Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 15 ja pahoinvointi vaan pahenee!!!

Vierailija
24.03.2011 |

Alkaa olemaan keinot vähissä. Odotan ensimmäistä lastani ja pahoinvointi alkoi jo viikolla 7. En oksentanut, vaan pahoinvointi oli lähinnä kokovartalokrapula 24/7 ja suurimman osan ajasta vain makasin sohvalla.

No, ajattelin, että kyllä se tästä helpottaa, mutta ei. Viikolla 14 homma lähti ihan käsistä oksenteluineen ja nyt olo on ihan vetämätön, kun en jaksa edes kävellä postilaatikolle.

Sanokaa, että kyllä tämä tästä :D Kaikki hommat vaan kasaantuu, kun tässä pitäisi kouluakin tehdä samalla...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä sairaslomaa. Niin saat sen koulun pois mielestä, jos suinkin mahdollista.

Ihan oikeesti, se loppuu joskus.

Mulla loppui kun oli kulunut viikko synnytyksestä ;)

Oletko ostanut apteekista pahoinvointilääkettä? Sen nimi on muistaakseni Postafen. Mulla auttoi jonkin verran.

Syö sellaisia ruokia ja juomia, joita mielesi tekee ja pysyy sisuksissa. Älä mieti onko terveellistä.

Voimia!

Vierailija
2/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä sairaslomaa. Niin saat sen koulun pois mielestä, jos suinkin mahdollista.

Ihan oikeesti, se loppuu joskus.

Mulla loppui kun oli kulunut viikko synnytyksestä ;)

Oletko ostanut apteekista pahoinvointilääkettä? Sen nimi on muistaakseni Postafen. Mulla auttoi jonkin verran.

Syö sellaisia ruokia ja juomia, joita mielesi tekee ja pysyy sisuksissa. Älä mieti onko terveellistä.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa et jos yhtään lohduttaa niin mulla kesti järkyttävä pahoinvointi viikolta 7 viikolla 22. :) Oksentelua aamusta iltaan, paino putos 7 kiloa ja rajamailla mentiin että tarttenko nesteytystä vai en. En onneks tarttenu. Silti menin kyl töihin sun muuta, halusin ajatukset hiukan pois pahoinvoinnista, mutta tsemppiä! Jos se pahentuu niin suosittelen kyllä menemään lääkäriin.

Vierailija
4/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoivat viemään pahimman terän pahaltaololta, samoin auttoivat veljenvaimolla. Noita myydään netissä ja apteekeissa.

Itse jouduin olemaan 3kk saikulla pahoinvoinnin takia. Lepää ja vältä stressiä! Juo paljon ja syö sellaista mitä mieli tekee, ei väliä onko aina niin terveellistä - mulla maistu eka raskaudessa mehujäät. Oon ollu todella pahoinvoiva molemmissa raskauksissa jonnekin rv20 tietämille, sen jälkeen about 10 viikkoa menny hyvin ja sit taas oksentelua mut loppuajan pahoinvointi ainakin mulla johtunee siitä kun vauva painaa mahalaukkua.

Tsemppiä loppuraskauteen =)

Vierailija
5/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikon kestävä vatsatauti ja oksensin muutaman kerran päivässä, se oli ihan kuin raskauspahoinvointia, vaikka en raskaana olekaan.

Kyllä se helpottaa. Hae sairaslomaa, ja pyydä lääkäriltä pahoinvointilääkettä, primperania. Se auttaa.

Vierailija
6/25 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oksensin viikoille 24-25 asti. Kunnes yhtenä aamuna päätin, etten yökkää kun harjaan hampaat - en ylkännyt mutta oksensin matkalla töihin. Seuraavana aamuna päätin etten oksenna - enkä oksentanut enää lainkaan.

Oli tainnu jäädä mulle vaan toi oksentaminen päälle.

Vierailija
7/25 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa että kyllä tämä tästä mutta...:)

Itselläni rv 28 menossa ja pahoinvointia jatkunut rv:sta 6 asti. Toki nyt jo lievempänä mutta oksennan melkein joka päivä. Tässä olisi vielä kolmisen viikkoa kesä- ja äitiyslomaan...

Todellakin ota sairaslomaa ja syö/juo just sitä mikä tuntuu hyvältä. Toisilla kuulemma pahoinvointi saatta kestää koko raskauden ajan eikä siihen auta mikään. Valitettavasti itsekin kuulun siihen ryhmään.

Kovasti tsemppiä ja hvyiä oloja!!!

Vierailija
8/25 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olemaan keinot vähissä. Odotan ensimmäistä lastani ja pahoinvointi alkoi jo viikolla 7. En oksentanut, vaan pahoinvointi oli lähinnä kokovartalokrapula 24/7 ja suurimman osan ajasta vain makasin sohvalla.

No, ajattelin, että kyllä se tästä helpottaa, mutta ei. Viikolla 14 homma lähti ihan käsistä oksenteluineen ja nyt olo on ihan vetämätön, kun en jaksa edes kävellä postilaatikolle.

Sanokaa, että kyllä tämä tästä :D Kaikki hommat vaan kasaantuu, kun tässä pitäisi kouluakin tehdä samalla...

Vierailija
9/25 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti alkuraskaudesta lupailtiin että pahoinvointi menee ohi rv 16 jälkeen. Sen kanssa on kuitenkin pakko ollut tässä elellä. Luotan siihen että menee ohi kun lapsi vihdoin syntyy. Aina välillä pahoinvointi käy niin rajuksi (oksentelua) että on pakko olla sairaslomalla. Sitähän ei töissä ole hyvällä katsottu, mutta minkäs teet. Kuumuus ei myöskään ainakaan auta.

Koita jaksella :) kaikki raskausajan murheet kuulemma unohtuu kun saa lapsen syliinsä!

Äläkä välitä noista idioottikommenteista jossa sanotaan ettei olisi pitänyt alunperinkään hankkiutua raskaaksi (kateellisia tms).

Vierailija
10/25 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi pahoinvointi esikoisesta rv6 ja kahdesta seuraavasta rv3.

Kahdesta ensimmäisestä oksentelu loppui kuin seinään rv20. Toivottavasti niin käy nytkin. Tällä hetkellä on rv14+4.

Kahden viikon päästä ollaan lähdössä ulkomaille joten harmittaa kyllä tämä pahoinvointi mutta kyllä tämän kanssa pärjää kun on tottunut.

Töissäkin olen ollut toisin kuin aiemmissa. Minulla on tällä hetkellä työ jossa voin tarvittaessa häipyä rauhassa oksentamaan ja pitää pienen tauon.

Vierailija
11/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kuvotus rv 6+ ja se oli hirveää. Oli vaan niin paha olo ettei huvittanut edes olla hereillä. Se kuitenkin loppui vajaan viikon sisällä Luojan kiitos! Eli sullakin voi loppua ihan mikä päivä tahansa! :) Oksentelua mulla oli rv 18+ saakka. Oksentelin 6 kertaa päivässä keskimäärin, mutta ensimmäinen päivä kun oksensin vain kerran niin itkin. Itkin koska se oli ainoa raskausoire ja olin lukenut, että raskauspahoinvointi on hyvä merkki.

Vierailija
12/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6 ja jatkui koko raskauden. Pahimmillaan kävin tiputuksessa viikolla 8 ja sen jälkeen en enää oksentanut, mutta kuvottava olo pysyi. Laihduin raskausaikana 2 kiloa. Tosin olo koheni samantien synnytyksen jälkeen!

Vierailija
13/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tällä hetkellä viikolla 26, pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja oon oksentanu tähän päivään saakka. Kolme kertaa oon ollu nesteytyksessä osastolla, -10kg ja sairaslomalla ollut suurimman osan raskausajasta. Voin rehellisesti sanoa, että en oo koskaan ollu näin huonossa kunnossa.

Vierailija
14/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ongelma lienee ratkennut jo aikaa sitten, mutta teille muille vinkiksi. Joskus siihen pahoinvointiin on syynä jonkun ravintoaineen puutos. Mulla se oli natrium. Suomeksi sanottuna suola. Söin alkuraskaudesta lähes normaalisti. Pahoinvoinnin alettua söin kevyemmin ja se vain pahensi tilannetta (tietämättäni). Natriumvajaus selvisi vasta kun jouduin pahoinvoinnin vuoksi sairaalaan.

Mulla auttoi kun pahoinvoinnin tullessa laitoin hyppysellisen suolaa kielelle tai söin jotain suolaista. Ei tietenkään kaikilla ole tästä kyse, mutta kannattaa kokeilla.

Vinkkinä myös että pahoinvointiin auttaa sitruuna.

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:26"]

Oon tällä hetkellä viikolla 26, pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja oon oksentanu tähän päivään saakka. Kolme kertaa oon ollu nesteytyksessä osastolla, -10kg ja sairaslomalla ollut suurimman osan raskausajasta. Voin rehellisesti sanoa, että en oo koskaan ollu näin huonossa kunnossa.

[/quote]

Vierailija
15/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, toi selittäisi sen miksi mun teki koko alkuraskauden mieli jotain suolaista. Oli siis kovaa pahoinvointia, välillä oksenteluakin, mutta lähinnä sellaista hirveää kuvotusta. Salaatit ja makea ei menneet alas, pitsa sen sijaan olisi maistunut. 

Vierailija
16/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmesti yrjööminen ja jatkuva kuvotus loppunu +-20 vkolla.

Vierailija
17/25 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin aamulla ennen vuoteesta nousemista hapankorppua ilman päällysteitä. Pidin myös aina hapankorppuja ulottuvilla, töissäkin jatkuvasti. Ulkoilin töissä lapsiryhmän kanssa ja otin säännöllisesti anorakin taskusta hapankorppua :)   Auttoi kyllä eli pahoinvointi ei kertaakaan päässyt tulemaan "päälle" tuon keinon äidiltäni opittua. Välttelin kyllä kauppojen maustehyllyjä viimeiseen saakka, sillä mausteet haisivat koko raskauden ajan voimakkuudella potenssiin kymmenen.

Vierailija
18/25 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt rv 6 ja pahoinvointi on alkanut. tänä aamuna lensi laatta kaksikin kertaa ennen töihin lähtöä. ja siis tää tästä vielä pahenee? sanokaa että ei :D apuva.

Vierailija
19/25 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt rv 6 ja pahoinvointi on alkanut. tänä aamuna lensi laatta kaksikin kertaa ennen töihin lähtöä. ja siis tää tästä vielä pahenee? sanokaa että ei :D apuva.

Vierailija
20/25 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset