Millä ihmeen perusteella jotkut tämän palstan naisista kieltävät miehiltää menon pikkujouluihin tai muihin rientoihin?
Toki ne ovat sellaisia asioita, joista on hyvä keskustella puolison kanssa, tyyliin " sopiiko jos menen silloin" tms. Mutta että KIELTÄÄ???
Kommentit (45)
Tottakai perhe tulee ensisijalla, mut se että " mun mies ei ainakaan mene mihinkään firman juttuihin tai risteilyille kun mä kiellän tai en halua että se menee" .. Kyllä kai jokaiselle tekee hyvää nähdä välillä vapaalla muitakin ihmisiä kuin se oma perhe vaikka se kuinka rakkain olisikin?
että pikkujouluissa on kauniita ja älykkäitä uranaisia, jotka saattaa houkuttaa miestä enempi kuin kotona nyhjöttävä, kouluttamaton, ennen aikojaan useamman lapsen takia lässähtänyt epävarma vaimo.
mutta parisuhteet on niin erilaisia...
Varmaan katsoisin miestäni hölmistyneenä jos hän kieltäisi minua menemästä pikkujouluihin. Ei edes naurattaisi, surullistahan se olisi. Onneksi näin ei voi käydä.
jos todella haluaa pettää, ei siihen pikkujouluja tarvita.
t. vierestä seurannut
Ties vaikka kohta kieltävät miehiään menemästä töihin!
4
Että koliikkivauvan kanssa kotona kärvistelevä vaimo ei jaksa ymmärtää, että toisella on oikeus lähteä viihteelle, ja jättää vaimo yöksi yksin kantelemaan vauvaa. Onko se teistä todellakin ihan noin käsittämätöntä kuin annatte ymmärtää.
Kyseessä on YKSI ilta. Kyllä se vauva-aika on rankaa miehellekin, on hänelläkin oikeus käydä vaikka sitten niissä pikkujouluissa. Vaimo tietysti sitten pääsee toisella kertaa omiin menoihinsa, jos ei pikkujouluja ole (äitiyslomalla) niin sitten jonnekin muualle.
Silloin kumpikin saa pitää hauskaa ja ei tarvitse olla naama väärällään toisen menoista.
niin sitähän ei voi tehdä niin, että mies menee ja sitten seuraavan kerran vaimo menee? jos vaimo ei töissä, voi mennä vaikka kaverien kanssa jonnekin tai tehä mitä ite tykkää ja mies voi kanniskella sitä vauaa? tai vaikka hommaa vahdin ja menee yhdessä?
Olen yh, ollut alusta asti, enkä tajua miten kaikki voi olla niin vaikeaa...
KOTIÄITIEN mielenliikkeistä. Menkää hyvät naiset töihin, jotta saatte jonkinlaista suhteellisuudentajua elämäänne
Vierailija:
että pikkujouluissa on kauniita ja älykkäitä uranaisia, jotka saattaa houkuttaa miestä enempi kuin kotona nyhjöttävä, kouluttamaton, ennen aikojaan useamman lapsen takia lässähtänyt epävarma vaimo.
Pointti on tietysti että molempien pitää päästä, jos olet väsynyt vauvan kanssa niin välillä ukko hoitamaan vauvaa ja itse radalle - tai jos et jaksa mennä baariin niin toinen hyväksi koettu vaihtoehto on pitää " nukkumispäivä/ilta" eli mies hoitaa lapsen/lapset ja itse nukkumaan muualle (kaverin luo, hotelliin tms).
MUTTA; täälläkun tuntuu olevan välillä sellainen mentaliteetti et miehet ei sais mennä mihinkään, ovat sikoja jos haluavat pitää varpajaiset, polttarit on tietysti pahasta, kavereiden kanssa kaljalla käymisestä, harrastamisesta tai niistä ultimate pahoista pikkujouluista puhumattakaan. Se on käsittämätöntä, mua ainakin ahdistaisi hirveästi jos en koskaan pääsisi mihinkään - ja olen siis nainen =).
Ymmärrän että jos mies ei sanomatta tajua, ettei joka viikonloppu sovi mennä, niin silloin ehkä vaimon on pakko sanoa suoraan että et mene. Mutta jos kysymyksessä on kerran vuodessa olevat pikkujoulut/kesäjuhlat tms, niin eikö sillä miehellä saisi olla joskus omia menoja? Siis pitää kivaa kaiken arjen keskellä. Eikä tämä sulje pois sitä että äidilläkin pitäisi olla oikeus joskus mennä bilettämään. Jos hän siis haluaa.
Siis sitä en ymmärrä.
Minä uraäitinä painan 160kiloa. Kaunis toki olen mut lihava! Siinä meni teidän systeemit sekaisin. Taas sitten minun monet ystäväni jotka ovat kotona lasten kanssa ovat hyvinkin hoikkia ja sieviä. Töissäni ei ole yhtään kaunista eikä hoikkaa uranaista. Naurattaa kyllä nää teidän jutut! No toki teidän miehet minua kuolaa. Olenhan minä uraäiti ja se on kaikki kaikessa.
Jos tilanne olis toisenlainen niin mikäpä ettei. Mut aina kun on mennyt, tai ollut menossa on sanonu,että säkin saat sitten mennä kun tulee menoja, mut ei! Nyt oon sitten sanonnu, että ei ole kyllä miehelläkään oikeutta mennä. Helvetti, jos mies menee viikonlopuks risteilylle ja lupaa, että mä saan sitten mennä, ja kun kysyn sopiiko ni vastaus on että ei, koska mies ei halua olla mikään lapsenvahti. Eiköhän ole aika selkeää , että kiellän ukkoa menemästä, jos kerran mäkään en pääse edes yksin kauppaan, ilman sitä tai lapsia!
paistaa liian hyvin läpi toi sun kotiäitimeininki...
Oikeasti, c' mon. Meni vissii herne nenuu vai kuinka? Sillä jos ei sarkasmi ja ironia oo tuttuja, niin... huh.
Miten viitsit alistua tuollaiseen suhteeseen?
Siis oikeasti mua on usein naurattanut täällä noi teidän yleistykset. Jos täällä on 1000lihavaa kotiäitiä ja 1000hoikkaa uraäitiä niin sen pohjalta voi tehdä yleistyksen että näin on aina! Mites ne kaikki 2-3miljoonaa muuta suomalaista naista tai äitiä? Av-palstall avarmasti käy miljoonia ihmisiä joten sen perustella voi tosiaan yleistää! :)
Nelonen KÄRJISTI asiaa... voi vittu mikä dorka.
Täällä on jotenkin harvinaisen epävarmaa porukkaa. Olisihan se kamalaa, jos sillä miehellä olisi vaikka hauskaa!