Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytekakku ilman liivatetta?

Vierailija
22.03.2011 |

Eli siis olen tekemässä miehelleni synttärikakkua, mietin jotain mansikka-suklaa tyyppistä. Löysin ihan kivan oloisen ohjeen, mutta tuo liivate jotenkin ällöttää, niin pohdin että voisikohan täytteen tehdä ilman sitä? Täytteeseen tulisi siis nämä aineet:

4 liivatelehteä

100 g Fazer valkoista leivontasuklaata

1 tlk (2 dl) Pirkka vispikermaa

1 tlk (250 g) Pirkka maitorahkaa

1/2 dl sokeria

2 - 3 tl sitruunankuoriraastetta

1 ps (500 g) Pirkka mansikoita (pakaste)

3 rkl sitruunanmehua

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten käytä tummaa suklaata.

Vierailija
2/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä välistä pois. Eikö luontaistuotekaupoissa myydä jotain kasvipohjaista hyydytysainetta, oliko Agar-agar nimeltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, etta laitat sulatetut mansikat erikseen ensin kakulle. siihen paalle rahka-kerma-valkosuklaa. sitr.mehu tietenkin jaa pois. kylla se vakosuklaa sita vahan pitaa kasassa varsinkin kun mansikat ei ole sita loysentamassa.

Vierailija
4/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan itse koskaan kuullut tuosta "agar agar" tuotteesta, pitää ehkä sitä lähteä jostain metsästämään :D

Vierailija
5/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suosittelisin myös sitä että mansikat kokonaisena väliin ja siihen päälle se rahka-kerma-valkosuklaa. Se suunnilleen pys kasassa. Tai laita mansikan sijasta mansikkahilloa.

Vierailija
6/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kinuskikissa.fi/helppo-ja-hyva-suklaatayte/?sliderpage=4&ref…

ja pysyy kasassa ilman liivatteita, koska suklaa jähmettyy jäähtyessään (myös valkoinen, testattu on) Mansikat nakkelee päälle ja kakku kylmään.

Vierailija
7/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti linkistä!! Tosin nyt mun pää taitaa kyllä olla vielä enemmän sekaisin, kun tuolla oli niin paljon upeita ideoita etten enää osaa päättää mitä teen..

Vierailija
8/8 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis mikään vegaani ole, mutta monet eläinperäiset ruuat inhottavat minua ja jotenkin ajatus luuytimen ja rustojen syömisestä vain ällöttää joten yritän vältellä sitä.