Miksi leuan alla oleva imusolmuke on välillä kipeä
ja turpoaa? Sitten toisinaan täysin huomaamaton. Nyt olen parantunut juuri vatsataudista ja se on turvoksissa ja kipeä.
Kommentit (11)
ja voivat olla kipeitäkin (ja niitä tulee sitten räplättyäkin enemmän ja kipeytyvät siitäkin). Toisilla turpoaa hyvinkin herkästi ja toisilla ei ollenkaan.
Käy ihmeessä näyttämässä lääkärille, jos sinua huolestuttaa. Muista kuitenkin, että todennäköisin syy on ehkä kuitenkin jokin muu, kuin tuo edellä ehdotettu lymfooma. Tsemppiä!
t. Imusolmuke turvoksissa ja kipeä vuoden. Ei enää.
Leuan alla voi olla kipeytynyt sylkirauhanen. Mulla ne oireilee aina välillä.
kun on flunssaa tai hammas/ientulehdusta. Kaulallekin tulee kipeät turvonneet patit kun on kunnon flunssa, ja eläinpölyallergia vielä pahentaa turvotusta. Mitään vakavampaa ei ole koskaan löydetty.
Tuossa leuan alla oleva imusolmuke on välillä turvonnut ja joskus kipeäkin. Ja sitten välillä sitä ei tunne juuri ollenkaan. Olin itse n. kuukausi sitten vatsataudissa ja sen jälkeen huomasin, että imusolmuke oli taas turvonnut. Oli varmaan parikin viikkoa, mutta nyt on normaali taas.
Olen oikeasti tosi sairauskammoinen, mutta tuosta en nyt jaksa huolestua. Joskus olen yhtä isoa imusolmuketta (ei tuota leuan alla olevaa) käynyt lääkärillä ultrauttamassakin. Mutta tuo leauan alla oleva imusolmuke on ollut tuollainen jo iät ja ajat. Tuntuu reagoiva tosi helposti kaikkiin pöpöihin.
Koskaan ei ole mitään löytynyt. Paitsi ekalla kerralla huomattiin kilpirauhasessa toimintahäiriö. Se en sivulla leukaluun alla. Kaksi imusolmuketta kuulemma vierekkäin ja kasvaessaan voivat hangata toisiaan.
Silti huolestuttaa. Koepalaa ei koskaan ole otettu.
t. ap
Itsellä ainakin turpoaa ja usein aristaa kaulalla ja leuan alla olevat imusolmukkeet infektioissa. Yksi imusolmuke on jatkuvasti turvonnut. On samassa kohdassa, kuin mihin useita vuosia sitten tehtiin iso hammasoperaatio.
leukojen jännitystilan kautta imusolmukkeiden turpoamista ja kipeytymistä.
Jos patti, oli sitten imusolmuke tai sylkirauhanen, pienenee välillä niin se EI VOI OLLA syöpä. Tiedän, kuuluu itse hysteerikkojen sukuun mutta kaula/leuanaluspatteja seurailen pari viikkoa ja kun pienenevät niin huh huh, olikin normaalia...
leukojen jännitystilan kautta imusolmukkeiden turpoamista ja kipeytymistä.
jännitys leuan alla tai jatkuva koskettelu sinne
aiheuttaa sen turpoamisen
On melko varmasti lymfooma.