Jos miehesi lähdössä reissuun 3 päiväksi...
...odotatko, että "korvaa" poissaoloaan hoitamalla sitä ennen lasta enemmän ja valittamatta. Meillä 1,5-vuotias lapsi ja kyllä mä vähän olen pettynyt, että mies pitää mua valittajana, kun tällaista uskalsin odottaa. Ja kyseessä on siis laskettelureissu ei mikään työmatka.
Kommentit (28)
on kyllä lasten kanssa ihan paljon muutenkin. En kyllä itsekään erityisesti tee vastaavaa, eli jos lähden pieneen reissuun, niin en ole lasteni kanssa sen enempää kuin normaalisti. Reissun jälkeen sitten kyllä taas senkin edestä.
...mutta taisitkin olla tosissasi.
Mies oli viimeviikonloppuna kavereiden kanssa ulkomaanmatkalla, eikä mieleenikään käynyt tuo varastoonhoitaminen. =)
mies matkustaa työn takia pitkin maailmaa melkein joka viikko
...odotatko, että "korvaa" poissaoloaan hoitamalla sitä ennen lasta enemmän ja valittamatta. Meillä 1,5-vuotias lapsi ja kyllä mä vähän olen pettynyt, että mies pitää mua valittajana, kun tällaista uskalsin odottaa. Ja kyseessä on siis laskettelureissu ei mikään työmatka.
Mies tekee reissuTYÖTÄ eli on 60-80 vuorokautta (mikä on aika vähän) reisussa vuotta kohden. Eikä mulle tulisi mieleenkään vaatia mitään "korvauksia" ja meillä on sentään 4 alle kouluikäistä muksua...
Voit itse lahtea seuraavaksi johonkin reissuun kolmeksi paivaksi niin eikohan silloin ole hoito tasattu. Omaa holmoytta jos et kay missaan ja jata lasta miehesi hoitoon.
Välillä tuntuu että sotkee muuna aikana minun ja lasten selvät kuviot elämisessä.
Vai kolme viikkoa? Vai kolme kuukautta?
Onko sulla rankkaa yhden lapsen kanssa? Siltä nimittäin kuulostaa. Relaa, hyvä ihminen.
mutta on toki ihan itsestään selvää, että jos kotiarki kaatuu jossain välissä enemmän toisen niskaan ja toisella on helpompaa, niin koitetaan huolehtia toisistamme, ettei uuvuta. Meillä saa ja pitääkin lähteä lomareissulle hyvillä mielin, eikä se kotiin jäävä ole katkera. Ymmärrän kyllä pointtisi, ap, mutta en lähtisi tuijottamaan "korvauskiintiötä", vaan ylipäätään sitä, miten suhteenne toimii.
epätavallista on siinä että mies hoitaa lasta valittamatta? Miksi pitäisi ylipäätään valittaa lapsen hoitamisesta?
Mutta kysymykseen: Kyllä meillä jonkinlaista tasapuolisuutta pyritään noudattamaan huvireissujen kanssa. Jos mies lähtisi kolmeksi päiväksi reissuun, voisin minäkin puolestani lähteä niin halutessani.
keskittynyt miehesi pussien tyhjentämiseen...kun kerta on "laskettelu" reissuun lähdössä, muistiko ottaa sukset mukaan?
1-luokan reissu!!!! :)
mäkään en osaa ajatella tuota korvausta, mutta kyllä mä pitäisin outona jos vanhempi ei haluaisi olla lapsen kanssa reissun jälkeen. Meillä on esim. tapana jos toisella on pitkä työpäivä tai reissu takana, niin hoitaa nukutukset. Lapset kaipaavat läheisyyttä ja jos menee myöhään, niin se on ainoa hetki.
AP varmaan tarkoitti että mies tarjoisi hänelle vastaavasti enemmän omaa aikaa kun kerta ap tarjoaa hänelle omaa aikaa hoitamalla lapsen yksin koko reissun.
Eli täysin oikeutettu toive vastavuoroisuudesta.
Eikä seksin ja lapset sovi yhteen joten anna sen tumputtaa rauhassa odotuksen intoaan.
Yksi tuttu äiti pisti miehensä käymään isoilla ruokaostoksilla, siivoamaan koko talon ja rouvan auton, oliko se tyyliin ikkunatkin pessyt... Ja parka oli lähdössä "kerran kesässä poikien kanssa" -mökkireissulle. Muut miehet odottivat hyvän tovin, että tämä tohvelisankari päästettiin lähtemään KAHDEKSI päiväksi pois kotoa.
toisaalta osaisin olla itsekin sen verran pois kotoa, että miehelle kertyisi lapsenhoitokokemusta.
mutta odotan kyllä, että korvaa poissaoloaan huomioimalla enemmän minua ja tekemällä kotitöitä, joita kyllä muutoinkin tekee ihan kiitettävästi. Minua ainakin voi hoitaa varastoon.
ei lasta voi varastoon hoitaa.
toisaalta voisin reissun jälkeen pyytää miestä katsomaan lasta ja käydä lenkillä, salillä, kaverilla.. tuulettua hyvällä omallatunnolla :)
Meillä nyt juuri tilanne, että mies on työreissussa kuusi päivää, ja meillä on 1,5-vuotiaat kaksoset (eli tuplasti päiviä ja lapsia teidän tilanteeseen :) ). Joku väitti, ettei lapsia voi "hoitaa varastoon", mutta kyllä minun mielestäni voi. Meillä mies oli ennen reissuun lähtöään enemmän lasten kanssa, minä sain tehdä ruokia pakastimeen valmiiksi ja pestä pyykkejä pois yms. ihan rauhassa. Lisäksi olivat yhden koko päivän mummolassa, niin että sain myös levätä ja nukkua varastoon. Mies työmatkustaa usein ja näin meillä on toimittu monesti, poislukien tuo mummolapäivä, niitä on ollut vain yksi tätä ennen. Vaadi hoitamaan jälkikäteen, niin saat lepäillä, jos oli kovin raskaita päiviä.
silla aika pitkalle se on aina nainen joka sen lapsen/lapset hoitaa ja jos se jo nyt tuntuu vaikealta ni on tuplasti vaikeampaa kun niita on kaksi.
mulla mies lahti jenkkeihin reissuun eilen ja tulee takas en viikon lauantaina eli melkein 2 viikkoa matkalla. tyomatka tosin. ei haittaa meikalaista.
olet outo