä) ja ruokaa ja takkuja täynnä olevia hiuksia. Latvat saa kivasti tasoitettua kotonakin...hiirenhännät ei oo oikeesti hiuksissa kauniit.

Vierailija
5/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvikasvu on tummaa. Törkeen näköistä, näyttää rasvaiselta ja likaiselta,

mutta inkäs teet, liian pieniä, että vielä rupeis vaalentamaan?

Vierailija
6/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään nyt vaikka, että sattuisi olemaan 3 lasta, kaikki kaipaavat kampaaja/parturikäyntiä kerran kuussa, max 5 viikon välein. Täällä meillä (= Espoossa) kampaajat veloittavat 20-27 eur per hiustenleikkuu pienemmiltä, ylä-asteikäiseltä 38 eur.

Jos laskee vaikka yhdelle lapselle 20 eur ja kahdelle 27 eur per nuppi, on lopputuloksena 74 eur per kk. Mikä voi jossain elämäntilanteessa ja taloudellisessa tilanteessa oikeasti olla turhan paljon hiuksiin sijoitettavaksi.

Meillä on 5 lasta. Jotka yhtä lukuunottamatta käyvät säännöllisesti parturissa/kampaajalla (se yksi on liki aikuinen ja pitää tukkansa joko sänkenä tai sitten epämääräisenä peuhkona, käy parturissa pari kertaa vuodessa). Tästä johtuen (4 lapsen kampaajakustannukset, kaikilla paksu tukka) minä (lasten äiti) käyn kampaajalla sellaiset 2-3 kertaa vuodessa...

Vierailija
7/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siitä tyytyväinen.

Tarvittaessa käydään kampaajalla jos muutetaan lapsen hiusmallia :) Tasottelut hoidan itse...paitsi nyt kun lapsi kasvattaa pitkiä hiuksia, on tasoittaminenkin aikamoista suostuttelua.

Vierailija
8/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs 700+ kommenttia kerännyt blogiin viittaava ketju. Ihan söpöt lapset jos joku viitsisi leikata vähän niiden tukkaa (poliisikuulusteluja odotellessa).

Mä tasoitan tyttöjen tukat ihan itse ja poika käy parturissa, hänellä ei tosiaan ole lyhyt poikatukka, mutta pitkähkökin on malliin leikattuna kiva ja helppohoitoinen.

Vierailija
9/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua, että tukkaa leikataan, vaan haluaa olla moppitukka. Ihan hirvee letti sillä, siis todellakin oikeen beatles-moppitukka. Antaa joskus harvoin mun siistiä sitä, mutta senhän tietää, että kun tämmönen tumpelo sitä vähän kynii, niin se on kohta kahta kauheempi.

No, kyllä se sen pesee kerran viikossa.

Vierailija
10/72 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ylikasvanut tukka. Ei anna parturin leikata tukkaa, joten itse olen aina välillä sitä koneella nirsinyt. Tukka on todella paksu, kone tukahtuu hiusmäärästä ja aikaa menee paljon. Mielellään kuulisin vinkkejä kuinka saadaan 4 vuotiaan tukka leikattua parturissa ongelmitta? Olisi kiva saada lapsen tukkaan jokin hyvä malli ylikasvaneen tai nirsityn siilin tilalle.

Vierailija
11/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on leikattu kampaajalla ja pestäänkin säännöllisesti. Joka aamu sillä on silti takatukassa kunnon rastanalut ja hoitosuihkeen/takunselvittäjän kanssa sen kampailen auki. Ennen lounasaikaa se peijjakkaan töyhtö pukkaa taas pystyyn ja päikkäreiden jälkeen voikin ruveta taas setvimään takkuja... ARGH!

Vierailija
12/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset peikkomaiset pikkulapsethan on just kivannäköisiä! Ei minusta pienellä lapsella tarvikaan olla huoliteltu tukka. Puhdas toki, mutta muuten. Ja tietty ei kannata antaa mennä silmille niin, että häiritsee, mutta ainakin minusta ne lasten hippitukat on hienoja!

Vierailija
13/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei osaa latvoja itse lyhentää. Mä en ole vuosikausiin käynyt kampaajalla latvoja leikkuuttamassa, äiti teki sen aiemmin ja mies nykyisin.

Sama kun kävisit kampaajalla laittamassa letin tukkaan.

