Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestänne hyvätuloisen perheen vuositulot ovat vähintään - paljonko ???

Vierailija
23.03.2011 |

Oletetaan, että perheessä on 2 lasta ja he asuvat helsingissä tai pääkaupunkiseudulla.

Eli paljonko ovat mielestäsi hyvätuloisen perheen vuositulot?

Entä "rikkaan" tai "varakkaan"?

Aloitan:

Hyvätuloinen: vähintään 110 000€/vuosi

Varakas: 180 000€/vuosi

Rikas: yli 300 000€ /vuosi

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentti termeihin "varakas" ja "rikas. Mielestäni tulot ja varallisuus ovat eri asioita: jos tuulenpyyhkimällä pe*seellä lähdetään liikkeelle, pitää olla jonkin aikaa hyvätuloinen, että pääsee ensin varakkaaksi ja sitten ehkä joskus rikkaaksi.

Vierailija
2/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot vuodessa n. 170 k€. Mulla niukinnaukin se seitsemänkymppiä, mieheltä tulee loput. Ei meillä "rikkaasti" eletä, mutta en mä kaupassa katso ruokien hintoja. Oikeasti, verot syö niin paljon, ettei meillä oikeasti rahaa ole yhtään sen enempää kuin että ei siinä lähimarketissa tarvitse lihan hintaa katsella. Muualla kyllä tarvitsee. Mutta rikkaita meistä ei saa vääntämälläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän on varakkaasta perheestä" tms. - joka toki on kovin suhteellista riippuen sanojasta, mutta joskus saatetaan noin sanoa esim. jo sellaisistakin perheistä, joilla ei mitään erityistä varallisuutta ole, mutta asuvat esim. isossa talossa - ja vastaavasti hyvätuloisella perheellä saatetaan tarkoittaa vaikkapa opettajaperhettä.

siksi kysynkin asiasta, koska olisin kiinnostnut kuulemaan, mikä tarkoittaa ihmisille mitäkin.

Vierailija
4/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 000e = hyvätuloinen

60 000e = varakas

100 000e+ = rikas

olen ilmeisesti aika köyhä, kun näkökulmani on tälläinen :D

Vierailija
5/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee näin: mulla n. 25 000€, miehelläni n. 115 000€ ja osinkoja käteen n. 50 000€ - eli mentäiskö me sitten näillä rahiolla nipin napin hyvätuloisten ohi

- varakkaiden puolelle, siis Ap:n listan mukaan?

meillä on niin hillittömät asumiskulut yms muut juoksevat kulut, eli eipä tässä tosiaankaan ole varaa erityisemmin mihinkään, ei esim. kylppäriremonttiin tällä hetkellä tai lomamatkaan koko perheen voimin.

Johtuen kaiketi heikosta sosioekonomisesta statuksestani, pidän meitä perheenä ihan normituloisina, vaikka tosiasiassa kait meidän kokonaisvuosituloillamme kuulumme heittämällä ylimpään tulodesiiliin.

Vierailija
6/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee näin: mulla n. 25 000€, miehelläni n. 115 000€ ja osinkoja käteen n. 50 000€ - eli mentäiskö me sitten näillä rahiolla nipin napin hyvätuloisten ohi

meillä on niin hillittömät asumiskulut yms muut juoksevat kulut, eli eipä tässä tosiaankaan ole varaa erityisemmin mihinkään, ei esim. kylppäriremonttiin tällä hetkellä tai lomamatkaan koko perheen voimin.

Johtuen kaiketi heikosta sosioekonomisesta statuksestani, pidän meitä perheenä ihan normituloisina, vaikka tosiasiassa kait meidän kokonaisvuosituloillamme kuulumme heittämällä ylimpään tulodesiiliin.

n. 10 000 euroa kuussa vaikka keskitulo on Suomessa sellaiset 3000 euroa/kk? Miehesi tienaa reilut 3 kertaa enemmän eli ei todellakaan ole "normituloinen". Sinä taas tienaat keskituloa reippaasti huonommin.

Vierailija
7/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä 45000€ voi olla jonkun mielestä hyvät tulot? Kahdelle ihmiselle? Sehän on alle 2000€/kk/hlö. Ja eipä tu yhdellekään ihmiselle nyt niin mahdoton summa ole, ehkä sitten sillä jo voisi hyvätuloisen kastiin päästä, juuri ja juuri.

Mutta jaottelu on minunkin mielestäni huono. Voi olla hyvätuloinen muttei silti välttämättä varakas, tai varakas vaikkei olisi tuloja ollenkaan.

Vierailija
8/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihinkään ei riitä rahaa! Kolme lasta, kaksi autoa (työpaikat 80km päässä toisistaan ja 40km päässä kotoa), asuntolainaa 160000e...

Kolmen lapsen päivähoitomaksut yli 600e kuussa jne.

Ei missään nimessä edes LÄHENNELLÄ hyvätuloisia! Mulle jää 3800e/kk palkasta käteen 2500e, miehen 3400e/kk palkasta taas 2200e. Molemmille vähintään tonni bruttona lisää, niin pärjättäisiin jo hieman paremmin.

