Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reiman ulkoilupuvunn koko: kannattaako 1 v, 77 cm lapselle ottaa koko 80 vai 86?

Vierailija
23.03.2011 |

Tällä hetkellä 86 on iso, mutta puvun pitäisi mahtua vielä syksyllä. Jääkö 80 auttamattomasti pieneksi?

Laskin, että jos tyttö kasvaa omalla käyrällään, hän olisi syyskuussa noin 83 cm. Meneekö sen kokoisille Reiman 80 cm puku?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

babymallista pitää ottaa 86cm. Silti puku on nyt reilu ja syksyllä vähän nafti.

Vierailija
2/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat kokoa 86, mutta tuo baby-mallinen on niska-haara mitaltaan paljon lyhyempi kuin norm.mallinen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyttö nyt 6kk ja käytämme 68cm haalaria. Mulla on syksyksi 74cm haalari sekä 2 os-puku. Riittääkö tuo 74cm? Mulla aikaisemmat poikia ja heillä ollut 86 käytössä. Tyttö siis loppusyksystä 1v

Vierailija
4/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin 86, jos syksyksi haluat vielä puvun olevan sopiva. Itse ostin 2,5v työtölle, joka 89cm pitkä, 104cm Reiman 2-osaisen puvun. 92 on juuri sopiva, jäisi heti pieneksi. 98 passeli ja vähän kasvuvaraa ja olisi syksyllö varmasti sopiva. Mutta otin silti 104cm. Takin hihoja saa säädettyä tarranauhoilla tosi hyvin, helmaa kiristettyä ja nostettua ylös jos tarpeen ja housuja kiristettyä henkseleistä kanssa aika mukavasti. Että meillä nuo menee tän kevään, ensi syksyn ja varmaan seuraavan keväänkin. Jos siis ehjinä pysyvät. Tokalle: Meillä tytöllä kun oli 1v (syntynyt kesällä) oli 74 koon 2-osainen reimatecin talvipuku sopiva koko talven. Mutta meillä oli siinä sitten myös 80cm haalari. Silloiset syksyn vaatteet oli kokoa 74. Mutta melkeimpä suosittelen 80cm.

Tuo 104 on aivan liian iso nyt 89cm pitkälle 2,5 vuotiaalle. Ei kasva syksyyn mennessä kuin korkeintaan 92cm pitkäksi, joten koko 92cm olisi ollut sopiva. 98:ssakin olisi ollut kokoa täksi ja ensi vuodeksi.

Vierailija
5/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on nyt ehkä 72cm ja hänellä on 74cm Reimatec. Ja on REILU. Olen aivan varma, että menee vielä syksylläkin. Eikös noissa ole sellainen "sääntö", että menevät aina seuraavaan kokoon asti? Eli 80cm menee, kunnes lapsi on 86cm pitkä, 86cm taas kunnes lapsi on 92cm pitkä.

Ei suinkaan niin että siihen asti kun lapsi on 6cm pidempi. Silloin ei enää mahdu liikkumanan kyseisessä haalarissa, seimaan kyllä, mutta se tuskin on kenenkään tarkoitus. 80cm haalari menee noin 77-83 pitkälle ja 86 haalari 83-89 pitkälle.

Vierailija
6/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni, poika on pitkäselkäinen. Hänellä lahkeet on aina pitkät, vielä silloinkin kun haalarin vartalomitta alkaa olla nafti. Hänelle pitänyt ostaa selvästi isompi puku kuin mitä pituuden mukaan olisi pitänyt ottaa. Esim. 85cm pitkänä 92-koon haalari oli just passeli ja pian olisi jäänyt pieneksi. Nyt täyttää 6 vuotta ja ostin ensimmäisen kaksiosaisen puvun ulkoiluun, takissa on kasvuvaraa ja housuissa todella paljon kasvuvaraa. No ensi vuonna olen viisaampi ja ostan housut ja takin erikseen.

Tytölle taas olen voinut ostaa sen puvun mikä pituuden mukaan on ollut ok. Tyttö on nyt 89cm pitkä ja 92cm puku sopii vielä koko kevään ja ehkä alkusyksystäkin.

Vierailija
7/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ottaisin koon 80. Lisäksi olen itse kolmen lapsen kokemuksella huomannut, että tulevien vaatekokojen arviointi ei aina ole niin helppoa. Pahimmassa tapauksessa lapsi on ensin liian isossa vaatteessa ja seuraavassa sesongissa liian pienessä.

En osta kasvun varaa lapsen vaatteisiin, ellen löydä esim alesta tosi halvalla tosi kivaa. Ja silloinkin sillä riskillä, että myyn vaatteen Huutoksessa, jos ei olekaan sopiva.

Vierailija
8/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko kasvunvaraa lasten vaatteisiin kannattaa ostaa?

Tuotteemme on mitoitettu siten, että lapsen ollessa vaatteen koon pituinen (koko 104 = 104 cm) niissä olisi vielä sesongin vaatima kasvunvara, eli syksyllä ostettu haalari mahtuisi ylle koko talven. Ruumiinrakenteen mukaan voi olla syytä valita kokoa isompi tai pienempi vaate, mutta jos valitsee isomman, on syytä tutkia vaatteen säätömahdollisuudet. Jotta lahkeet eivät kuluisi, kannattaa housujen liika pituus koota nilkkoihin kiristysnyörillä ja haalarin vyötärö säätää juuri sopivaksi."

Tämän mukaan 80 cm riittäisi. Liian isossa pienen on vaikea liikkua. Meillä pojalla 1v5kk, 78 cm, nyt käytössä 74 cm Reiman talvihaalari ja on vielä aivan sopiva. Ei tavitse pingottaa lenksuja ja villahaalarin mahtuisi tarvittaessa alle.

Vierailija
9/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin kuitenkin puvun kokoa 86 menee varmasti sitten syksylläkin

Vierailija
10/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin 86, jos syksyksi haluat vielä puvun olevan sopiva. Itse ostin 2,5v työtölle, joka 89cm pitkä, 104cm Reiman 2-osaisen puvun. 92 on juuri sopiva, jäisi heti pieneksi. 98 passeli ja vähän kasvuvaraa ja olisi syksyllö varmasti sopiva. Mutta otin silti 104cm. Takin hihoja saa säädettyä tarranauhoilla tosi hyvin, helmaa kiristettyä ja nostettua ylös jos tarpeen ja housuja kiristettyä henkseleistä kanssa aika mukavasti. Että meillä nuo menee tän kevään, ensi syksyn ja varmaan seuraavan keväänkin. Jos siis ehjinä pysyvät. Tokalle: Meillä tytöllä kun oli 1v (syntynyt kesällä) oli 74 koon 2-osainen reimatecin talvipuku sopiva koko talven. Mutta meillä oli siinä sitten myös 80cm haalari. Silloiset syksyn vaatteet oli kokoa 74. Mutta melkeimpä suosittelen 80cm.

Tuo 104 on aivan liian iso nyt 89cm pitkälle 2,5 vuotiaalle. Ei kasva syksyyn mennessä kuin korkeintaan 92cm pitkäksi, joten koko 92cm olisi ollut sopiva. 98:ssakin olisi ollut kokoa täksi ja ensi vuodeksi.

Kyllä minä osaan ihan oikean kokoiset vaatteet muksulle ostaa. Miksi ostaisin liian pienet? Reiman 92 talvihaalari oli nyt just sopiva, ei yhtään kasvuvaraa enää. Meni sopivast tämän talven. Meillä oli myös käytössä Reiman 98 toppahenkselhousut, jotka myös passelit nyt, ensi talvena pienet. Miksi näin? Koska koot vaihtelevat haalarien ja 2-osaisten asujen ja mallien välillä. Eivät ole suoraan verrattavissa toisiinsa. Jos olisin ostanut nyt 98 henkselhousut kevääksi, olisivat olleet tosi naftit syksyllä. Minä en halua pukea lasta liian pieniin vaatteisiin, jossa ei ole yhtään liikkumatilaa ja joiden alle ei saa villavaatetta tarvittaessa. Osta sinä liian pieniä vaatteita, minä ostan sopivia. Ja muuten. Meidän likalla on pitkät jalat, joten tarvitsee isommat housut, kun pituus antaa olettaa. Niin ja talveksi ostamme varmaan 98 kokoisen HAALARIN tai vaihtoehtoisesti 104 kokoisen 2-osaisen puvun.

Vierailija
11/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just 74cm oleva reimatecin välikausihaalari. Tyttö oli 1v neuvolassa, 4kk sitten 73,5cm.

80cm oli aivan liian iso, ei olisi ollut varmasti mukava sitä nyt pitää! Jos ens syksynä on haalari liian pieni niin ostetaan sitten uusi :)

Tytöllä oli/on talven ajan ticketin 74cm puku, joka on sekin melko isoa kokoa.

Vierailija
12/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoisin 80. Meillä oli varattuna hoikalle 91-senttiselle tytölle 98-senttinen po.pin haalari, joka näytti sisäsovituksessa siltä, että lapsi pystyy liikkumaan jne. Ulkona olikin siinä ja siinä. Kun lahkeet ottivat vähän märkää, ne alkoivat laahata maata.

Vierailija
13/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 80

Vierailija
14/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin menee vielä viime syksynä ostettu reiman keväthaalari (80cm) ja tyttö n nyt n.83cm.. eikä näytä kiristävän tai puristavan mistään ja vaatetta mahtuu reippaasti alle :)

Vierailija
15/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin 86.

Vierailija
16/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyttö nyt 6kk ja käytämme 68cm haalaria. Mulla on syksyksi 74cm haalari sekä 2 os-puku. Riittääkö tuo 74cm? Mulla aikaisemmat poikia ja heillä ollut 86 käytössä.

Tyttö siis loppusyksystä 1v

Vierailija
17/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin 86, jos syksyksi haluat vielä puvun olevan sopiva.

Itse ostin 2,5v työtölle, joka 89cm pitkä, 104cm Reiman 2-osaisen puvun. 92 on juuri sopiva, jäisi heti pieneksi. 98 passeli ja vähän kasvuvaraa ja olisi syksyllö varmasti sopiva. Mutta otin silti 104cm. Takin hihoja saa säädettyä tarranauhoilla tosi hyvin, helmaa kiristettyä ja nostettua ylös jos tarpeen ja housuja kiristettyä henkseleistä kanssa aika mukavasti. Että meillä nuo menee tän kevään, ensi syksyn ja varmaan seuraavan keväänkin. Jos siis ehjinä pysyvät.

Tokalle:

Meillä tytöllä kun oli 1v (syntynyt kesällä) oli 74 koon 2-osainen reimatecin talvipuku sopiva koko talven. Mutta meillä oli siinä sitten myös 80cm haalari. Silloiset syksyn vaatteet oli kokoa 74. Mutta melkeimpä suosittelen 80cm.

Vierailija
18/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on talvivaatteet 80cm 2 os Lassietec ja 80cm Ticket to heaven baggie.

Tuo haalari ja takki+housut 74 on välikausivaatteet

Vierailija
19/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa huomioon että pyllisteleminen ja kyykistyminen vie paljon tilaa. Kun puku alkaa näyttää passelilta lapsen seisoessa, voi kyykistyminen olla jo hankalaa.

Eli AP: ota 86

Toinen kysyjä: 80 suosittelen minäkin.

Vierailija
20/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään meidän 1 v 3 kk tytölle 86 cm Reimatecin päälle. Hieman reilu on, mutta ei kuitenkaan haitannut menoa. Tyttö nyt ehkä vielä hieman alle 80 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä