Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos täällä joku kirjoittaa huonoa suomea,oletatko heti ulkomaalaiseksi?

Vierailija
22.03.2011 |

et esim.ruotsinkieliseksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nimittäin lukihäiriö. Luen kirjoittamani tekstin useaan kertaan läpi, mutta en välttämättä havaitse tekemiäni virheitä.

Saatan myös kirjoittaa jonkun sanan kahteen kertaan peräkkäin.

Ja en siis ole sellainen av-mamma, joka on juuri ja juuri läpäissyt p-koulun. Olen käynyt amiksessa ihanan käsityöammatin =)

Vierailija
2/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ajattelen että kirjoittaja on ollut niin kiihtynyt asiastaan ettei ole saanut edes kirjoitettua kunnolla.. Ja se aina naurattaa :D

Ei tarvitse olla edes kiihtynyt, ollakseen osaamatta kymmensormijärjestelmää. Virheitä tulee kun sieniä sateella, kun näpytteelee neljällä sormella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalaisten tai ei-suomenkielisten tekemät virheet kirjoitusvirheistä ja puhekielestä. Tietenkin joskus joku lukihäiriöinen saattaa vaikuttaa esim. virolaiselta.

Vierailija
4/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myös jutun taso korreloi kirjoitusasuun.

Vierailija
5/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma kirjoitan ilman ääkköisiä ni sit kaikki luulee et asun ulkomailla :D

Vierailija
6/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mulla oma elama...=)

Vierailija
7/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on huolestuttavan paljon ihan suomenkielisiä suomalaisia, joilla ei ole edes perustaitoja oman äidinkielensä käytössä.

Jos tuo ulkomaalaisuus tai vieraskielisyys on jotenkin olennainen asia, niin varmaan se kirjoittaja kertoo sen itse. Muussa tapauksessa se ei minulle juurikaan kuulu.

Vierailija
8/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ajattelen että kirjoittaja on ollut niin kiihtynyt asiastaan ettei ole saanut edes kirjoitettua kunnolla.. Ja se aina naurattaa :D

Vierailija
9/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenään puhuvat ja vieraana kielenä kielen oppineet tekevät yleensä erilaisia virheitä.

Esim. sijamuodot ja taivutukset menevät käytännössä aina oikein suomea äidinkielenään puhuvalta, mutta vieraana kielenä puhuva erehtyy herkästi, vaikka osaisi kieltä aika hyvinkin.

Vierailija
10/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenään puhuvat ja vieraana kielenä kielen oppineet tekevät yleensä erilaisia virheitä.

Esim. sijamuodot ja taivutukset menevät käytännössä aina oikein suomea äidinkielenään puhuvalta, mutta vieraana kielenä puhuva erehtyy herkästi, vaikka osaisi kieltä aika hyvinkin.

Vierailija
11/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse kouluttamattomasta palstamammasta, joka hädin tuskin läpäisi peruskoulun.

Vierailija
12/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin jonkun pitkän sepustuksen ja niiden virheiden perusteella veikkasin että kirjoittaja oli juurikin ruotsinkielinen suomalainen.