Vierailija
9/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihinkään ei riitä rahaa! Kolme lasta, kaksi autoa (työpaikat 80km päässä toisistaan ja 40km päässä kotoa), asuntolainaa 160000e...

Kolmen lapsen päivähoitomaksut yli 600e kuussa jne.

Ei missään nimessä edes LÄHENNELLÄ hyvätuloisia! Mulle jää 3800e/kk palkasta käteen 2500e, miehen 3400e/kk palkasta taas 2200e. Molemmille vähintään tonni bruttona lisää, niin pärjättäisiin jo hieman paremmin.

Mun kk-ansio 2400 ja miehen 2300, käteen jää yht 3600 e (+ lapsilisät). Työmatkat, autot, lapsimäärä, asuntolainat samat ja tili kuun lopussa aina tyhjä. Mulla taas on ollut ajatuksena, että jos saataisiin sen verran kuin te, niin meillähän menisi hyvin? ;) Mutta hitto vie, ei se sitten niin olekaan?

AP:n kysymykseen, mielestäni hyvätuloinen talous ansaitsee 80000 ja siitä yli.

Vierailija
10/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskellut ja valmistunut huonopalkkaiselle alalle. Sitten en saanutkaan kuin osa-aikiasen paikan. Elin useamman vuoden 1200 e kk.

Nyt kun tienaan 300t e/kk niin tunnen itseni hyväpalkkaiseksi!! Siis suorastaan rikkaaksi kun perheen (3 ihmistä) vuositulot ovat 55000 tonnia vuodessa!!

Vierailija
11/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskellut ja valmistunut huonopalkkaiselle alalle. Sitten en saanutkaan kuin osa-aikiasen paikan. Elin useamman vuoden 1200 e kk. Nyt kun tienaan 300t e/kk niin tunnen itseni hyväpalkkaiseksi!! Siis suorastaan rikkaaksi kun perheen (3 ihmistä) vuositulot ovat 55000 tonnia vuodessa!!

Vierailija
12/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just se 40000€/vuosi ja ollaan mielestäni köyhiä.

Hyvätuloisena pitäisin 80 000€/vuosi

Vierailija
13/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuositulot ovat 55000 tonnia vuodessa!!

melkoisen hyvät tulot vuodessa.

Vierailija
14/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

300t €/kk ja 55000 tonnia vuodessa. Ei ihme että tunnet olevasi hyvätuloinen... Toivottavasti et työskentele alalla, jossa pitää käsitellä rahaa. :D

Vierailija
15/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on todellakin todellisuudentaju hämärtynyt, jos vasta yli 100 000 euron alkaa olla hyvätuloinen!

Asumme 135 neliön rivitalossa yhdessä Helsingin kalleimmista omakotitaloalueista, meillä on uusi auto, varaa matkustella, lapset voivat harrastaa, ei tarvitse laskea senttejä.

Jos me emme ole hyvätuloisia, niin Suomi on äärimmäisen köyhä maa. Todella, todella harvan suomalaistalouden vuositulot ylittävät teidän vaatimanne 100 000 euron vuositulot.

Vierailija
16/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä, missä asutaan. Meillä yhteenlasketut tulot pikkusen päälle 100 000/vuosi ja tunnen olevani taloudellisesti hyvässä asemassa, mutta asummekin Pohjanmaalla, pikkupaikkakunnalla ja syrjäkylällä. Asuinkustannukset hyvin pienet, työmatkat lyhyet, huvituksiin ei mene rahaa kun niitä ei ole! ;) Säästöön jää pari tonnia kuussa, vaikka matkustellaankin silloin tällöin ja tehdään taloon remonttia tässä töiden ohessa. Yksi lapsi, toinen tulossa. Ei varmasti olisi näin turvallinen olo taloudellisesti jos asuisimme pääkaupunkiseudulla, ja ois 250 000 euron asuntolaina maksettavana.

Vierailija
17/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 90 000€

Vierailija
18/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 000 euroa kuussa vaikka keskitulo on Suomessa sellaiset 3000 euroa/kk? Miehesi tienaa reilut 3 kertaa enemmän eli ei todellakaan ole "normituloinen". Sinä taas tienaat keskituloa reippaasti huonommin.

Vierailija
19/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Olette ehkä jo iäkkäämpiä, saaneet osan perintönä, ostaneet ensiasunnon 90-luvulla jne...)

Eikä teillä ole 600e päivähoitomaksuja?

Eikä teillä ole pakko olla kahta autoa + bensakulut 500e/kk?

Eikä varmaankaan 200e/kk vakuutusmaksuja?

ym. ym...

Teillä on todellakin todellisuudentaju hämärtynyt, jos vasta yli 100 000 euron alkaa olla hyvätuloinen! Asumme 135 neliön rivitalossa yhdessä Helsingin kalleimmista omakotitaloalueista, meillä on uusi auto, varaa matkustella, lapset voivat harrastaa, ei tarvitse laskea senttejä. Jos me emme ole hyvätuloisia, niin Suomi on äärimmäisen köyhä maa. Todella, todella harvan suomalaistalouden vuositulot ylittävät teidän vaatimanne 100 000 euron vuositulot.

Vierailija
20/131 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä esimerkiksi 100 0000 yhteistulot pariskunnalla on aika harvinaisia.