Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva palkka lastenhoitajalle pimeänä ;)? (17 v. tyttö)

Vierailija
22.03.2011 |

Tarttis katsoa 7 ja 9-vuotiaiden perään kesän ajan (4 h/päivä). Ei siis varsinaista hoitotyötä, kun kyseessä noin isot lapset.. Ruokaakaan ei tarttis laittaa, vain lämmittää.

Riittäiskö 7 e/h?

Apua, teilataankohan mut ;D?!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vahdin aikoinani kahta lasta 8h päivässä ja sain 10e palkkaa per päivä. Jälkeenpäin suututti että olin suostunut tolla palkalla töihin.

Vierailija
2/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-v tytölle satunnaisesta lastenhoidosta 6 €/h. Hänestä summa on ollut hyvä ja mielellään on käynyt. Jos olisi alan kokemusta ja homma vähän vaativampaa (esim. pienempiä lapsia, jotka vaativat enemmän vahtimista ja viihdyttämistä), ois joku 8 € musta hyvä. Eri asia sitten, jos palkasta pitäisi maksaa verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin 20e päivä juurikin tuosta 4 tunnista kouluikäsistä lapsista, hoitaja oli palkkaansa tyytyväinen joten 7e /tunti on musta hyvin

Vierailija
4/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä 120 euroa 4 päivän hommasta. Siis oli meillä vain viikon. Mutta ei kannata maksaa pimeänä, saatte kotitalousvähennyksen kun ilmoitatte palkanmaksusta, eikä tuon ikäisestä tarvi edes maksaa eläkemaksuja vielä.

Vierailija
5/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kotitalousvähennyksen?? Tuosta en oo kuullukaan!

Ja tuota eläkemaksu -asiaa en edes tullut ajatelleeksi! :)

Tosiaan, ehkä kannattaa maksaa ihan rehellisesti sitten!

Vierailija
6/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista sivukuluista just saisi ne kotitalousvähennykset kyllä, mutta ei palkasta joka on maksettu yksityiselle.

Jos joku on onnistunyut vähentämään koululaiselle maksetut palkat kotitalousvähennyksenä, niin meillä tulee noita parikin sitten tekemään pihatöitä yms. kesäksi.

viime kesänä 120 euroa 4 päivän hommasta. Siis oli meillä vain viikon. Mutta ei kannata maksaa pimeänä, saatte kotitalousvähennyksen kun ilmoitatte palkanmaksusta, eikä tuon ikäisestä tarvi edes maksaa eläkemaksuja vielä.

Vierailija
7/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyse jo tuon ikäisistä, niin voihan nekin olla hankalia ja vaikeita hoidettavia. Ja nehän ne vasta onkin.

Vierailija
8/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kotitalousvähennyksen?? Tuosta en oo kuullukaan!

Ja tuota eläkemaksu -asiaa en edes tullut ajatelleeksi! :)

Tosiaan, ehkä kannattaa maksaa ihan rehellisesti sitten!

naapuriflikoista saa, vaan kotitalousvähennyksen saa ainostaan jos henkilö on ennakkoperintärekisterissä ja/tai palvelun tarjoavalla firmalla on ly-tunnus. Ja jos hakee kotitalousvähennystä, pitää huomata sekin, että silloin palkkaa on maksettava alan tes:n verran, samoin vakuutus on otettava. Siinä ikäänkuin hupsahdetaan samalla viranomaisvalvonnan piiriin, joten on toimittava lakien ja asetusten mukaan.

Vierailija
9/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennystä myönnetään vain luonnolliselle henkilölle ja sitä saa vain niiden yritysten palveluista, jotka kuuluvat ennakkoperintärekisteriin. Ennen palvelun ostamista, kannattaa tarkistaa kuuluuko palvelua tarjoava yritys ennakonperintärekisteriin.

•Kotitalousvähennys on 30 %, kun työntekijä on palkattu työntekijä.

Kotitalousvähennyksenä voi vähentää 30 prosenttia työstä maksamastaan palkasta sekä palkan sivukulut

Eli sitten pitää maksaa ne palkan sivukulut kans, jos haluaa vähentää palkan kotitalousvähennyksenä. Siinä kun on 100 euron omavastuu, niin kovin lyhyellä työjaksolla ei juuri pääse veroista hyötymään.

Vierailija
10/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyse jo tuon ikäisistä, niin voihan nekin olla hankalia ja vaikeita hoidettavia. Ja nehän ne vasta onkin.

ei kyllä ole hankalia. Pikemminkin liian kilttejä, toivottavasti oppivat kuitenkin puolensa pitämään tässä kylmässä, tunteettomassa maailmassa.

ap;)

Vierailija
11/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin sitä viime vuonna verotoimistosta, just kun oli alaikäinen lastenhoitaja meillä. Ja ei yksittäisen henkilön tarvi olla ennakkoperintärekisterissä, se koskee yrityksiä. JOs kotitalou on työnantajana, niin palkasta saa vähentään 30 % + sivukulut (joita tässä ei tule kun tosiaan alaikäinen, paitsi ehkä tapaturmavakuutus jos yli 12 päivää töissä).

