Harmittaa, kun ihmisillä on lupa huomautella painostani
En minäkään moiti ketään ylipainoisia, mutta hoikkia saa näköjään arvostella vaikka työpaikan kahvipaussilla.
Siitähän sota syntyisi, jos pullukoita ruodittaisiin avoimesti.
Kommentit (23)
ihan yleisellä paikalla. Olen aina ollut liian laiha, vaikka syön ihan ok.
On se merkillistä, että lihavilla on lupa meuhkata laihduttamisasioista, mutta laiha ei saa mainita lihomiseen liittyvistä seikoista.
En minäkään moiti ketään ylipainoisia, mutta hoikkia saa näköjään arvostella vaikka työpaikan kahvipaussilla.
jossa ihan oikeasti taitaa olla syynä se pahamaineinen KATEUS :) En kyllä jaksaisi moisesta pahoittaa mieltäni vaan ehkäpä voisin sanoa että kyllä se onkin kivaa kun ei samalla tavalla tuo ruoka kerry vartaloon kuin sinulla
sen satuttavan. Sitä ei oikeasti välttämättä tajua. Minäkin ihailin opiskelukaveriani, kuinka pysyy niin laihana, hän kertoi minulle ettei ollenkaan pidä siitä.
Juuri siksi, että on jatkuvasti saanut kuulla olevansa kukkakeppi jne.
sen satuttavan. Sitä ei oikeasti välttämättä tajua. Minäkin ihailin opiskelukaveriani, kuinka pysyy niin laihana, hän kertoi minulle ettei ollenkaan pidä siitä.
Muuta lihavia ei saa arvostella, eikä arvostella, koska sen tiedetään loukkaavan, laihoja sen sijaan saa kritisoida.
Muuta lihavia ei saa arvostella, eikä arvostella, koska sen tiedetään loukkaavan, laihoja sen sijaan saa kritisoida.
emkä tosiaan voinut ajatella, että siitä voisi pahoittaa mielensä. En ikinä nimittelisi ketään kukkakepiksi.
Juuri eilen muuten radiossa juttelivat siitä kuinka miehet kyllä voi vaikka salilla peilin edessä naureskella toisilleen, että " kato nyt miltä sä näytät". Naiset? never.
Olen monesti saanut kuulla päivittelyjä laihuudestani, ja on haukuttukin eri nimityksillä. On niiiiiin monta kertaa tehnyt mieli sanoa samalla mitalla takaisin, mutta eihän lihaville saa mitään ikävää sanoa, niille tulee paha mieli.
En tajua, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta: ihmiset, jotka haukkuvat toisia, ovat kateellisia tai pitävät toista uhkana. Jos tiedät olevasi hoikka ihan luonnostaan ja syöt terveellisesti, niin miksi ihmeessä pitäisi edes korvaansa lotkauttaa tuollaisille panettelulle. Totea vain tyynesti, että olet hoikka ja kaunis etkä löllö ja lihava. Parempi niin.
Eikö sinun kuuluisi nimenomaan tuntea myötätuntoa tai edes sääliä niitä kohtaan, jotka eivät saa pidettyä itseään yhtä helpolla hoikkana?
T. Lihava ja löllö, joka on joskus ollut hoikka
En tajua, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta: ihmiset, jotka haukkuvat toisia, ovat kateellisia tai pitävät toista uhkana. Jos tiedät olevasi hoikka ihan luonnostaan ja syöt terveellisesti, niin miksi ihmeessä pitäisi edes korvaansa lotkauttaa tuollaisille panettelulle. Totea vain tyynesti, että olet hoikka ja kaunis etkä löllö ja lihava. Parempi niin. Eikö sinun kuuluisi nimenomaan tuntea myötätuntoa tai edes sääliä niitä kohtaan, jotka eivät saa pidettyä itseään yhtä helpolla hoikkana? T. Lihava ja löllö, joka on joskus ollut hoikka
tässä ketjussa haukuttiin lihavia?!?
Olen itsekin ollut laiha joskus, ja en todellakaan ollut mikään kaunis näky.
En koskaan kommentoi ihmisten painoa, elleivät he itse aloita keskustelua omasta painostaan. Vanhojen ihmisten puheet voi jättää huoletta omaan arvoonsa. Minunkin 90-vuotias isoisäni vuosia sitten kommentoi minun lihomistani niin suorin sanankääntein, että itku tuli siinä paikassa.
Ja kuten tiedätkin, minkään kokoinen nainen ei saa armoa muilta naisilta, kun puhe kääntyy painoon ja läskiin, tai niiden puutteeseen. Niin ja pullokoitahan ruoditaan jo ihan avoimesti, ainakin meidän työpaikalla, vielä ei ole kukaan sotaa julistanut sen takia.
Tuo on kyllä niin totta. Olen myös todella hoikka, mutta en kuitenkaan mikään anorektikko (niin kuin tavataan luulla). Olen vain luonnostani tällainen, ja piste. En lihoa sitten millään.
Ihanko oikeasti ihmiset kuvittelee, että lihavat eivät saisi omaa osaansa kaikesta arvostelusta? On kuitenkin länsimaisessa yhteiskunnassa varsin sallittua olla laiha, ylipaino sen sijaan on tyhmän, laiskan ja saamattoman elämänhallinnan puutteista kärsivän ihmisen merkki.
Joo, sitä ei sanota päin naamaa, kuten ei tupakoitsijallekaan huudella, että saatanan tervakeuhko, tulet kalliiksi yhteiskunnalle. Sen sijaan läski saa ihan varmasti koko ajan kuulla ympäristöstään "läski läppää", vaikka ei suoraan kohdennettuna itseensä.
"Voi kamala, kuinka se ja se on nyt lihonut, on kyllä ihan kamalan näköistä", " huh huh, näittekö sen siinä ja siinä, olipa karsean näköinen läski ja hirveän kokoinen perse","Hitto mull kertyi jouluna pari kiloa, pakko laihduttaa äkkiä, ettei musta tule mitään sotanorsua", " mä en kyllä tajua miten ihmiset päästää itsensä lihomaan" jne. jne. jne.
Että älä ap. jaksa siellä jeesustella, kuinka läskit eivät joutuisi kuulemaan arvostelua. Ihan varmasti sata kertaa enemmän kuin sinä.
Jos ollaan vaikka kahvitilaisuudessa tai noutopöydässä varsinkin suvun kesken, laihalle tuputetaan koko ajan "ota nyt lisää kun olet noin kamalan laiha" mutta sanooko kukaan lihavalle, joka on just mättänyt kukkurapäin läskisoosia lautaselleen että "että et kai sä nyt noin paljoa syö kun oot jo noin lihava!"
Lisäksi ärsyttää esim. maikkarin viihdesivuilla säännöllisin väliajoin toistuva "Apua, onpa sejase järkyttävän laiha!" Harvemmin sielläkään ketään läskiksi haukutaan mutta ihan normaalihoikkia naisia moititaan anorektikoiksi ja kauhistellaan kuinka huonoja esikuvia he ovat nuorisolle.
jo pelkkä lihava-sanan käyttö koetaan haukkumiseksi? :)
En minäkään täältä mitään lihavien haukkumista löydä.
Olen ollut huomaavinani, että lihavia ehkä arvostellaan selän takia, mutta laihoja suoraan päinä näköä.
En tajua, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta: ihmiset, jotka haukkuvat toisia, ovat kateellisia tai pitävät toista uhkana. Jos tiedät olevasi hoikka ihan luonnostaan ja syöt terveellisesti, niin miksi ihmeessä pitäisi edes korvaansa lotkauttaa tuollaisille panettelulle. Totea vain tyynesti, että olet hoikka ja kaunis etkä löllö ja lihava. Parempi niin. Eikö sinun kuuluisi nimenomaan tuntea myötätuntoa tai edes sääliä niitä kohtaan, jotka eivät saa pidettyä itseään yhtä helpolla hoikkana? T. Lihava ja löllö, joka on joskus ollut hoikka
Olen ollut huomaavinani, että lihavia ehkä arvostellaan selän takia, mutta laihoja suoraan päinä näköä.
Minulle on jo lapsena opetettu, että muiden ulkonäön arvostelu tai yleensä runsas keskustelu siitä on moukkamaista. Tietysti jos hoikka työkaveri rutistelee olemattomia "makkaroitaan" ja voivottelee, sanon jotain siihen tyyliin, että "eihän sinun tarvitse laihduttaa" tms. Siis ihan peruskohteliaaseen tyyliin kun jotainhan toisen kommenttiin on vastattava. Ei tulisi mieleenkään alkaa ruotia jonkun painoa ilman, että on itse ottanut sitä puheeksi.
Kaikkein inhottavinta lihavana ihmisenä on minusta istua kahvipöydässä ja kuunnella, kun muut haukkuvat jotain poissaolijaa. "Sekin on päässyt niin läskistymään" ei ole kivaa kuultavaa, jos itse on arviolta 10-15 kiloa painavampi kuin haukkujen kohde. Mutta eihän tästä saisi tietenkään mieltään pahoittaa, kun ei minua haukuta päin näköä?
jo pelkkä lihava-sanan käyttö koetaan haukkumiseksi? :)
En minäkään täältä mitään lihavien haukkumista löydä.
Olen ollut huomaavinani, että lihavia ehkä arvostellaan selän takia, mutta laihoja suoraan päinä näköä.En tajua, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta: ihmiset, jotka haukkuvat toisia, ovat kateellisia tai pitävät toista uhkana. Jos tiedät olevasi hoikka ihan luonnostaan ja syöt terveellisesti, niin miksi ihmeessä pitäisi edes korvaansa lotkauttaa tuollaisille panettelulle. Totea vain tyynesti, että olet hoikka ja kaunis etkä löllö ja lihava. Parempi niin. Eikö sinun kuuluisi nimenomaan tuntea myötätuntoa tai edes sääliä niitä kohtaan, jotka eivät saa pidettyä itseään yhtä helpolla hoikkana? T. Lihava ja löllö, joka on joskus ollut hoikka
Mutta en asialle hirveesti voi mitään. Viimeisen vuoden aikana hirveällä työllä pulskistunut kaikki 3 kiloa. Ja koko palko persiissä, jos tulee vaikka joku tauti, joka vie ruokahalut, että menetän nekin vaivalla hankitut kilot.
Tokihan se on kateellisten panettelua, kun jokatoinen kylän mummo säksättää kaupan lihatiskillä, että mun tarttis syödä jotain. Nykynaiset on niin sairaita laihduttamisineen. ja ja ja... Varsinkin, jos kärryssä sattuu olemaan vaan salaattitarpeet. Pakko tunkea sinne kärryyn se pullapitkokin seuraksi, niin pääsee vähän vähemmällä säksättämisellä...
Yläasteella terkkari kulki ruokalassa mun perässäni vahtimassa, et mä syön. Kun se joutui toteamaan, että mä ihan oikeasti syön, se kulki mun perässä vahtimassa, etten painu ruokailun jälkeen vessaan oksentamaan... Kateellinen sekin varmaan oli.
Olen miettinyt samaa! Laihoja saa arvostella ilmeisesti tosi rumastikin, kukkakeppi, anorektikko, ym... =(