Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä nolota pestä huonosti /jättää kokonaan pesemättä lastenne hampaita?

Vierailija
22.03.2011 |

8 v tyttöni kävi luokkakaverillaan kylässä. Näin kaverin hampaat, jotka oli tosi huonosti pesty. Varmasti jo kauan ovat pesseet huonosti, koska se todellakin näkyi hampaissa. Ei niitä kotikonstein enää puhtaaksi saisikaan...

Lapsellani on ihanat, kallisarvoiset, valkoiset, puhtaat ja reiättömät hampaat, joita on pesty huolella aamuin illoin ja ylimääräisiä välipaloja on vältetty:)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mehua/limua juovat päivittäin ja karkkiakin ja herkkuja monesti viikossa.

Vierailija
2/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peseekö ap tosiaan itse tuon ikäisen lapsen hampaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan se niin, että me äidit haluamme luoda illuusion, ettei mitään pahaa voi lapsosillemme tapahtua, kun me vaan

1) imetämme lasta kaksivuotiaaksi

2) pidämme heillä vain luonnonkuituisia vaatteita, tosin tietysti Reimateciä tai Moloa päällyshaalarina

3) karsimme karkit ja pullat ja limsat ja lisäaineita sisältävät einekset pois ruokavaliosta

4) muistamme monivitamiinin ja varsinkin d3-vitamiinin ja omega 3:set

5) katsomme, että lapsi liikkuu ja urheilee vähintään 2 h päivässä

6) varmistamme, että taidekasvatusta ja kirjojen lukua harrastetaan vähintään joka toinen päivä.

7) huolehdimme, että lapsi ei leiki huonolaatuisilla ja vääriä sukupuolirooleja pönkittävillä leluilla

8) huolehdimme hampaiden pesusta aamuin illoin ja hammaslangan päivittäisestä käytöstä

9) annamme lapselle päivittäin runsaasti hellyyttä, mutta tietenkään ei suukkoja (karies-tartunnan ehkäisemiseksi)

10) pidämme lapsen kotihoidossa eskariin saakka, koska päiväkotihoito lisää infektioriskiä ja liiallinen antibioottien syönti tuhoaa luonnollisen bakteerikannan.

Jne.

Täyttyykö kaikki, ap, täyttyykö?

Jos ei, niin EIKÖ SINUA AP NOLOTA OLLA NOIN HUONO ÄITI?

Vierailija
4/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kriteeri on se, kun lapsi osaa kunnolla kaunokirjoituksen. Vasta silloin on käden hienomotoriikka valmis kunnolliseen hampaidenpesuun.

Ohis

Vierailija
5/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyviä hampaita. Hampaiden hoidon laiminlyönti tuo tuskaa koko lopuuelämäksi. Onko pakko mennä vaikeamman kautta, kun voisi yksinkertaisesti vain välttää hampaiden reikiintymisen ja ientulehdukset pesemällä hyvin?

Lapseni pesee itse hampaitaan, mutta todellakin minä varmistan, että hampaat ovat myös silminnähden puhtaat. Tarkistan melkeinpä joka ilta. Vielä löytyy huonosti pestyjä ylähampaiden etupintoja, joten en katso turhaan.

ap

Vierailija
6/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylätakahampaiden ulkopinnat ovat meillä vaikeita harjattavia. Takahampaiden purupinnoille voi myös jäädä ruokaa helposti.

ap

Vierailija
7/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan se niin, että me äidit haluamme luoda illuusion, ettei mitään pahaa voi lapsosillemme tapahtua, kun me vaan 1) imetämme lasta kaksivuotiaaksi 2) pidämme heillä vain luonnonkuituisia vaatteita, tosin tietysti Reimateciä tai Moloa päällyshaalarina 3) karsimme karkit ja pullat ja limsat ja lisäaineita sisältävät einekset pois ruokavaliosta 4) muistamme monivitamiinin ja varsinkin d3-vitamiinin ja omega 3:set 5) katsomme, että lapsi liikkuu ja urheilee vähintään 2 h päivässä 6) varmistamme, että taidekasvatusta ja kirjojen lukua harrastetaan vähintään joka toinen päivä. 7) huolehdimme, että lapsi ei leiki huonolaatuisilla ja vääriä sukupuolirooleja pönkittävillä leluilla 8) huolehdimme hampaiden pesusta aamuin illoin ja hammaslangan päivittäisestä käytöstä 9) annamme lapselle päivittäin runsaasti hellyyttä, mutta tietenkään ei suukkoja (karies-tartunnan ehkäisemiseksi) 10) pidämme lapsen kotihoidossa eskariin saakka, koska päiväkotihoito lisää infektioriskiä ja liiallinen antibioottien syönti tuhoaa luonnollisen bakteerikannan. Jne. Täyttyykö kaikki, ap, täyttyykö? Jos ei, niin EIKÖ SINUA AP NOLOTA OLLA NOIN HUONO ÄITI?

Vierailija
8/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kriteeri on se, kun lapsi osaa kunnolla kaunokirjoituksen. Vasta silloin on käden hienomotoriikka valmis kunnolliseen hampaidenpesuun. Ohis

Vierailija
9/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan se niin, että me äidit haluamme luoda illuusion, ettei mitään pahaa voi lapsosillemme tapahtua, kun me vaan

1) imetämme lasta kaksivuotiaaksi

2) pidämme heillä vain luonnonkuituisia vaatteita, tosin tietysti Reimateciä tai Moloa päällyshaalarina

3) karsimme karkit ja pullat ja limsat ja lisäaineita sisältävät einekset pois ruokavaliosta

4) muistamme monivitamiinin ja varsinkin d3-vitamiinin ja omega 3:set

5) katsomme, että lapsi liikkuu ja urheilee vähintään 2 h päivässä

6) varmistamme, että taidekasvatusta ja kirjojen lukua harrastetaan vähintään joka toinen päivä.

7) huolehdimme, että lapsi ei leiki huonolaatuisilla ja vääriä sukupuolirooleja pönkittävillä leluilla

8) huolehdimme hampaiden pesusta aamuin illoin ja hammaslangan päivittäisestä käytöstä

9) annamme lapselle päivittäin runsaasti hellyyttä, mutta tietenkään ei suukkoja (karies-tartunnan ehkäisemiseksi)

10) pidämme lapsen kotihoidossa eskariin saakka, koska päiväkotihoito lisää infektioriskiä ja liiallinen antibioottien syönti tuhoaa luonnollisen bakteerikannan.

Jne.

Täyttyykö kaikki, ap, täyttyykö?

Jos ei, niin EIKÖ SINUA AP NOLOTA OLLA NOIN HUONO ÄITI?

Vierailija
10/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän nuo "hyvän äidin kriteerit" yhtä kohtaa lukuunottamatta. Mä luulin, että suurin osa noista on ihan tavallisia juttuja...

Nyt panen kruunun päähäni :P.

Vierailija
11/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän nuo "hyvän äidin kriteerit" yhtä kohtaa lukuunottamatta. Mä luulin, että suurin osa noista on ihan tavallisia juttuja... Nyt panen kruunun päähäni :P.

Ja me muut - sinäkin - olemme siten noloja ja huonoja äitejä...

Vierailija
12/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kaunokirjoituksen osaaminen pelkästään riittää kriteeriksi, että huolehtisi varmasti hyvin hampaistaan itsekin.

Täytyy olla henkisesti kypsä ottamaan vastuuta hampaistaan ja kykyä tarkistaa, että hampaat tuli hyvin pestyä. Lapselleni hampaiden huolellinen pesu on kyllä hyvin tärkeää, kun on oppinut siihen pienestä asti. 8 v on liian nuori hoitamaan hampaansa itse.

ap

Vierailija
13/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemme lapsen hampaat yhdessä lapsen kanssa.

Toki, jos lapsi osaa todella hyvin kaunoa (eli hienomotoriikka on kehittynyt), voi lapsi pestä itse hampaat enne 10v ikää.

Vierailija
14/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun lapsesi on vielä tuossa iässä kykenemätön huolehtimaan omista hampaistaan, niin älä yleistä sitä kehittyneempiin lapsiin.

Millähän sinä muuten tutkit lapsesi suuta? Todella outoa..en minä ainakaan menisi lapseni suuta tonkimaan, sitä varten on suuhygienisti/hammaslääkäri.

Vierailija
15/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on noloa vain se, että jotkut 8-10-vuotiaiden äidit ei tarkista omien lasten hampaiden puhtautta joka ikisen pesun jälkeen, eli aamulla ja illalla. Hienoa olisi jos todellisuudessa 10-vuotias lapsi osaisi pestä (ja vieläpä tietysti käsiharjalla) hampaansa puhtaaksi jokaiselta pinnalta. Todellisuudessa hyvin hyvin hyvin harva lapsi tulee vastaanotolleni puhtailla hampailla, jos on itse pessyt. Itse asiassa ei yksikään. Eli ehkä puhtaus riippuu ihan siitä kuka katsoo. Itse kehoitan jokaista vanhempaa pesemään lapsen hampaat jos plakkia jää (eli lähes aina jos pesee käsiharjalla

Vierailija
16/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan se niin, että me äidit haluamme luoda illuusion, ettei mitään pahaa voi lapsosillemme tapahtua, kun me vaan 1) imetämme lasta kaksivuotiaaksi 2) pidämme heillä vain luonnonkuituisia vaatteita, tosin tietysti Reimateciä tai Moloa päällyshaalarina 3) karsimme karkit ja pullat ja limsat ja lisäaineita sisältävät einekset pois ruokavaliosta 4) muistamme monivitamiinin ja varsinkin d3-vitamiinin ja omega 3:set 5) katsomme, että lapsi liikkuu ja urheilee vähintään 2 h päivässä 6) varmistamme, että taidekasvatusta ja kirjojen lukua harrastetaan vähintään joka toinen päivä. 7) huolehdimme, että lapsi ei leiki huonolaatuisilla ja vääriä sukupuolirooleja pönkittävillä leluilla 8) huolehdimme hampaiden pesusta aamuin illoin ja hammaslangan päivittäisestä käytöstä 9) annamme lapselle päivittäin runsaasti hellyyttä, mutta tietenkään ei suukkoja (karies-tartunnan ehkäisemiseksi) 10) pidämme lapsen kotihoidossa eskariin saakka, koska päiväkotihoito lisää infektioriskiä ja liiallinen antibioottien syönti tuhoaa luonnollisen bakteerikannan. Jne. Täyttyykö kaikki, ap, täyttyykö? Jos ei, niin EIKÖ SINUA AP NOLOTA OLLA NOIN HUONO ÄITI?

Vierailija
17/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 10v osaa harjata kunnolla hampaita!

Vierailija
18/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelin myös että ne ovat aika pitkälti itsestäänselvyyksiä muissa lapsiperheissä.

Teillä ei ilmeisesti täyty monikaan kohta kun noin ihmettelevästi kirjoitat...

Vierailija
19/19 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelin myös että ne ovat aika pitkälti itsestäänselvyyksiä muissa lapsiperheissä. Teillä ei ilmeisesti täyty monikaan kohta kun noin ihmettelevästi kirjoitat...

Piposi on selvästi erittäin kireällä, ja vielä luulet sen olevan jokin ansio.