Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko imetys yhtä paljon tokan lapsen kohdalla kuin ekan?

Vierailija
22.03.2011 |

Tämä kysymys luonnollisesti niille, joilla imetys on ollut tuskaista alkuun esikoisen kanssa.

Ei siis tarvitse vaivautua kommentoimaan, että imetyksen ei kuulu sattua, eikä Minulla ainakaan imetys sattunut koska olen täydellinen äiti ja lapseni oppi heti oikean imuotteen.

Odotan siis toista lasta kohta syntyväksi ja yritän valmistautua (kaiken ihanan ohella myös) karmivaan kipuun, halkeileviin nänneihin jne...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin rintakumeja jotka olivat tosi tylsiä. Inohttavaa pelaamista niiden kanssa.

Tokalla sitten sattui jostain syystä ihan muuten vaan. Imikö niin kovaa vai mitä, en tiedä. Mutta siis kai se voi sattua ihan monennen tahansa kohdalla.

Mä en tosiaan ole mikään supermami ja imettäjä. Kovasti olisin halunnut imettää, mutta paras saavutus on n.3kk

Vierailija
2/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerasti kyllä pidin rinnanpäät voideltuna aluksi koko ajan.

Neljännen kohdalla sitten sattuikin aivan hulluna, mutta lopulta syyksi osoittautui kireä kielijänne (jota ei edes synnärillä tajuttu), joka leikattiin 4 viikon iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa imetys sattui ensimmäisinä päivinä aivan tajuttomasti ja rinnanpäät olivat haavaumilla. Alkuvaikeuksista huolimatta imetin kuitenkin 1v3kk. Kakkonen syntyi kun esikoinen oli 1v9kk, ja imetys lähti heti hyvin käyntiin, ilman tuskia. Ja kolmosen kanssa oli yhtä helppoa.

Myöskään esikoisen kohdalla ollut rintojen pakkautuminen maidosta ja kamala suihkutissiongelma eivät toistuneet seuraavien kanssa.

Vierailija
4/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samat ongelmat... myös suihkutissi ja pakkautuminen (ja rintatulehdukset). Ihana kuulla että monilla ei ole sattunut yhtä paljon kuin ekan kanssa.

ap

Vierailija
5/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta sen nännin on totuttava siihen imemiseen ja se sattuu, sattuu helvetisti. Onneksi minulla sitä kesti vain viikon verran ja sitten imetys olikin helppoa. Bepanthen auttoi mulla, kunhan ahkerasti rasvaili.

Vierailija
6/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran, tokan kanssa ei yhtään ja kolmannen kanssa ekan viikon aivan helvetillisesti, niin paljon, että jos ei olisi takana ollut kahta pitkää onnistunutta imetystä, olisin varmaan heittänyt pyyhkeen kehään.

Vierailija
7/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattunut aluksi kovasti se, kun lapsi ottaa nännin suuhun. Imuote ollut oikea ja imeneet hyvin, imetys sujunut hyvin ja olen imettänyt pitkään, mutta tuo alun kova kipu on ollut aluksi ennenkuin nännit tottuneet.

Vierailija
8/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen imetys takkusi ja sattui pahasti alussa. Maidon nousu kesti ikuisuuden ja vauva oli jotenkin laiska tissillä (imuote hyvä). Nännit olivat haavaumilla. Rasvailin ja käytin rintakumeja. Lopulta kuitenkin imetin 1v asti onnistuneesti.

Toinen syntyi esikoisen ollessa 2v. Vauvan halu imeä oli heti alusta asti erilainen, paljon parempi. Rasvasin nännejä pari ekaa päivää, mutta rintakumeja ei tarvittu. Arviolta viikon päästä synnytyksestä imetys oli yhtä helppoa kuin kuukauden parin päästä ekan kanssa.

Olen varmaan oppinut jotain ekan kanssa, mutta uskon myös että vauvoissa on eroa.

Ihanaa imetystä toivon myös sinulle!

Vierailija
9/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan helvetillinen alku on lopulta päätynyt usean kuukauden mukavaan imetykseen. Nännini ovat kai jotenkin arkaa materiaalia ja tarvitsevat aikaa karaistuakseen.

Ekan lapsen kanssa käytin kumeja, mutta seuraavien kohdalla purin vaan hammasta. Se kipu on kyllä aivan järkyttävää.

Vierailija
10/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan helvetillinen alku on lopulta päätynyt usean kuukauden mukavaan imetykseen. Nännini ovat kai jotenkin arkaa materiaalia ja tarvitsevat aikaa karaistuakseen. Ekan lapsen kanssa käytin kumeja, mutta seuraavien kohdalla purin vaan hammasta. Se kipu on kyllä aivan järkyttävää.

Meillä on kolme lasta, jokatista imetin vaihtelevalla menestyksellä 4 -6kk. Joka kerta sattui kauheasti alussa, mutta siihen tottuu aika pian. Ekan kanssa käytin rintakumeja joka oli virhe, koska nännit eivät ollenkaan tottuneet imetyksen rasituksiin. Tokan ja kolmannen kanssa purin hammasta pari viikkoa ja sitten alkoi sujumaan.

Pakkautumiseen kokeilin jo ekan kohdalla pakastimessa viilennettyjä kaalinlehtiä, joilla vuorasin rintsikat. Auttoi todella hyvin! Niitä mulla oli sitten joka kerralla pakastin täynnä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä