Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 12-v pojalle intoa opiskeluun,kunnianhimoa ei pätkän vertaa

Vierailija
02.05.2011 |

siitä mennään,missä rima matalin,kokeissa aina tyhjiä paikkoja kun ei jaksa vastata!Mitä vinkkejä?Ja kyllä-pelaa vain vkl

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta se on huono vaihtoehto

Vierailija
2/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut pojan liikkeelle. Pitää sit miettiä kans sitä summaa. Poika halusi kovasti oman tietokoneen ja sovittiin että saa kokeista rahaa arvosanasta 8 tulee 8 eur, 9-> 9 eur ja 10 -> 10 eur. piti olla vähintään 8 että maksettiin ja kyllä alkoi stemppi entinen 6-7 arvosanoja saanut, luki ahkerasti kokeisiin ja sai köyhän äitinsä antamaan summia joita ei muuten ko perheessä 12 v poika olisi saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän puolelta ei mitään tsemppiä,mä suhtaudun vakavasti koulunkäyntiin.Kyllä on vaikee tilanne,miehen mielestä olen vaativa..mun mielestä jatkuvasti kuutosia tuova on Laiska!

Vierailija
4/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös on tyttö, joka on kiinnostunut lähinnä pelaamisesta. Häntä voi motivoida sanoen, ettei saa uutta peliä, jos ei koenumerot parane. Sitten odotetaan, mikä arvosana tulee seuraavasta kokeesta. Täytyy sopia tarkat säännöt, monessako kokeessa tulee pärjätä ja miten hyvin, jotta saa sen uuden pelin tms.

Lasta pitää toisaalta myös auttaa lukemaan kokeisiin. Olen huomannut, ettei meidän lapsi oikein osaa vieläkään opiskella kokeisiin, vaan meidän pitää kuulustella ja prepata häntä.

Vierailija
5/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tiedän pari tapausta, missä juuri raha on ollut se liikkeellepaneva voima tuonikäisen pojhan kohdalla. Ja pari tapausta, missä esimerkisi kesäksi luvattu mopo on ajanut saman asian.

Meillä käydään yhdessä ulkona syömässä kun kokeesta tulee asiallinen numero. Siinä on mielestäni kaksi hyvää puolta: se ulkonasyöminen lapselle palkio ja mukavaa mutta sen lisäksi se on yhdessä tekemistä, joka myö son mukavaa ja kertoo siitä, että vanhempia kiinnostaa. Tuonikäisillä sillä on vielä väliä.

Toisaalta kannattaisi varmistaa myös, että jättääkö se vastaamatta kohtiin siksi, että ei viitsi vai siksi, että ei tiedä, mitä vastaisi. Onko vikaa vastaustekniikassa tai siinä, ettei tiedä, mitä kokeessa haetaan? Tai opiskelutekniikassa?

Sinänsä kyllä olen sitä mieltä, että 12-vuotiaan kohdalla toukokuussa on myöhäistä ähistä. Tämä on se vaihe, jossa ne ovat jo henkisesti valmistautuneet koulun vaihtoon, eikä niitä enää jaksa kiinnostaa mikään. Jos saat poikasi käyttäytymään kunnolla loppukevään, se riittää. Päästä se raasuparka kesälomalle. Ensi syksynä uudessa koulussa ja uusien vaatimusten kanssa teille tulee tästä samasta asiasta JOKA TAPAUKSESSA uusi taistelu. Voit hyvin säästää teidän molempien vomia sinne.

Vierailija
6/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha on hyvä vaihtoehto. Sillähän sinun vaativuutesi poistuu, kun siirrät vastuun pojalle: "en minä pakota, mutta jos haluat koskaan tienata mitään, niin...".

Jos olet ollut vaativa, niin se tarkoittaa, että olet käyttänyt keppiä. Olet huomannut, ettei se toimi, niin yritä sitten porkkanaa sen sijaan. Porkkana voi olla raha tai peliaika, tai mikä tahansa, mistä poika tykkää.