Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ihan viimeisilläni raskaana ja lapsen kaverin vanhemmat sen tietää.

Vierailija
25.03.2011 |

Meillä on saanut tulla melko vapaasti leikkimään ja yökyläänkin olen ottanut jos vaan mahdollista.

Pikkasen kuitenkin ihmettelen sitä että lapsen kaverin äiti soitti ja kysyi että voiko heidän lapsi tulla meille yökylään?

Laskettu aika on maanantaina, en mä nyt enää halua tässä vaiheessa meille ketään yökylään kun lähtö sairaalaan voi tulla vaikka ensi yönä, ihan tarpeeksi on omissa mukuloissa tekemistä saati sitten että vielä olisi vieras lapsi talossa.

Mulle ei tulis mieleenkään mennä kyselemään yökyläpaikkaa lapselle, jos tietäisin että jollain on odotus ihan viimeisillään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap missään vaiheessa valittanut että olisi itse niin raihnainen tai huonossa kunnossa raskaudesta ettei jaksa ottaa lasten kavereita yökylään. Vaan pointtihan oli siinä että raskaus siinä vaiheessa että synnytys voi alkaa hetkellä millä hyvänsä. Ja todellakin siitä on lisää vaivaa, kun on omat lapset ja niille järjestää hoitaja ja vielä soitella (esim. yöllä) kaverin vanhemmille.

Kaikki on vaan niin supermammoja... huoh..

Vierailija
22/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toinen, kolmas etc. lapsi saattaa tulla maailmaan hyvinkin vauhdikkaasti. Ei siinä oikein kerkeä odottelemaan, että vieraan lapsen vanhemmat hierovat unihiekat silmistään ja tulevat lasta hakemaan.. pahimmillaan ovat menneet baariin, eivätkä ole edes ajokuntoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en omaani edes päästäis enää tossa vaiheessa yökyläilemään, meille voisi tulla.

Vierailija
24/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa tilanteessa, kun en muutenkaan meinaa kehdata kysyä, että voisko oma lapsi mennä kylään vaan mieluummin pyydän meille tai odotan, että kutsutaan. Kyllä mä olisin häkeltynyt, jos joku olis lasketun ajan tienoilla tuollaista kysynyt. Mutta meitä tosiaan on moneen junaan, meilläkin yhdet naapurit on rasittavuuteen asti kyselemässä aina apua kaikkiin omiin juttuihinsa, joilla itse en kehtaisi muita vaivata. Olenkin jo oppinut asennoitumaan näihin pyyntöihin enkä enää häkelly niin, että myönnyn, vaikkei itellä oikeesti olis aikaa/voimia/halua auttaa tai palvella.

Vierailija
25/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahtoisin vain lapselleni kivaa seuraa jne. ja tietäisin kaverin äidin olevan viimeisillään, niin toki ehdottaisin yökyläilyä meille. Mutta en tohtisi mennä kyselemään omalle lapselle kyläpaikkaa tuossa tilanteessa.

Onko ap minkä ikäisistä lapsista kyse? Jos kaverin äiti unohti lasketun aikasi tarkan ajankohdan? Tai onko hän sellainen vanhempi, joka pyytää kaikkea, jos lapsi haluaa?

Mitä tämä äiti vastasi, kun kieltäydyit?

Voimia loppukoitokseen!

Vierailija
26/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näissä keskusteluissa aina ihmetyttää kuinka vaikealle aikuiset ihmiset kokevat sopimisen ihan yksinkertaisista asioista.

Mä olisin tuossa tilanteessa tosiaan sopinut niin, että jos lähtö tulee niin meidän omat mukulat heille yöksi sitten.

Vierailija
27/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se oli lapsen idea, olisi halunnut yö kylään teille, joten äiti päätti soittaa ja kysäistä. ei välttämättä kerinnyt ajatella asiaa sen enempää. ehkei muistanut kuinka loppusuoralla raskautesi on. ihan turhaa keihkoamista.

Vierailija
28/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pyytäkö apuja raskaana olevalta, ei ainakaan lastenhoitoapua.

Mikäli vaikuttaa siltä, että tuttavasi raskaus on enemmän sairauden tapainen kuin se tavallinen. Se on helppo selvittää vaivihkaa, ettei tule loukanneeksi uteluillaan.

Siis en minäkään todellakaan ottaisi enää viimeisinä viikkoina ketään yökylään. Meillä on kaksi vanhinta (olen nyt raskaana myös) syntyneet viikkoa ennen laskettua aikaa ja se lähtö voi tulla tosiaan silloin millon tahansa.

Kyllä siinä vaiheessa olisi vieraasta lapsesta vaivaa jos pitäisi aamuyöllä lähteä sitäkin kuskaamaan kotiinsa.

Ei tässä nyt käsittääkseni ole kysymys siitä että ap:n raskaus olisi vaiva, vaan siitä että synnytys on lähellä ja ne vieraat lapset nyt vain olisivat siinä tiellä kun lähdetään laitokselle.

Meillä ainakin mies on halunnut mukaan saliin ja lapset ovat sitten viety eläkkeellä olevan mummon luokse.

Vierailija
29/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näissä keskusteluissa aina ihmetyttää kuinka vaikealle aikuiset ihmiset kokevat sopimisen ihan yksinkertaisista asioista.

Mä olisin tuossa tilanteessa tosiaan sopinut niin, että jos lähtö tulee niin meidän omat mukulat heille yöksi sitten.

Toisilla voi olla toiset jo sovitut suunnitelmat. Mä luulen että harva rupaa niitä uusiksi pistämään sen takia että lapsilla on kivaa yökyläillä toistensa luona. On toi sen verta stressaava tilanne muutenkin että ei siihen enää mitään ylimääräistä hässäkkää kaipaa.

Vierailija
30/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sanoin että en ota nyt tässä vaiheessa enää ketään meille yökylään. No, en mä tiedä ehkä teille on tapana viimeisillään raskaana olevalta pyytää lastenhoitoapua, mutta itse en kyllä pyytäis.

en ole ikinä ajatellut tuoltakantilta, eli että yökyläilyt olisivat lastenhoitoapua... Eiköhän ne useimmiten ole ihan vallan muuta? Ja kuten ylempänä oli, ei kaikki viimeisillään olijat elä sen erilaisemmin siinä lopussa kuin tavallisestikaan...

meilläpäin ainakin kutsutaan vieraat eikä vieraat kutsu itse itään kylään ei ainakaan yöksi! tai sitten vähän isompien lasten kesken lapset sopivat keskenään.

Vierailija
31/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan! Kaikki ei ole kuitenkaan samanlaisia. Mulle ainakaan toi ei kävis, kun synnytykset on ollu niin nopeita, että hyvä kun on ehtinyt sairaalaan.

Vierailija
32/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla voi olla toiset jo sovitut suunnitelmat. Mä luulen että harva rupaa niitä uusiksi pistämään sen takia että lapsilla on kivaa yökyläillä toistensa luona. On toi sen verta stressaava tilanne muutenkin että ei siihen enää mitään ylimääräistä hässäkkää kaipaa.

Jos ei sovi, niin sitten sanotaan vaan, että nyt ei sovi. Mä en oikein tajua tuota, että marttyyrina ollaan ja valitetaan takaisinpäin. AP kun olisi ihan hyvin voinut sanoa, että nyt ei käy kun on loppuraskaus.

Toisaalta tuossa olisi voinut sopia myöskin juuri toisin, että nyt käy, mutta jos tulee lähtö niin vastuu lasten hoidosta vaihtuu lennosta siihen toiseen perheeseen. Ja he toki olisivat voineet sanoa, että heillepä ei käy ja sovitaan koko kyläilylle joku toinen aika.

Kaikkihan tämä vain edellyttää sitä, että pystyy puhumaan ihmisten kanssa. Takanapäin marmattaminen ei auta mitään.

Vierailija
33/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä olisi itse tajjunnut ajatella kuin mahdollista synnyttämään lähtöä, jolloin en todellakaan haluaisi, että meillä olisi ylimääräisiä lapsia hoidossa, kun pitää miettiä jo sitäkin, että mihin ne omat laittaa.

Vierailija
34/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans vähän ihmettelin onko ap tässä jaksamistaan valitellut. Ei vaan ehkä oo kauheen käytännöllistä ottaa ylimääräisiä yökyläilijöitä, jos tuntuu siltä, että synnytys vois käynnistyä.

Ja sit tosta, että viedään vaan äkkiä lapsi takasin kotiin ja omatki viä lisäks... Matkaa voi olla paljonkin, omia lapsia ei välttämättä halua päästää kenelle vaan yöksi tai hoitoon ja onko tollanen kysyjä joka ei edes tilannetta tiedustele, niin kotona kun kerta se lapsenvahtikin on. Sillonhan voi vaikka vetää kännit, mitä siitä jos joku mukula sillon syntyy. Pitäköön jalat ristissä siihen asti kun kaikille muille sopii! *ARRGHHH*

Toiset sitten osaa!

Vierailija
35/35 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sovi, niin sitten sanotaan vaan, että nyt ei sovi. Mä en oikein tajua tuota, että marttyyrina ollaan ja valitetaan takaisinpäin. AP kun olisi ihan hyvin voinut sanoa, että nyt ei käy kun on loppuraskaus.

Toisaalta tuossa olisi voinut sopia myöskin juuri toisin, että nyt käy, mutta jos tulee lähtö niin vastuu lasten hoidosta vaihtuu lennosta siihen toiseen perheeseen. Ja he toki olisivat voineet sanoa, että heillepä ei käy ja sovitaan koko kyläilylle joku toinen aika.

Kaikkihan tämä vain edellyttää sitä, että pystyy puhumaan ihmisten kanssa. Takanapäin marmattaminen ei auta mitään.

Minä sain käsityksen että ap olisi kieltäynyt. Eikai se ihmisestä marttyyriä tee jos pohtii toisten tilannetajua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän