Onko abortit tabuja? Ainakaan minä en tiedä ketään, joka olisi
päätynyt aborttiin, vaikka varmasti heitä on ihan lähipiirissänikin.
Tiedän kyllä, että joku on hakenut jälkiehkäisypillereitä tai hoidattanut sukupuolitautejaan jopa useammankin kerran. Tiedän myös liian varhaisista ja hyväksikäytöltä tuntuneista seksuaalikokemuksista, mutta abortistaan ei kukaan ole puhunut.
Kommentit (32)
Itse tunnen kolme, olivat 18v, 19v ja vähän päälle kakskyt kun abortin tekivät.
Kaksi heistä on vieläkin lapsetonta, yhdellä yksi lapsi. Heidät tuntien ihan ok kun eivät pitäneet lasta. Tai sitten olisivat voineen antaa adoptioon.
Mutt ykshän ei halunnut pilata kroppaansa. Mutta mun mielestä se olisi tehnyt vain hyvää siihen miehekkääseen vartaloon.
Ex-vaimoni teki abortin vähän ennen kuin erottiin. Lapsi ei ollut minun.
erään tuttuni äiti. kyseinen henkilö ei siis mikää vanhus vielä ole.
tiedän että tehnyt kaksi abrottia, sen jälkeen saanut neljä lasta.
tosin hän on entisen neuvostoliiton alueelta alkujaa kotosin mikä vähän selittää.
Abortit ja mielenterveysongelmat ovat tabu. Ei niistä huudella.
Asenneilmasto aiheuttaa tämän. Ei kukaan halua mulkoilua ja tuomitsemista osakseen.
Olen melkolailla empaattinen ihminen ollut aina ja mulle on elämän aikana ainakin ihmistä kertonut aborteistaan. Siinä on anoppia, ystävää, koulukaveria, kaverin siskoa, työtovereita jne.
Tutustuin kymmenen vuotta sitten aivan ihanaan naiseen, josta tuli paras ystäväni. Hän on kertonut vain minulle.
Sosiaalisista syistä(=mukavuudenhalu)myönnetyt abortit saisi kieltää kokonaan. Abortin tekijä tietää tekevänsä väärin,siksi siitä ei kerrota kassajonossa puolitutuille
ja en tod. koe että se on asia mistä minun pitää puhua kaikille. Eli keskustelin/keskustelen asiasta vain lähimpien kanssa, koska yksinkertaisesti asia on liian henkilökohtainen jotta siitä voisi puhua vieraampien tai ei niin läheisten ihmisten kanssa.
Sosiaalisista syistä(=mukavuudenhalu)myönnetyt abortit saisi kieltää kokonaan. Abortin tekijä tietää tekevänsä väärin,siksi siitä ei kerrota kassajonossa puolitutuille
Sinä olet juuri se osasyy, ettei puhuta avoimesti.
En minä koe tehneeni väärin, väärin olisi ollut synnyttää lapsi vaikeaan elämäntilanteeseen.
ole tapana huudella yleisesti. Abortti kun on kaikenlisäksi sellainen juttu joka ei näy päällepäin, eli ei kukaan varmaan tule kyselemäänkään et hei onko sulle just tehty abortti, näytät ihan siltä?
vetää sikiö yksin ulos jossain kellarissa. Tai matkata ulkomaille tekemään.
Ainakin siskoni ja paras ystäväni ovat tehneet abortin (molemmat erittäin painavasta syystä), joten varmasti abortin tehneitä on lähipiirissänikin myös muita. Mikäli joutuisin itse abortin tekemään niin en kyllä varmasti siitä jokaiselle tutulle huutelisi.
Toinen on ystäväni äiti ja toinen on samaisen ystäväni ystävä, jonka myös tunnen. En kylläkään ole jutellut henkilöiden kanssa suoraan, vaan tämän ystäväni kanssa.
Tervetuloa blogiin kertomaan kaikki aiheesta - siellä ei ole tabuja!
Koska suurin osa ei noin kuitenkaan tekisi vaan sopeutuisi lapsen tuloon.
tämänkin tiedän vain koska hänen mielenterveysongelmainen äitinsä kertoi kaikille vastaantuleville, tyyliin että ei se meidän "marika" mikään niin hyvä ihminen ole minä häntä pidetään, ihana äiti.
12,niin olisikin parempi Koska suurin osa ei noin kuitenkaan tekisi vaan sopeutuisi lapsen tuloon.
tunnevammainen, yksinäinen jne. ihminen s o p e u d u lapsen tuloon!
Jos elämässä ja omassa tunne-elämässä on ongelmia, ei se lapsen syntymä muuta niitä muuksi. Pahentaa vain ja kärsijänä on lapsi.
Otapa selvää lastensuojelun asiakkaiden määrästä ja huostaanotoista.
Voin kertoa että niin ei ole asiat,suurin osa on yli 30-vuotiaita tavallisia naisia joilla on jo lapsia. Lastensuojelun ja huostaanottojen tarvehan olisi vähentynyt tuolla sinun ajattelumallillasi koska aborttien määrähän on kasvanut huimasti näinä viime vuosikymmeninä.
Voin kertoa että niin ei ole asiat,suurin osa on yli 30-vuotiaita tavallisia naisia joilla on jo lapsia. Lastensuojelun ja huostaanottojen tarvehan olisi vähentynyt tuolla sinun ajattelumallillasi koska aborttien määrähän on kasvanut huimasti näinä viime vuosikymmeninä.
Abortit ovat pysyneet suurinpiirtein samalla tasolla, vain alkuvuosina niitä tehtiin moninkertainen määrä.
Yhteiskunnan yleinen kova ilmasto, ihmisten pahoinvointi, perheiden ongelmat, työttömyys, irtonaisuus, yksinäisyys ovat lisääntyneet. Lapset ja nuoret voivat huonommin kuin koskaan. Juurihan oli lehdessä, että auttava puhelin hukkuu lasten soittoihin. Vanhemmat ovat ongelmaisia tai raatavat töissä.
Siihen sitten vielä lisäpienokaisia jalkoihin pyörimään....