Täytekakku ilman liivatetta?
Eli siis olen tekemässä miehelleni synttärikakkua, mietin jotain mansikka-suklaa tyyppistä. Löysin ihan kivan oloisen ohjeen, mutta tuo liivate jotenkin ällöttää, niin pohdin että voisikohan täytteen tehdä ilman sitä? Täytteeseen tulisi siis nämä aineet:
4 liivatelehteä
100 g Fazer valkoista leivontasuklaata
1 tlk (2 dl) Pirkka vispikermaa
1 tlk (250 g) Pirkka maitorahkaa
1/2 dl sokeria
2 - 3 tl sitruunankuoriraastetta
1 ps (500 g) Pirkka mansikoita (pakaste)
3 rkl sitruunanmehua
Kommentit (8)
sieltä välistä pois. Eikö luontaistuotekaupoissa myydä jotain kasvipohjaista hyydytysainetta, oliko Agar-agar nimeltään.
niin, etta laitat sulatetut mansikat erikseen ensin kakulle. siihen paalle rahka-kerma-valkosuklaa. sitr.mehu tietenkin jaa pois. kylla se vakosuklaa sita vahan pitaa kasassa varsinkin kun mansikat ei ole sita loysentamassa.
en olekaan itse koskaan kuullut tuosta "agar agar" tuotteesta, pitää ehkä sitä lähteä jostain metsästämään :D
Mutta suosittelisin myös sitä että mansikat kokonaisena väliin ja siihen päälle se rahka-kerma-valkosuklaa. Se suunnilleen pys kasassa. Tai laita mansikan sijasta mansikkahilloa.
http://www.kinuskikissa.fi/helppo-ja-hyva-suklaatayte/?sliderpage=4&ref…
ja pysyy kasassa ilman liivatteita, koska suklaa jähmettyy jäähtyessään (myös valkoinen, testattu on) Mansikat nakkelee päälle ja kakku kylmään.
Kiitos tuhannesti linkistä!! Tosin nyt mun pää taitaa kyllä olla vielä enemmän sekaisin, kun tuolla oli niin paljon upeita ideoita etten enää osaa päättää mitä teen..
en siis mikään vegaani ole, mutta monet eläinperäiset ruuat inhottavat minua ja jotenkin ajatus luuytimen ja rustojen syömisestä vain ällöttää joten yritän vältellä sitä.
Tai sitten käytä tummaa suklaata.