Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä makeanhimo rv 30!

Vierailija
24.03.2011 |

Onko ketään kohtalotovereita ja/tai vinkkejä, millä tän hirveän makeanhimon saa kuriin?

Mitä tää ihmeellinen makeanhimo oikein on? Mä olen koko raskausajan ihmetellyt miks kaikki aina puhuu jostain omituisista mieliteoista ja että on pakko saada vaikka suklaata. Mulla ei oo ollu mitään mielitekoja, oon syönyt hyvin ja terveellisesti. Painokaan ei ole noussut kuin 5 kg (BMI ennen raskautta 21). Kunnes saapui rv 27...

Mikään, ei mikään taltuta tätä karmeaa makeanhimoa, paitsi se epäterveellisen makean mössön syönti!! Ja en voi edes "huijata" makeanhimoa syömällä hedelmiä, vaan mun tekee mieli raakaa murotaikinaa, mokkapaloja, suklaajätskiä... apua!! Painokin on pompsahtanut kunnolla ylöspäin kun en vaan voi vastustaa herkkuja! Tää on mulle ennenkuulumatonta, en oo edes aikaisemmin tykänny leivoksista enkä varsinkaan raa'asta taikinasta!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuu edelleen, vauva on nyt 4kk! tulen todellakin vihaiseksi ja ärtyisäksi jos en saa päivittäistä annosta! eikä yksi suklaapatukka riitä, siitä tulee vaan vihaiseksi :/

Vierailija
2/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi vähentää makeanhimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yleensä teenkin kun makeanhimo iskee, että syön ensin jotain muuta, voileivän, jogurttia, raakoja kasviksia, puuroa tms. Sillä se pahin himo kyllä lähtee, mutta valitettavasti vain hetkeksi. Tunnin päästä tekee taas mieli. Olen antanut itelleni luvan syödä hedelmiä enemmänkin, vaikka ei niidenkään yletön syöminen terveellistä ole, kun sokeria niissäkin on.

Vierailija
4/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedäs auttaako, mutta syön maustamatonta jugurttia, jonka joukkoon pilkon banaanin ja sokeritonta suklaata raastan.

Joskus laitan vähän maustettua rahkaa esim danio.

T:rv 39

Vierailija
5/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin raskausviikolle 35 ilman mässäilyjä ja söin tosi terveellisesti. Sitten iski ihan hirveä makeanhimo, en ole koskaan kokenut tällaista. Paino on noussut nopeasti, vaikka oli tähän mennessä maltillista. Minun on ihan pakko saada pullaa ja suklaata. Ruokavalio on muuten ihan tiptop, sitä magneisumia myöten. Tuntuu vaan että elimistö tarvitsee tolkuttomat määrät energiaa - vaikka laskennallisesti ei sitä tarvitse.

Mä olen yrittänyt korvata suklaa suklaavanukkailla, joissa kuitenkin on huomattavasti vähemmän energiaa. Lisäksi teen makeita puuroja ( marjapuurot, aprikoosipuurot) jotka makeutan makeutusaineella. Ei minkään valtakunnan apua. Voin aivan hyvin syödä kunnon aterian ja siihen kevyen, makean jälkkärin, ja silti himoita suklaata niin että kädet tärisee.

Vierailija
6/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tyttöraskaudessa järjetön karkki ja makeahimo koko ajan, ja poikaraskaudessa maistui kaikki suolainen ja etikkainen.

Vierailija
7/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin lopulta ongelman sillä, että ostin joko pienen suklaapatukan tai jääkaapissa oli suklaalevy josta otin palan tai pari siihen pahimpaan himoon. Tämä siksi, että jos yritin sen muulla syömisella pitää loitolla ei tuntunut pohjaa olevankaan. Mielummin sitten se oikea makea ko jatkuva syöminen. Minulla nyt viikkoja myös 30 ja alkaa jo helpottamaan. Painokaan ei ole liikaa noussut, viime neuvolakäynnillä oli jopa pudonnut kilon.

Vierailija
8/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ensin jotain terveellistä, jolla täytät mahan ja sit sallit itelles pikku herkun päälle. Yletön sokerin mässääminen ei oo hyvästä kuitenkaan. Itellä viikkoja 28 ja raskausdiabetes (vaikka olen hoikka), joten en voi mässsätä, vaikka välillä tekiskin mieli. Enää ei tee edes kauheesti mieli, kun on jo tottunut olemaan ilman koko raskausajan.

Vierailija
9/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamalla proteiinipatukoita, ne on hyviä ja niissä on vähemmän sokeria ja rasvaa