Saako teidän 1-2v pelata tietokoneella?
Meidän lapset ovat aina olleet kiinnostuneita koneista ja ovat saaneet pelata. Jotku vanhemmat tuntuu kovasti vastustavan noita tietokoneita. Ei muka ole sopivaa pienen lapsen pelata. Minä olen täysin eri mieltä. En tietenkään anna lasten koko päivää pelata mutta ihan 1v asti olen pikku kakkosen sivuilla käynyt heidän kanssaan.
Kommentit (11)
Kyllä ovat saaneet käyttää konetta. Vanhin lapsi oppi lukemaan ihan itse 4 votiaana kun hain hänelle sellaisia eskari tehtäviä netistä. Nyt hän on yläasteella ja todistuksen keskiarvo oli 9,5! Uskon että ne pelit, lukeminen ja muut virikkeet ovat auttaneet hänen kehitystään.
Juu, meidän puolitoistavuotias wowittaa ammatikseen.
Mutta asiaan. Ei meillä ole kukaan vielä pyytänyt saada pelata tietokoneella tms. Lapset 4,5v ja 3v.
eihän tuon ikäiset sillä mitään osaa tehdä mutta koneeseen saa koskea.
Meidän 4.llä on nyt Puhin ja Muumin tietokone ja täytyy sanoa, että niistä on kyllä paljon oppinut.
Normitietsikasta katselee välillä vaan noita Pikku Kakkosen ohjelmia!
näppäimistön nappeja tai rullailee hiirellä. Välillä katsellaan yhdessä valokuvia koneelta tai ihmetellään itseämme kuvaruudulla webbikameran kautta.
Osaa mennä internet kuvakkeeseen itse ja hakea suosikeista pikku kakkosen. Sitten osaa sieltä vielä valita mieleisiään pelejä jota pelaa. Hän saa joka päivä pelata puoli tuntia.
Miksi ohjaisin lasta tuollaiseen toimintaan niin kauan kun ei itse sitä osaa pyytää? Aivan älytöntä ja passivoivaa. Siis turhaa. Mun alle 2-v katselee kirjoja, hoitaa nukkea, rakentaa palikoista, ulkoilee yms ja siinä on ihan riittämiin virikettä.
Meidän lapsi 2v ulkoilee, lukee kirjoja, leikkii legoilla, leikkii poneilla, askartelee eli leikkaa saksilla taitavasti ja liimaa osaa laittaa ja tekee myös pisteestä pisteeseen tehtäviä ja labyrinttitehtäviä. Silti hän kerkeää myös pelata sen puoli tuntia päivässä :D Laitan hänelle kehittäviä pelejä koneelta ja uskon että tulee fiksu lapsi :)
vanha rämä jossa ei virtaa ja näytölle on teipattu iso kortti jossa on vauvan kuva. Näpyttelee näppäimistöä ja juttelee vauvan kuvalle (perheessä kouluikäisiä joiden on nähnyt olevan koneella joten "mitä isot edellä...")
Eli ei saa pelata tietokoneella eikä muutamaan vuoteen jatkossakaan.
eli eivät ole pelanneet vielä noin pieninä :D