ELi kun me maksettiin tytölle 120 e käteen, saatiin siitä veroissa takaisin 30 % eli 40 e. Meillä käy siivooja niin omavastuu oli joka tapauksessa jo mennyt.

Vierailija
12/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy neuvotella tuosta palkasta hoitajaflikan kanssa.

En minä 9 euroa ala heti ehdottamaan, jos suostuu pienemmälläkin palkalla töihin tulemaan..:)

ap

Vierailija
13/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen äiti ole lapsistaan tuota mieltä vaikka penskat olisi minkälaisia hirviöitä?

ei kyllä ole hankalia. Pikemminkin liian kilttejä, toivottavasti oppivat kuitenkin puolensa pitämään tässä kylmässä, tunteettomassa maailmassa.

ap;)

Vierailija
14/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen äiti ole lapsistaan tuota mieltä vaikka penskat olisi minkälaisia hirviöitä?

tulla katsomaan. Etkö oikeasti ole IKINÄ nähnyt kilttejä lapsia? Olet kyllä aika kyyninen, kun luulet että kaikki on jotain kauhukakaroita..

Eikä tässä nyt edes ollut kyse siitä, kuinka kilttejä lapset ovat, vaan ihan siitä tuntipalkasta.

ap

Vierailija
15/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ennen omien lasten syntymää lastenhoitokeikkoja iltaisin, kun päivät olin päiväkodissa töissä ja pyysin 5 €/tunti. Ja mulla oli siis alan kokemus ja koulutus. Aikaa tosta on toki vierähtänyt ja nyt jos omien lasten ohessa tekisin joskus pimeää lastenhoitotyötä, ottaisin varmaan jotain 8 €/h.

Vierailija
16/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka olisin maksanut Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajallekin.

Vierailija
17/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennyksen saa kyllä myös silloin, kun palkkaa lukiolaisen tai naapurin tytön lastenhoitajaksi tai tekemään pihatöitä. Vähennyksen prosentti on kuitenkin eri kuin silloin, kun työt teettää firmalla, ja pitää itse toimia työnantajana. Palkka pitää toki maksaa silloin ei-pimeänä ja mahdolliset sivukulut pitää maksaa. Käytännössä näitä sivukuluja tulee tosi vähän silloin, kun palkattava on alle 18-vuotias (jolloin ei tarvitse maksaa eläkemaksuja) ja työsuhde on lyhyt (jos työsuhde on tarpeeksi lyhyt tai kokonaispalkka tarpeeksi pieni, ei sivukuluja tarvitse maksaa).

Lisäksi nuo sivukulut saa vähentää täysimääräisenä kotitalousvähennyksenä. Palkasta saa vähentää 30 %. Ainoa juttu on tosiaan tuo, että kotitalousvähennyksessä on 100 euron omavastuu eli jos vähennykset ovat yhteensä esim. 240 euroa, saa käytännössä veroista vähennystä vain 140 euroa. (Jos teillä on vuoden aikana muita kotitalousvähennykseen kuuluvia menoja, niin omavastuu menee kuitenkin vain kerran.)

Minulla on itsellä kokemusta siitä, että olen useana vuotena vähentänyt tilapäisille lastenvahdeille (lukiolaisia tai vastaavia) maksettuja palkkoja kotitalousvähennyksenä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.

Joka tapauksessa tytön palkkaaminen laillisesti tulee teille erittäin todennäköisesti edullisemmaksi kuin palkan maksaminen pimeästi.

7 euroa tunnilta on mielestäni hyvä palkka tuosta hommasta 17-vuotiaalle. Oma tyttäreni ansaitsi viime kesänä 16-vuotiaana huonompaa palkkaa mansikoiden poimimisesta, ja työ oli taatusti 10 kertaa raskaampaa kuin kahden kouluikäisen hoitaminen.

Vierailija
18/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 euroa/tunti kun oli kaksi lasta ja 5 euro/tunti kun oli yksi lapsi. Tämä oli neljä vuotta sitten. ja palkkaan olin tyytyväinen

Vierailija
19/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että 8-9 euroa tunti on jo todella hyvä palkka! Jos tulee vielä verottomana.

Eli 6-7 euroa tunti on vallan sopiva. Jopa minulle kelpaisi tuollainen palkka (olen kuitenkin 30 v. yliopisto-opiskelija ja äiti)

Ja vaikka MLL:n hoitaja maksaa sen 8 e/h, ei se hoitaja sitä koko rahaa saa.

Vierailija
20/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aikaisen keittöapulaisen palkan. Siksi mua vähän närästää tuo, ettei nuorille olla valmiita maksamaan käypää palkkaa. Nuorihan nimeomaan tarvitsee rahaa. Koulukirjoihin, ajokorttiin, asunnon säästämiseen jne.

Itse yritän järjestää omille teineilleni ihan oikeaa työtä, ei mitään pikku puuhastelua taskurahalla. Sellaisiin firmoihin olen käskenyt hakemaan, jotka maksavat oikeaa palkkaa.