Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä ymmärrä näitä teidän kyläilydraamojanne

Vierailija
23.03.2011 |

Tehdään noin pienestä asiasta niin hirveän iso juttu kaikkine 'hoitosopimuksineen' ja varotaan, ettei vahingossakaan ruokita vierasta lasta vaan lähetetään kotiin 'kun teillä on varmaan ruokakin.'

Kuulkaas AV-mammat, kyllä elämään ääntä mahtuu ja itse olen ainakin pitänyt lasten (tyttö 14-v., pojat 10-v. ja 8-v.) ystäville ovet auki; meille saa aina tulla, ja ruokaakin saa jos on kylässä perheen yhteisinä ruoka-aikoina. On se nyt ihmeellistä että aikuiset ihmiset muutamasta lapsesta teette tuollaisen metelin. Meillä on lasten kaverit monestikin lauantaisin seitsemää tuntia kylässä, enkä minä sitä pistä pahakseni. Haluan tukea lapsieni ystävyyssuhteita, ja tiedän että tällä mallilla vastavuoroisuus kyllä pelaa ja omani saavat olla muilla kylässä.

Vai onko tässä nyt alueellinen ero, itse en asu pk-seudulla missä moni AV-mamma tuntuu asustavan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät niin vähän, mutta ei minulla esimerkiksi lihapullia tehdessä jää niin hirveästi yli, että n. 12-vuotias lätkänpelaajapoika tulisi siitä täyteen.

Joskus jos on paljon ruokaa, niin sitten tarjotaan, mutta useimmiten joudun sanomaan, että meidän lapset syövät nyt, että voit odottaa lasten huoneessa tai sitten sinun täytyy mennä omaan kotiin syömään. Ja useimmiten ne ovat ne samat lapset, jotka norkoavat koko päivän kylässä ja suurin piirtein ilmoittavat, että mäkin voisin syödä. Suurin osa kavereista tulee muutamaksi tunniksi ja lähtevät sitten omaan kotiin syömään ja tulevat ehkä vielä takaisinkin, ja minun mielestä tämä toimii kaikkien kannalta paremmin.

Jopa lapset kyllästyvät näihin kavereihin, jotka eivät lähde kulumallakaan kotiin, eikä kukaan soittele perään.

Vierailija
22/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei haja-asutusalueella, joten me vanhemmat pääsääntöisesti emme joudu kuskaamaan lapsiamme kavereille. Eli kaverit asuvat niin lähellä, että kipaisevat kotiinsa syömään.

Toki jos kaveri tulee kauempaa niin hänelle tarjotaan sapuskaa jos muukin perhe syö. EIvät kyläile yli 4 tuntia, yökyläilyt on sitten tietty erikseen.

Ei mitään draamaa. Tosin meillä ei ole ikinä ollut lapsia, jotka pyrkisivät päivittäin notkumaan meillä tuntikausia.

t. monen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän lapsi on teillä 6 tuntia.

Meillä lasten ystävyyssuhteet eivät tarvitse tuekseen kokopäivävierailuja, mutta nähtävästi teillä on toisin.

Vierailija
24/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni saavat kyläillä useammankin tunnin ja meilläkin saa kyläillä useamman tunnin, vaikka en siitä itse pidäkään.

Mutta erittäin harvoin ruokin muiden lapsia, sillä en tee useinkaan ruokaa paljoa, vain meidän tarpeeseen. En todellakaan rupea ostamaan kanaa tms niin paljoa, että voin ruokkia muutkin lapset.

Eri asia, jos asiasta on etukäteen sovittu.

Vierailija
25/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lapsuuskokemusten takia mua niin ilahduttaa kun meidän korttelin lapset juoksee kiljuen peräkkäin ulkona ja keksii itselleen kaikenlaisia leikkejä.

Ja mähän ole ihan hirveä äiti, kun mä rajoitan telkkarin katselua ja koneella pelaamista, myös kavereilta kun ovat meillä. Mutta ruokaa ja hoivaa saavat kaikki. D

14

Tällä uudella äitisukupolvella on uusia ja ihmeellisiä skitsoiluja.

Oli normaalia, ainakin muinaisessa menneisyydessä ennen kännyköitä ja pleikkoja, jolloin joka toisella perheellä oli vielä mustavalkotelevisio ja kanavia oli vaan 2-3, että lapset luuhasivat pihoilla koko päivän ja jonkun kotonakin.

Tietysti järkeä saa käyttää ja oma jaksaminen ja huonotuulisuus on sallittua. Ja hyvähän se on, ettei kaverit ole koko viikkoa kuin paita ja perse, kyllä sen huomaa, että sekin alkaa rasittamaan harmonista ystävyyttä, jos ei ole yhtään breikkiä

Onko toi lapsuus muuttunut niin, että ollaan enemmän sisätiloissa jonkun kotona?

Ja perustotuus on, että vanhemmat ovat vanhempia ja määräävät. Jos kaveri pitää heittää ulos kotiinsa, niin sitten heitetään. Ei oma tai naapurin NicoJessica tuota voi määrätä.

Vierailija
26/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat olla niin kauan kuin kotoa on lupa. Annan ruokaa, välipalaa, teen vohveleita, pullaa ja mokkapaloja ja niitä syödään. Kukaan äiti ei ole koskaan valittanut lastensa syömisistä meillä, enkä ole lupaa kysynyt siihen.

Miten voi tehdä ongelman lasten kyläilyistä?

Ja meille on virpojatkin tervetulleita, ihana perinne!

Vierailija
27/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kytätä kellosta ovatko lasten kaverit meillä yli vai alle 4h, joskus ovat jopa yli vuorokaudesn. Ruokaa tarjotaan jokaiselle, pakko ei ole syödä. Mutta en ala kenenkään vanhemmille soittamaan ja kysymään lupaa. Meillä tämä toimii vastavuoroisesti, tedän että jos lapseni on kaverilla, niin hänet yleensä myös ruokitaan. Ei ole ollut koskaan ongelmaksi. Ja Helsingissä asutaan.

Vierailija
28/28 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa perheessä on omat tavat ja säännöt, pitäkää niistä kiinni, eläkää kuten haluatte ja kunnioittakaa toisten tapoja myös.

Minusta on kiva että lapsen kaverit on kylässä, kyläilyistä on kuitenkin sovittava kaverin vanhempien kanssa. Ruokaa on tarjolla samoin kuin omillekin. Jos joku lapsista olisi koko ajan tulossa kylään ominpäin, sanoisin toki, milloin ei sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän