Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok mennä kylässä mh:n yhteydessä olevaan vessaan vaikka toinenkin vessa talossa olisi?

Vierailija
22.03.2011 |

Meillä on talossa makkarimme yhteydessä vessa sekä toinen vessa "normaalilla" paikalla eteinen vieressä. Vieraat usein tietävät että makkarissa se vessa on jos olen esitellyt kodin heille kun ovat tulleet ensimmäistä kertaa kylään. Meillä on nyt viime aikoina käynyt pari kertaa niin että vieras on mennyt ihan pokkana makkarimme vessaan vaikka makuuhuoneen ovi on ollut kiinni. Mä pidän sitä aluetta ihan omana alueenani joka ei ole tarkoitettu vieraille. Mä en yleensä mm. petaa sänkyä tai pidä sitä muutenkaan "vieraskunnossa" ja makkarin wc:ssä tykkään pitää kaikkia tavaroitani esillä jotka siivoaisin pois jos joku vieras sinne tulisi, mutta en sitä siivoa yleensä vieraiden tullessa kun mielestäni ei heillä ole mitään asiaa huoneisiin joiden ovi on kiinni. Vai olenko mä vain tiukkapipoinen? Onko vierailla oikeus availla suljettuja ovia jos ovat kerran kutsun kotiimme saanut.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pahastuisi, jos joku vieras kävisi siellä. Korkeintaan vähän ihmettelisin mielessäni hetken.

Voihan se olla, että se on joku käsikakkaaja, jolle on ylivoimaista käydä eteisen vessassa, josta joku voi kuulla Ääniä :D. Tai muuten ei halua jättää hajujälkeä siihen vessaan, joka on ahkerassa käytössä.

Vierailija
22/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi mietityttää että eikö ihmiset yleensä esittele kotiaan kun tuttava tulee ensimmäistä kertaa kylään? Ei ehkä nyt niin vieras vaan vaikka sellainen joka on käynyt edellisessäkin kodissa tai sukulainen joka on tietenkin kiinnostunut millaiseen kotiin muutettiin. Jos joku tuttava mitä en ole kauaa edes tuntenut, niin hänelle en ole kotia esitellyt. Eri asia olisi tietty jos olisi 3h+k jotka nyt silmämääräisestikin näkee, mutta meillä on 8h+k ja en koe että vieraan täytyy tietää missä on työhuone tai meidän makkarin vessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan suunniteltiin uuteen taloon eteiseen yhteyteen vierasvessa, jota tietenkin käyttää omakin perhe. En missään tapauksessa halua, että meidän vanhempien makuuhuoneen yhteydessä olevaan kylpyhuoneeseen tulee kukaan asioilleen. Se on täysin yksityistä aluetta. Pitäisikö oveen laittaa joku Privaatti-kyltti, että kaikki ymmärtävät?

Olemme kyllä esitelleet vieraille tämänkin kylpyhuoneen silloin, kun vieraat ovat käyneet meillä ensi kertaa tutustumassa uuteen kotiimme. Monia on kiinnostanut uuden talon sisustusratkaisut. Mutta ei esittely silti tarkoita, että kaikkia esiteltyjä tiloja sopii käyttää kysymättä. Olisin aika pöyristynyt, jos joku vieras menisi oma-aloitteisesti kodinhoitohuoneeseen pesemään pyykkiä tai saunatiloihin saunomaan. Tai lepäämään meidän sänkyyn.

Vierailija
24/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua mitään käsikakkaajia meidän makkarin vessaan pyyhkimään vielä käsiään pyyhkeisiimme, joissa ei ole edes vieraspyyhettä, kun ei ole oletettu että siellä vieraita kävisi. Vierasvessaan ja turha kurkkia makkariin. Taidankin laittaa sen varoiksi lukkoon, tunteepahan vieras itsensä hölmöksi kun menee ovia avaamaan ja tajuaa että juuri niin tökeä käytöstä häneltä odotettiinkin!

