Jos olet ollut ylipainoinen raskauden alkaessa niin paljonko painoit?
Kommentit (15)
Ja viikkoja nyt 30. Raskaus on sujunut hyvin. Olen liikkunut entiseen tapaan päivittäin. Verenpaineet on täysin normaalit ja hemoglobiinikin vielä päälle 130. Painoa tullut tähän mennessä kuusi kiloa. Alussa paino tippui kaksi kiloa. Olen ollut tosi energinen ja hyvinvoiva.
Tuohan nyt ei ollut vielä mitään,raskauden aikana lihoin 15kg ja se kyllä tuntui varsinkin selässä
sanoa tähän, että musta oli aika törkeää, että mut pistettiin seurantaan neuvolassa, kun painoni oli 62kg ja pituus siis 157cm ( paino-indeksi siis 25.2) Tuossa kumminkaan ole hirveää ylipainoa. Mä olin tyytyväinen itseeni tuollaisena.
Ja joo, nykyään taidan painaa 70kg, se on liikaa, mutta enpä ole siitäkään järkyttäviä paineita ottanut.
(174cm/78kg) mutta viikko ennen synnytystä painoin enää 77kg. Ja muutama viikko lapsen syntymän jälkeen 67kg.
Hyvin sujui, neuvolassa vaan muistuteltiin kasviöljyjen syönnistä :)
Mulla ekassa raskaudessa lähtöpaino 105 kg tokassa 115 kg. Molemmat raskaudet menny ilman mitään ongelmia. Hemoglobiini oli kyllä alhainen, mutta sokerit ja verenpaineet ok.
Raskauskilojakin raskauksissa tuli n.20 kiloa jotka myös jäivät synnärille.
Raskausdiabetes oli (mittariongelmien takia vaikea lopulta tietää miten paha), hemoglobiini laski (en tiedä onko mitään tekemistä painon kanssa), paineet hyvät, virtsat aina puhtaat. Lapsen kasvua seurailtiin äitipolilla sairaalassa ja veikkailtiin isohkoa lasta, syntyi lopulta 36+5 (en tiedä vaikuttiko ennenaikaisuuteen paino) 48cm 3070g.
Raskauden aikana paino nousi 6kg, nyt paino 79kg (lapsi 7kk). Urheilemisen aloitin uudestaan heti lapsen syntymän jälkeen ja nyt paino tippuu hitaasti mutta varmasti.
Raskauden alussa 85kg ja 173 cm, eli n. 10 kg ylipainoa. Nyt rv 35 ja painan 102 kg. Ei mitään ongelmia, ei kipuja, ei korkeaa verenpainetta, ei sokeriongelmia... ei mulle mitään neuvolassa ole sanottu, kun kaikki arvot kerran kohdallaan, ja painonnousu lähinnä turvotusta ja ummetusta, eli varmaan putoaakin sitten pian, näin ainakin toivon!
Raskaus normaali. Närästi tosin, mitä en ollut kokenut aiemmin. Verenpaineet ja sokerit OK. Pyysin muuten varta vasten pääsyä sokeriratsituskokeeseen ekalla kerralla, kun edellinen lapsi, jonka olin saanut nuorena ja normaalipainoisena oli ollut yli 4 kg ja sukurasitettakin on.
Jälkitarkastukseen mennessä painoin alle lähtöpainoni, niin kuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa (jotka siis normaalipainoisena)
Katson sokeritestin enemmän hyödyksi kuin haitaksi. Jos siinä kaikki OK, niin hyvä ja jos ei ole, niin hyvä että tuli testattua.
ensimmäisessä 109kg, painoa tuli +2,5kg, vauva painoi 3160g/48cm pituuta.
Raskaudessa ei ongelmia minkäänlaisia.
Toisessa 116kg, painooa tuli +9kg, vauva painoi 3165g/47cm pituutta.
Supistukset vaivaivat rv 34 alkaen.
kaksi raskautta takana. Molemmissa tuli raskausdiabetes, mutta se on meillä suvussa riesana. Meni silti hyvin, tiukalla ruokavaliolla sain sokerit pysymään ja molemmat lapset on syntyneet saman kokoisina 50cm ja 3560g.
Raskauden alussa painoin noin sata kiloa, ja bmi oli reippaasti yli 30 (taisi olla lähellä 40). Raskauden aikana tuli painoa vajaa kymmenen kiloa, jotka kaikki jäi laitokselle. Ainoa ongelma raskausaikana oli järkyttävät liitoskivut, mutta ne olisin ilmeisesti saanut, vaikka ylipainoa ei olisi ollutkaan.
Neuvolassa suhtauduttiin kaikkeen aikas hyvin, ainoastaan sokerirasituksessa jouduin käymään kaksi kertaa normaalin yhden kerran (olen yli 25 v) sijasta.
bmi yli 40, ei onneksi ollut ongelmia
Edellisen raskauden alussa. Painoin siis 57kg, olen 162cm. Ihan hyvin se meni ja raskauden jälkeen painoin 59kg ja se kyllä tuntui jo itsetunnossa aika pahasti. Onneksi sain 5kk laihdutettua 49 kiloon takaisin. Nuo ylikilot olivat tulleet kun jäin töistä pois kotiin kun muutin miehen perässä sinne paikkakunnalle missä hänen työnsä oli kun en jaksanut kaukosuhdetta 6kk enempää. Mutta kai sinällään niin vähäinen määrä kuitenkin että ei vaikuttanut raskauden sujumiseen.
Heippa!
Neuvolan odotuksista huolimatta mun raskaus on mennyt loistavasti. Lähtöpaino oli 102 kiloa ja painoa on tullut raskauden aikana vain 2 kiloa. Laskettu aika kahden viikon päästä, eikä mitään turvotuksia ole ollut, joten vaikkaan, että ei sitä painoa niin tulekaan enää loppua kohti.
Hemoglobiini koko raskauden ajan 137-142, verenpaine hyvä, ei sokeria eikä proteiineja virtsassa kertaakaan, kävin sokerirasituskokeissa, mistä puhtaat paperit. Itsekin olen yllättynyt miten hyvin kaikki on mennyt. Ystäväpiirissä normaalipainoisilla on ollut vaikka mitä ongelmia. Joten koen itseni aika onnekkaaksi.