Vierailija
14/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan saa Fiskarseillani samanlaista lopputulosta kuin hyvä kampaaja. Kyllä tytön otsatukka ja pitkät takahiukset ovat toisennäköiset kampaamoreissun jälkeen. Joskus tasoittelin otsista ja hupsheijaa, usein meni vähän vinoon. Käyn itsekin säännöllisesti kampaajalla leikkauttamassa malliin, joten ehkä siksi olen tarkka että tytönkin hiukset ovat kunnossa. Joka päivä päiväkotiinkin laitan letit, saparot + hiuspinnit, jotta leikin ja muun touhun tiimellyksessä tukka ei leijaile vallattomasti.

Vierailija
15/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajalla letittämässä tukkani :) Ja leikkautan myös tytön (3v) hiukset samassa paikassa. Tosin harvemmin siitä lystistä maksan, kun sattuu parturi-kampaaja olemaan tytön kummitäti :D

Vierailija
16/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen (4v poika) pää ajellaan kaljuksi parin kuukauden välein.

lapsi näyttää ihan syöpäpotilaalta kaljuna.

Vierailija
17/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen (4v poika) pää ajellaan kaljuksi parin kuukauden välein.

lapsi näyttää ihan syöpäpotilaalta kaljuna.

En tajua, miksi pojat pitää keritä kuin lampaat....

Mutta heittäisin haasteen partureille: Opetelkaa leikkaamaan MYÖS lasten hiuksia. Omani, 10v pojan hiukset on viimeksi leikattu hyvin noin 3-4 vuotta sitten. Itse en ryhdy nyrhimään kun ei ole alan koulutusta, mutta alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen, että suoriutuisin paremmin kuin ammattilainen. Maksan tästä tapahtumasta 16-25e, toivoisin löytäväni ammattilaisen.

Vierailija
18/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään nyt vaikka, että sattuisi olemaan 3 lasta, kaikki kaipaavat kampaaja/parturikäyntiä kerran kuussa, max 5 viikon välein. Täällä meillä (= Espoossa) kampaajat veloittavat 20-27 eur per hiustenleikkuu pienemmiltä, ylä-asteikäiseltä 38 eur. Jos laskee vaikka yhdelle lapselle 20 eur ja kahdelle 27 eur per nuppi, on lopputuloksena 74 eur per kk. Mikä voi jossain elämäntilanteessa ja taloudellisessa tilanteessa oikeasti olla turhan paljon hiuksiin sijoitettavaksi.

lastaan kuukauden välein parturissa?

Vierailija
19/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitseliäisyydestä kyllä.

Meidän pojalla on sellainen ohut hiuslaatu, ja tukka kasvaa nopeasti. Ei ole toistaiseksi suostunut parturiin, vaikka sitä olen ehdotellut sinnikkäästi. Poika on jo 4-vuotias enkä ole pakottanut. Olen ajatellut, että eskarivuonna aletaan harjoitella parturikäyntejä. Poika haluaisi mieluiten pitkän tukan niin kuin tytöillä mutta on antanut joka toinen kuukausi minun pätkiä latvoja ja otsatukkaa. En tee pottakampausta vaan leikkaan korvilta lyhyemmiksi ja takaa myös päältä lyhyemmiksi, jotta se takatukka ei hiosta, kun on selvästi paksumpi kuin muu osa tukkaa. Ei se nyt parturissa käyntiä voita, mutta ei kai sen lapsen tukka tarvitse niin muodikas olla.

Siskoni leikkauttaa lastensa hiukset kampaajalla (kolme tyttöä, 7v, 5v ja 3,5v). Joka kerta on jäänyt esim. otsatukkaan pidempi suortuva tai taakse selkeä epätasaisuus. Välillä tosiaan mietin, onko tuon arvoista, mutta onneksi käyvät kampaajalla ehkä 2-3 kertaa vuodessa, niin ei mene niin iso lovi.

Meillä tosiaan pitäisi käydä pojan kanssa parturissa sen 6 viikon välein. Sen verran nopeasti kasvaa tukka, jos ei ihan siiliksi vedetä.

Vierailija
20/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajalla alle yksivuotiaista. Yleensä nykyään myös pesetänkin siellä leikkauksen yhteydessä.

Kuuluu minusta ihan lapsen perusterveydenhoitoon.