Vierailija
25/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan, jos saa isäntäväeltä luvan, mutta silloinkin pitää olla tosi hyvä tuttu tai lähisukua. Hirveän huonoa käytöstä!!

Vierailija
26/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylhäällä makkareiden yhteydessä kylppäri/wc. Molempia saa käyttää, tosin yläkerta on yleensä sekaisempi, joten omalla vastuulla.. Ymmärrän kyllä että vieraankin on kivempi rauhassa olla siellä yläkerrassa, sillä alakerran vessa on niin lähellä olkkaria ja keittiötä, että kaikki lorinat ja pierennät tasan kuuluu muiden korviin sieltä. En itse kertakaikkiaan pysty käymään tuollaisissa vessoissa muuallakaan, en saa mitään tulemaan ulos, joten mä varmaan pyytäisi ap:n luonakin huomaamattomasti luvan käyttää yläkerran vessaa..

Vierailija
27/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylhäällä makkareiden yhteydessä kylppäri/wc. Molempia saa käyttää, tosin yläkerta on yleensä sekaisempi, joten omalla vastuulla.. Ymmärrän kyllä että vieraankin on kivempi rauhassa olla siellä yläkerrassa, sillä alakerran vessa on niin lähellä olkkaria ja keittiötä, että kaikki lorinat ja pierennät tasan kuuluu muiden korviin sieltä. En itse kertakaikkiaan pysty käymään tuollaisissa vessoissa muuallakaan, en saa mitään tulemaan ulos, joten mä varmaan pyytäisi ap:n luonakin huomaamattomasti luvan käyttää yläkerran vessaa..

Meillä on ollut myös entisessä asunnossa tuollainen pohjaratkaisu, mutta on eri asia, jos yläkerran kph on makkareitten yhteydessä kuin että sinne mennään aikuisten makkarin kautta.

Vierailija
28/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi mietityttää että eikö ihmiset yleensä esittele kotiaan kun tuttava tulee ensimmäistä kertaa kylään?

ja sitä tapaa olen aina kummeksunut. Ei se mua haittaa, kunhan ihmettelen ihmisten intoa esitellä kotiaan ihan ohjelmanumerona. Itse kun menen tapaamaan nimenomaan ihmisiä, eikä mua -ihan rehellisesti- kiinnosta se koti sen kummemmin. Ehkä sitten jos olis itse aloittamassa rakentamaan taloa niin vois olla kiinnostunut näkemään erilaisia pohjaratkaisuja.. mutta ei niinkuin muuten. Kiltisti kyllä aina kodit katselen läpi, ja ihastelenkin usein, itse kun en kummoinen sisustajaihme ole. Mutta kyllä minulle muutoin riittäisi kodissa kuin kodissa ihan ne perustilojen näkeminen, oh keittiö jne missä muutoinkin oleskeltaisiin vierailun ajan.

Vierailija
29/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia se makkari on niin kamalan yksityistä aluetta? Senkö takia, että siellä harrastetaan seksiä?

Miten vieraita teidän vieraat on? Meillä ne on ainaki aika tuttuja.

Vierailija
30/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihinkin joissa on ovi kiinni. Se on käytöstapojen puutetta.

Vierailija
31/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ihmisillä on taipumus mennä mieluiten kaikkein yksityisemmäksi kokemaansa vessaan.

Vierailija
32/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toinen pytty vanhanaikaisesti pesuhuoneen yhteydessä ja se on lähempänä kuin "päävessa", jos oleskelutiloista katsotaan. Ei vieraat siellä käy vaan eteisessä, vaikka kaikki tietää sieltäkin pytyn löytyvän. Pesuhuone nyt on kuitenkin pesuhuone ja ei sinnekään luvatta tungeta.

Vierailija
33/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen nuuskivan pitkin makuuhuonetta. Silti hän käy meillä. Keksitkö miksi? No siksi kun on sukua ja ns. pakko kutsua kaikenlaisiin juhliin.

Miten vieraita teidän vieraat on? Meillä ne on ainaki aika tuttuja.

Vierailija
34/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on kyllä ihan tavallinen talo. Kaikki käyvät silti "päävessassa" vaikka varmaan tietävät missä se toinenkin on =)

Mua alkoi mietityttää että eikö ihmiset yleensä esittele kotiaan kun tuttava tulee ensimmäistä kertaa kylään?

ja sitä tapaa olen aina kummeksunut. Ei se mua haittaa, kunhan ihmettelen ihmisten intoa esitellä kotiaan ihan ohjelmanumerona. Itse kun menen tapaamaan nimenomaan ihmisiä, eikä mua -ihan rehellisesti- kiinnosta se koti sen kummemmin. Ehkä sitten jos olis itse aloittamassa rakentamaan taloa niin vois olla kiinnostunut näkemään erilaisia pohjaratkaisuja.. mutta ei niinkuin muuten. Kiltisti kyllä aina kodit katselen läpi, ja ihastelenkin usein, itse kun en kummoinen sisustajaihme ole. Mutta kyllä minulle muutoin riittäisi kodissa kuin kodissa ihan ne perustilojen näkeminen, oh keittiö jne missä muutoinkin oleskeltaisiin vierailun ajan.

Vierailija
35/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi availemaan toisten makuuhuoneiden ovia kylässä ollessani. Ainoastaan sellaisissa kyläpaikoissa, joissa olen ns. kuin kotonani (omassa lapsuudenkodissa, ehkä siskollani ja tädilläni) niin saattaisin käyttää makuuhuoneen yhteydessä olevaa vessaa.

Vierailija
36/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa että toiset ajattelevat että ovi on kiinni jos on jotain salattavaa. Toiset ihmiset näyttää muutenkin itestään ja luonteestaan paljon enemmän kuin kukaan haluaisi, toiset taas varjelee yksityisyyttään. Itse kuulun niihin joiden mielestä oma koti on pesä, tarkoitettu vain perheellemme, ihan oma paikka jonne mennä rankan työpäivän jälkeen piiloon kaikilta katseilta. Se että kutsun jonkun käymään on minulta jo aikamoiden ystävyyden osoitus. Jos joku tällainen ihminen tulisi ja alkaisi availemaan suljettuja ovia niin kyllä se mulle olisi pienen järkytyksen paikka. Kyllä kotiväki omalla tavallaan näyttää missä vieraiden kanssa on tarkoitus oleskella, ja todella epäkohteliasta on muualle mennä.

Vierailija
37/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakensimme talon ja minusta on vähän epäkohteliasta tai ainakin ajattelematonta että vieraat pyysivät esittelemään taloa tai sanoivat että voinko vähän katsella täällä ympärilleni. Mitäs siihen sitten sanoa, noloa kieltääkin. Sitten vain koitta vaivihkaa työtää makkarissa alkkareitaan jalalla sängyn alle ja toivoo että mies muisti viedä kondomin paperit roskiin jne. Ennemminkin pitää odottaa että kysytään haluatko nähdä talon. Jos uteliaisuus vaivaa ihan kauheasti niin voi kysyä minkälaineen tapettiin päädyitte makkarissa. Jos emäntä tyytyy vain kertomaan siitä niin tiedät ettei esittelykierrosta ole tulossa.

Vierailija
38/38 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran niin, että ehätin vieraan käsi makuuhuoneemme ovenkahvalla. Sanoin suoraan, että hei älä mene sinne. Vartin päästä sama toistui, vieras oli selkeästi aikeissa avata oven. Sanoin painokkaasti "Älä avaa ovea, kissa on siellä kun pelkää vieraita."

Tästä puolen tunnin päästä kissa livahti jalkojeni ohi sohvan alle piiloon. Tämä vieras löytyi makuuhuoneestamme (jossa oli tosiaan sängyt petaamatta jne.), oli kun ei olisikaan.

WTF?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme