Minkä ikäinen olet, kun nuorin lapsesi tulee täysikäiseksi?
Onko jotain haaveita, mitä teet sen jälkeen kun lapsesi itsenäistyvät, aikuistuvat ja muuttavat pois kotoa? Ja en tarkoita, että muuttavat pois kun täyttävät 18.
Kommentit (59)
Enpä ole vielä ehtinyt niin pitkälle tulevaisuuteen (9 vuoden päähän) ajatella ja haaveilla.
Ei nyt sen suurempia haaveita. Odotan ehkä aikaa mieheni kanssa. Voimme höperöityä rauhassa ja ehkä vähän reissatakkin jossain kahdestaa :) Kaks lasta on nyt. Ja nyt mietintä myssyssä kolmas tulevaisuudessa, ehkä :)
Eipä nyt ihmeempiä haaveita, yritetään miehen kanssa jäädä eläkkeelle todella aikaisin ja varmaan matkustellaan paljon. Ainakin talvet on tarkoitus viettää lämpimämmässä ilmastossa.
Toiv olen elossa ja terve, ne on esisijaise haaveeni.
Ja matkustelu ja mummoksi tuleminen 10v sisällä :-)
-Äitix2 jonka oma äiti kuoli 47v iässä-
Toivottavasti olen onnellinen, joten en välttämättä ole enää lasteni isän kanssa.
ja mielestäni liian vanha. Olisi pitänyt saada lapset nuorempana,mutta luonto päätti toisin. Sain 4 lasta 29ja32 ikävuoden välillä. Mutta näillä mennään :) Ihmetyttä miten mummoäidit jaksavat....
44v.
Mutta päädyimme väsäämään pikkuisen iltatähden, ihana neljäs lapsemme.
Eli nyt vastaus on 55v. Hitsi mä oon nuori vielä silloinkin:)
Ei haaveissa mitään, tykkään elämästäni nyt ja elämä tuo mitä tuo.
täyttää 18v. Eipä näitä tule oikeasti ajateltua eli päivä kerrallaan jne. tulee mentyä eli iät sivuseikka.
Tosin nyt kun alan oikeen ajattelemaan niin täytyy myöntää että, nyt toivoisin että lapsi olisi tullut aikaisemmin. No lapsia saadaan niitä ei tehdä.
Haaveissa olisi vielä kolmas lapsi, mutta katsellaan nyt.
En ole ajatellut elämääni niin pitkälle vielä.
Toivottavasti silloin jo vanhimmat lapset ovat tehneet lapsia ja asuisin tarpeeksi lähellä auttaakseni heitä. Vanhin lapsi on tuolloin 28 v. Toivon voivani toteuttaa haaveitani jo sitä ennen. Omat eläkepäivät taitaa olla sitten haaveena ihan kuten kellä tahansa. Yksinolosta sain nauttia 19-vuotiaasta 32-vuotiaaksi, joten sitä en elämääni kaipaa, mutta osaan toki senkin hyödykseni käyttää ja varmaan taas siitä nauttiakin sitten joskus vanhuudessa. Tai sitten en yksin saa ollakaan, kun lapset tuovat ihania lapsiaan hoidettavakseni. Hoidin veljeni lapsia nuorena, nyt omia ja tosiaan taidan haaveilla lapsenlapsien hoidosta, eläkkeellähän siihen on aikaakin.
ekan lapsen sain 17vuotiaana,hän koht täysikänen...
nuorin on vuoden...
eli olisin himpun yli 50v kun hän 18...
ei mulla mitään haaveita.
olen tässä elänyt ja tehnyt töitä ja lapsia jne:)
40 ja nyt on kaksi lasta.. toiveissa olisi vielä lisää.. Ensimmäiseni sain 19 vuotiaan ja toisen 22v. Elämää eletään siis vielä pitkään lasten kanssa yhdessä :)
En ole suunnitellut niin pitkälle :)
Ei kyllä ole mitään haaveita tehtynä niin pitkälle, hetki kerrallaan mennään eteenpäin. Meillä lapsia on neljä.
kaikki menee niin kuin pitäisi, olisin 54v. Lapsia olisi silloin 6, vanhin jo 30v, joten kenties lapsenlapsiakin? :).
ryhdyn dokaamaan sitten oikein kunnolla punaviiniä kun ei tarvitse olla aina ajokunnossa :)
(olen saikulla ja tylsyyteeni surffailen täällä, ennen kuin joku kysyy) ja tajusin juuri, että mikäli alkaisimme mieheni kanssa nyt yrittämään lasta, ja vauva saisi alkunsa edes suhteellisen nopsaan, olisin 30 ennenkuin se syntyisi. Eli, melkein 50 ennenkuin se muuttaisi pois kotoa. Jos toinen lapsi tulisi, niin vieläkin vanhempi.
Eli siis viestin pointti oli, että tajusin juuri aikaikkunan vauvan tekoon olevan kohta kiinni. Siis mielestäni olisi ihan ok saada lapsi vielä joskus 39-v. mutta siis se, että sitten olisi melkein 60 kun se lapsi on aikuinen...
Enkä haaveile ajasta, kun kaikki lapset ovat pois kotoa. Niin ei tule käymään. Tai toivon ettei tule käymään pian.
Nuorimmat lapset ovat sairaita, hoidan heidät kotona niin kauan kuin minä tai he elävät.
keskityn lähinnä tähän päivään ja elän päivän kerrallaan ja nautin tästä :)nuorimmaiseni 2v.