Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh. Miksei laskuja voisi maksaa yhtenä päivänä? Eräpäiviä on koko ajan..

Vierailija
23.03.2011 |

Ärsyttää avata nettipankkia vähän väliä ja maksella laskuja. En tykkää suoraveloituksista, koska haluan itse seurata laskuja ja tuloja.

Joskus voi olla jopa niin, että laskujen eräpäivät ovat peräkkäisinä päivinä ja joutuu joka päivä maksamaan yhden laskun..

Hölmöintä on olla vaikkapa lomalla ja eräpäivän sattuessa loman ajankohtaan pitää ottaa lasku mukaan ja maksaa siellä :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella että se eräpäivä on pakollinen maksupäivä? Aika hupaisaa, päivän naurut sain. :D

Sehän on vähän niinkuin että jauhelihapaketin voisi käyttää vain parasta ennen -päivänä siis eräpäivänä. :D

Mutta jos nyt tosiaan haluat näin tehdä, niin sen maksun voi syöttää verkkopankissa ja vaihtaa maksupäiväksi eräpäivän. Ja voin vakuuttaa että pankin systeemit ei mene sekaisin vaikka maksatkin laskun heti sen tultua. Ja jos meneekin niin se on sitten pankin ongelma nitä selvitellä.

Itse maksan laskuja pari kertaa kuussa, joskus eräpäivään on vielä pari viikkoa aikaa ja joissakin laskuissa se on jo mennyt pari päivää sitten. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
22/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voin maksaa laskut _etukäteen_?

Eli ei tarvitse odottaa eräpäivään?

Kysyn ihan tosissani, koska ajattelin, että niillä menee laskut sekaisin, kun eivät tiedä minkä kuun laskuja makselen. Esimerkiksi joissain laskuissa (vaikka luottokortti) on sama viite. Mistä ne tietää minkä kuun luottokorttilaskua maksan, kun ainut muuttuja on päivämäärä (tai maksun suuruus)?

Jos siis maksan vaikka päivähoitomaksut maaliskuun puolella, vaikka eräpäivä on huhtikuussa, niin miten ne kirjaavat sen? Jos maksan seuraavan laskun ajallaan, eli toukokuussa, huhtikuussa minulta ei ole rekisteröity mitään maksua??

ap

jos joku olisi oiekasti noin dille niin olisi jossain laitoksessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasku pitää maksaa silloin. Vasta myöhemmin mulle selvisi, että laskun voi maksaa aiemminkin. ;-)

Eihän sitä kukaan mulle silloin heti kertonut!

Vierailija
24/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ärsyttää suunnattomasti että siinä on se eräpäivä mukana ja laskut menee automaattisesti maksupalveluun.

Mulla ei ole rahasta pulaa, mutta tykkään maksaa kaikki laskut suoraan tililtä, koska merkkaan siihen laskuun sen maksetuksi.

Ja todellakaan luottoyhtiö ei kuvittele sun maksavan väärän kuun laskua. Se viitenumero on vähän kuin sun tilinumero luottoyhtiössä, se voi olla jopa plussan puolella jos joskus maksat tarkoituksella tai vahingossa liikaa.

Koska pankki ei käytännössä maksa mitään korkoa tilillä oleville varoille, niin mulle on ihan sama vaikka laskun lähettäjä saa rahansa muutaman päivän ennakkoon. Itselle se on kuitenkin helpompaa, koska rahaa ei tule tipottain tilille vaan ainoastaan kerran kuussa palkkapäivänä. Olisi hieman eri asia jos tulotkin tulisi monena eränä.

Vierailija
25/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksan laskut eräpäivänä.

Mä maksan yleensä laskut heti kun ne tulee tai kun on rahaa. Kyllä ne voi maksaa ennen sitä eräpäivääkin. Eräpäivä on se viimeinen pvä, kun pitää maksaa (tosin monilla firmoilla ei mene viivästymiskorkoa vielä moneen päivään, vaikka eräpäivä ohittuukin.)

Vierailija
26/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräpäivähän tarkoittaa viimeistä päivää milloin se täytyy olla maksettu, siitä ylittävät päivät on oikeus periä korkoa, onneksi laskun perijät ovat armollisia ja odottavat yleensä min. sen 2 viikkoa eräpäivästä ennen kuin alkavat kyselemän laskun perään :). Eräpäivä on ihan niin kuin periaatteessa elintarvikkeillakin parasta ennen päiväys :), et kai odota niiden päivämäärään saakka ennen kuin syöt/juot.

No mutta ihana olet :)!

Vierailija
27/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teen niin, että laitan ne kerralla maksuun, muutan vaan eräpäivät. Näin ei tarvii mennä monena päivänä niitä maksuja syöttämään. Tässä on tietty se "ongelma", että pitää olla kartalla mitä sieltä tililtä milloinkin menee, että tietää saldon.

Vierailija
28/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää avata nettipankkia vähän väliä ja maksella laskuja. En tykkää suoraveloituksista, koska haluan itse seurata laskuja ja tuloja.

Joskus voi olla jopa niin, että laskujen eräpäivät ovat peräkkäisinä päivinä ja joutuu joka päivä maksamaan yhden laskun..

Hölmöintä on olla vaikkapa lomalla ja eräpäivän sattuessa loman ajankohtaan pitää ottaa lasku mukaan ja maksaa siellä :(

Vierailija
29/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osassa on eräpäivään vielä aikaa ja osassa on saattanut mennä jo muutama päivä tai viikko sit!! ei niistä heti tuu maksumuistutusta. joskus saattanut jostain tulla, mut eihän sillä enää mitään tee kun se alk.peräinen on jo maksettu! yleensä mun puh.laskus on 0,03-0,08€ korkoa mikä ei paljon haittaa!!:)

älä kuitenkaan liikaa luota tuohon. Meillä oli keittiöremontin yhteydessä jääny yks hobby hallin lasku maksamatta, löysin sen ennen kuin sain ensimmäistäkään maksumuistutusta ja maksoin sen heti. Parin päivän päästä tuli maksumuistutus, jonka poltin, kun olin jo alkuperäisen laskun maksanut. Kohta tuli uusi maksumuistutus 10€, jossa siis karhuttiin tuota muistutusmaksua 5€ ja siihen päälle oli vielä tullut uusi 5€ huomautusmaksua. Maksoin laskun heti, vaikka hajotti ihan sikana. Seuraavalla viikolla tuli 15€ lasku... Soitin sit Hobby Hallin asiakas palveluun, että jokohan riittäs noitten huomautuslaskujen lähettely. Se ei kuulemma nollaannu ollenkaan, jos sinne ei soita. Ja on kuulemma ihan normaalikäytäntö, että tuota huomautusmaksua pelkästään karhutaan, vaikka lasku olis maksettu, ennen maksumuistutuksen tuloa... en muuten tilaa enää mitään hobby hallista

Vierailija
30/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat kaikki maksut menemään omine eräpäivineen. Sinne tilille siirrät palkkapäivänä riittävästi rahaa. Pienen kirjanpitotyön joudut tekemään, että tiedät paljonko sinun keskimäärin pitää siirtää rahaa sinne/kk. Ja kun tili on avattu, hankit e-laskun kaikilta yrityksiltä jotka jo pystyvät sen lähettämään. Ei tartte kun hyväksyä laskut verkkopankissa, ei mitään turhia näpyttelyjä.

Vierailija
31/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap! Tää pelasti mun päivän :D Sä oot hauska

Nostan hattua, oikein hyviä provoja on todella harvoin ja tämä oli oikein valioyksilö.

Yksinkertainen on usein kaunista!

Vierailija
32/32 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää avata nettipankkia vähän väliä ja maksella laskuja. En tykkää suoraveloituksista, koska haluan itse seurata laskuja ja tuloja. Joskus voi olla jopa niin, että laskujen eräpäivät ovat peräkkäisinä päivinä ja joutuu joka päivä maksamaan yhden laskun.. Hölmöintä on olla vaikkapa lomalla ja eräpäivän sattuessa loman ajankohtaan pitää ottaa lasku mukaan ja maksaa siellä :(

Tai sitten syöttää ne tiedot sinne nettipankkiin ja laittaa maksupäiväksi eräpäivän? Minä ainakin odotan muutaman laskun ja sitten syötän ne kerralla nettipankkiin ja yleensä maksan myös samantien. En kuitenkaan koskaan jätä maksamatta ennen eräpäivää.