Jos miehesi lähdössä reissuun 3 päiväksi...
...odotatko, että "korvaa" poissaoloaan hoitamalla sitä ennen lasta enemmän ja valittamatta. Meillä 1,5-vuotias lapsi ja kyllä mä vähän olen pettynyt, että mies pitää mua valittajana, kun tällaista uskalsin odottaa. Ja kyseessä on siis laskettelureissu ei mikään työmatka.
Kommentit (28)
että jälkikäteen mies hoitais muutamana päivänä lapsia enemmän, jotta saat keskittyä johonkin omaan. Ei se oo mitään varastoon hoitamista, vaan minun mielestä se kertoo enemmän siitä, että kummankin vanhemman oikeus itsensä huoltoon on yhtäläinen.
En ehkä varastoon osais pistää miestäni hoitamaan, mutta tavotan tuon tunteen täysin!
Muille tiedoksi: Lapset on kaikki erilaisia, jotkut hankalampia kun toiset ja niiden hoitoon voi ihan rehellisesti sanottuna väsyä. Ihanaa että mies pääsee ottamaan etäisyyttä ja lataamaan akkuja, mutta siihen on myös sinulla oikeus. Jos sinulla ei ole mahdollisuuksia samanlaisiin reissuihin (kuten minulla ei meillä ole), ota aikaa johonkin muuhun sinulle tärkeään.
tuntuu mies elävän sinun kanssa arkea, jos ei kahden viikon poissaolo tunnu missään. Meillä mies jakaa minun kanssa kotityöt ja iltaisin myös lapsen hoidon puoliksi, joten kyllä se äkkiä laskettuna tuottaa minullekin kaksinkertasen työn sillä aikaa, kun mies on poissa.
Pyydä vaan ap itsellesikin omaa aikaa rentoutumiseen ja vaikka humputteluun, kun miehesi tulee takaisin. Toivottavasti hänen reissu onnistuu, niin saatkin varmasti iloisen ja paljon pirteämmän miehen takasin ja hän jaksaa mielihyvin antaa myös sinulle mahdollisuuden samanlaiseen kotoa irrottautumiseen. :)
Meillä tosin oli aikanaan se tilanne, että oli kotona kaksi vaippaikäistä ja elämä aika työntäyteistä lasten kanssa. Mä odotin, että mies kävi esim. kaupassa ennen muutaman päivän työmatkalle lähtemistään. Ja odotin kyllä, että mä pääsen esim. lenkille ennen matkaa. Mies matkusteli aika paljon silloin.
Nyt kun kaikki kolme lasta ovat isompia, en odota enää mitään "ennakkotöitä", mutta silti mies käy usein kaupassa ennen lähtöään, kun mulla on kuitenkin kaikki treenikuskaukset yms. ja kuopusta ei voi jättää vielä yksin kotiin.
Mun mielestä ihan kohtuullista ajatella kotiin jäävänkin jaksamista varsinkin jos toinen on paljon yksin lasten kanssa.
Voin itsekin lähteä reissuun, enkä tee extralastenhoitovuoroja.
Mies tekee jonkin verran huvi- ja työmatkoja, itse en oman työni takia pysty samalla tavalla matkustelemaan. Minusta on aivan luonnollista, että miehen kotona ollessa saan vastaavasti vähän enemmän vapaaaikaa.
Jos mies on ollut matkalla, lapsellakin on ollut häntä ikävä, ja on luonnollista, että hän hoitaa lasta esim. matkan jälkeisen illan, tekee iltatoimet jne.
mies voisi olla ennen ja jälkeen matkan ENEMMÄN OMAN LAPSENSA kanssa ihan vaan siksi, että reissun aikana tulee / tuli ikävä lasta ja läheisyyttä voi tavallaan tankata.
Minä menin töihin kun lapset olivat pieniä, ja isä hoiti heitä kotona. Mulle oli kamalan tärkeää olla lasten kanssa paljon joka ilta, koska ikävöin heitä ja halusin olla heidän kanssaan.
Ja olisihan se reilua, että jos isä lähtee 3 päiväksi ihan puhtaasti huvittelemaan, niin hän voisi tarjota äidille tilaisuuden ladata akkuja tuota 3 päivän lapsenhoitoputke varten, eikö niin? Eikö ole pikkuisen eri asia kun kyseessä on huvittelumatka (jolle voisi periaatteessa lähteä koko perheen voimin), kuin jos kyseessä olisi työmatka????
Ei palstamammojen mielestä ole luonnollista. Lasta ei voi hoitaa varastoon, katsos. Kun isi on kotona niin äiti hoitaa, ja kun isi on poissa niin äiti hoitaa. Ja jos isi on matkalla, se on tietysti nussimassa muita.
Palstamammat tietävät totuuden.
Ei nyt mitenkään niin että kaikkea pitäisi tehdä mutta toki hoitaa esim. iltatoimet parina edellisenä iltana ja on muutenkin paljon lasten kanssa kun tietää että kohta ovat erossa. Minusta olisi tosi outoa jos näin ei tekisi.