Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuuden kustannukset valtiolle jo suuremmat kuin tupakan haittojen

Vierailija
25.10.2005 |

Ajatelkaapa tätä! Uskomatonta! Ja täällä sitten mammat väittää, että lihavuus ei kuulu kenellekään muulle kuin henkilölle itselleen. Joku pokkana väitti tuossa meneillään olevassa keskustelussa jopa, että lasten lihavuus ei kuulu ulkopuolisille. HUH! Kuka siitä sitten huolehtii, jos äiti ja isä antaa lapsen lihoa sairaalloisiin mittoihin eli myrkyttävät lapsensa loppuelämän?!?!

Teidän lihavien paisuminen kuuluu tasan tarkkaan kaikille veronmaksajille! Sitä ette voi kiistää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaa minkälaisen haukkuryöpyn sain osakseni vaikka ihan asiallisesti kirjoitin! Kyllä pisti vähän huvittamaan kun eilen oli uutisissa samasta asiasta.

Joko nyt ylipainoiset tajuaisivat että heidän kilonsa verottavat meidän kaikkien rahapussia!!!

Vierailija
2/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian taivastelu ei auta. Nyt pitäisi olla keinoja, joilla tilanne korjataan. Mitä siis ehdotat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksista huolimatta, minä ainakin pelkäisin enemmän esim. syöpää, jos polttaisin kuin että olen lihava. Siksi en uskallakaan alkaa polttamaan, tunnen liian monta keuhkosyöpään ja kauhkoahtaumaan sairastunutta:(

Vierailija
4/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisivat sitten ite sairastumiskulunsa. Mua ei ainakaan paljo kiinnosta maksella kenenkään muiden sairastumisia ylipainosta johtuen, joka on suurimmalla osalla ite aiheutettua.

(en puhu nyt niistä, jotka ovat sairaita ja siitä syystä ylipainoisia vaan niistä jotka omaa laiskuuttaan ja saamattomuuttaan ovat ylipainoisia ja siitä syystä sairaita!)

Vierailija
5/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ontuvaa verrata tupakan aiheuttamia riskejä lihavuuden muka-riskittömyyteen.

Vierailija
6/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaskuluihin eikä esim. tieverkon uusimiseen? Kun meillä ei ole tuota suunnattua verotusta. Byrokratian määrää voisi vain kuvitella. Entäpä, jos laihduttaisi verovuoden aikana? Tulisiko tästä sitten jotain palautusta, vai onko kerran lihava tuomittu aina maksamaan enemmän. Mistä otetaan lääkärit, jotka määrittelevät sairauksista johtuvan ylipainon?

Vierailija:

Maksaisivat sitten ite sairastumiskulunsa. Mua ei ainakaan paljo kiinnosta maksella kenenkään muiden sairastumisia ylipainosta johtuen, joka on suurimmalla osalla ite aiheutettua.

(en puhu nyt niistä, jotka ovat sairaita ja siitä syystä ylipainoisia vaan niistä jotka omaa laiskuuttaan ja saamattomuuttaan ovat ylipainoisia ja siitä syystä sairaita!)

Vierailija
7/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityistetään terveydenhuolto ja otetaan käyttöön vakuutukset ns. Hollannin malli. Vietin muutamia vuosia sitten vuoden Hollannissa ja olen aidosti sitä mieltä, että Suomessakin pitäisi ottaa käyttöön samanlainen terveydenhuollon malli. Ei julkisia terveyspalveluita, kaikille vakuutus. Jos olet niin pienituloinen, että sinun ei katsota voivan itse kustantaa itsellesi vakuutusta, valtio maksaa perusvakuutuksen jolla saa perusterveydenhuollon. Itse maksamalla voit saada paremman ja kattavamman vakuutuksen.

No etuhan tässä olisi, että vakuutusyhtiö ei myönnä vakuutusta tietyille sairauksille jne. jotka on ns. itseaiheutettuja, kuten tupakoitsijoille keuhkösyöpää, ylipainoisille painosta johtuvien sairauksien hoito jne. Tällöin jokainen olisi velvollinen pitämään itsestää huolta tai jos ei pidä, maksaa myös kustannukset itse eikä ole muiden veronmaksajien pussilla hoitamassa itseään.

Mutta ymmärrän, että Suomessa, tässä vasemmiston luvatussa maassa, jossa ollaan totuttu siihen, että kaikille samat edut vaikka itse olisi kuinka aiheuttanut tilansa, ei oikein tytkätä tästä. Mutta joskus ne rahat loppuu ja kohta ollaan pakon edessä tekemässä muutoksia.

Vierailija
8/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastelevien lasten äitien lääkärilläkäyntejä. Meillä kumpikaan lapsista ei ole koskaan käynyt lääkärillä, enkä sitä paitsi minäkään, lihava ihminen.

Toivon todella että te sairastelevien lasten äidit joutuisitte itse maksamaan lääkärikulut. Nekin kun otetaan minun, työssäkäyvän ihmisen verorahoista!!

Vierailija
9/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin omalta kohdalta sanoa (olen nro 11), että käytämme vain yksityisen lääkäriaseman palveluita.

Vierailija
10/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaamat verot harakoille.

Vierailija
11/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet lihottavat, monet sairaudet lihottavat, masennus lihottaa, alkoholi lihottaa, äitiys lihottaa.. Siihen jää tosi pieni osa niitä lihavia jotka ovat lihavia vaan laiskuuden takia tai muitten syitten. Suurinosa nuorista on lihavia kun niillä on ahmimishäiriöitä jne. ja se taas on yhteiskunnan vika(joka tuutista tulee vääränlaisia ihanteita, lapset ovat raaistuneet ja väkivalta ja kiusaaminen lisääntynyt).´

Kyllä täällä jaksetaan paasata lihavien tuomasta kuormasta, mutta mites nämä muut syyt? Tulevaisuudessa te maksatte sittne lapsienne mielenterveyskuluja verorahoistanne, alkoholin kulutus on lisääntynyt ja tupakointi. Nämähän ei ole tärkeitä, eihän?

Vierailija
12/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan ei halua katsoa mitä kaikkea tässä yhteiskunnassa on vialla. Telkkari nyt ekana pitäisi lailla kieltää. Sieltä ne tulee lapsille ja nuorille ne vääristyneet ihanteet, joita yritetään saavuttaa ja masennutaan kun siihen ei pystytä.

Vierailija
13/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekurin puute lihottaa, mässäily lihottaa, ylensöminen lihottaa, väärät ruokailutottumukset lihottavat, mutta äitiys ei kyllä ketään lihota.

Vierailija
14/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten aineenvaihdunta ja elimistö on niin erillaisia. Raskauden jälkeen voi tulla erinäisiä sairauksia ja masennusta joilla on taipumus lihottaa. Masennuslääkkeet on esimerkki siitä että ihmisestä tulee ylipainoinen hyvinkin pienessä ajassa.

Monille äitiys on raskasta, ei ole aikaa katsoa mitä suuhunsa pistää ja liikuntaa saattaa jäädä kun on niin väsynyt. Itse olen tämän uhri. Kolmoset tuli ja kiloja sen myötä +20kg. En jaksa liikahtaakkaan kun on hetken rauha kotona. Ruokaa ei jaksa laittaa itselleen joten on tullut syötyä mitä sattuu ja silloin kun kerkiää.. Tästä ne kasaantuu.

Vierailija
15/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät aiheuta itse sairauksiaan, toisin kuin lihavat. Eikö ap:n pointti todella tuon paremmin uponnut sinne läskin sekaan?

Vierailija
16/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus miten vanha tekosyy. Kaksi lasta on väännetty ja jokaisesta saadut kilot jätetty synnärille, silti on imetys sujunut mitä parhaimmin. Ei se vauva lihota, vaan se kohtuuton mässääminen raskautta tekosyynä käyttäen.

Vierailija
17/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA TEISTÄ ON KÖYHÄ TAI JOUTUU KAUPASSA MIETTIMÄÄN OSTOSKIA LIHAVIEN TAKIA? Eli ketä tämä niin helvetin iso veroprosentti systeemi haittaa? Onko kinkku jäänyt joku joulu ostamatta sen takia että verot on liian isoja?

Minun elämääni ei ole alkoholistit tai tupakoitsijat vaikuttaneet. Mitä saisinko vaikka yhden makaroni pussin päivässä enemmän jos lihavat lopetettaisiin maailmasta?

Vierailija
18/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lapsia jos on noin surkeat geenit. Sinun ja miehesi vika se on että lapsesi ovat sairaita, minunko heidän hoitonsa pitää maksaa?? 13

Vierailija
19/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään markkaa/euroa ei oo teidän pussista mennyt mihinkään... omaa pussia vain tyhjentänyt kauppaan

Vierailija
20/41 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt BMI on 23. Ja voin paljon paremmin.

Ei se ole edes vaikeaa. Laihdutus on taito- eikä itsekurilaji. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi