Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAKKOruotsin vastustajat: miksi ette boikotoi: sipsit, Seppälä, Hobbyhall, Stockman....?

Vierailija
21.03.2011 |

Suomenruotsalaisten säätiöiden omistamia, miksi ette boikotoi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltä itsessään.

Vierailija
2/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukevat sitä, että ruotsinkielen puolesta puhutaan ja onko kokoomus saanut jo vaalirahaa heiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoa kaikille opiskella ruotsia. Minulla en ole mitään vastaan kuitenkaan ruotsin kieltä, suomenruotsalaisia ihmisiä, heidän organisaatioitaan tai kulttuuria. Olen jopa tilannut Hufvudstadsbladetia.

En ymmärrä mistä ihmeestä on tullut käsitys, että pakkoruotsin vastustajat vastustaisivat suomenruotsalaisia ja ruotsia sinänsä. Jokunen hihhuli kylläkin, mutta väittäisin, että tämä on suurimmalle osalle vain koulutuspoliittinen kysymys.

Vierailija
4/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan kaikki sipsit? Täytyy sitten kai siirtyä popcorniin...

Vierailija
5/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastustaa Ruotsin kielen pakko-opiskelua mutta ei ruotsia "itsessään"?

Vierailija
6/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi että olen joutunut pakkoruotsista kärsimään, niin en saisi enää käydä kaupoissa vapaasti tai syödä chipsejä? Karseeta.

Vierailija
7/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pakkoruotsi asia ei ole niin tärkeä, että boikotoisin sen vuoksi yrityksiä, jotka toimivat omalta arvopohjaltaan. Sinänsä ei ole mitään väärää pyrkiä edistämään oman vähemmistönsä asiaa ja saada sen ääni kuulluksi.

Sen sijaan Kokoomusta saatankin boikotoida, koska se toimii mielestäni kyseenalaisemmin.

t. 4

Vierailija
8/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliitikkoihin? Eikö raha puhu tässä asiassa, vaikka esim. ydinvoima-asiassa se auttoi?

Vierailija
9/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastutan pakkoruotsia mutta en ruotsin kieltä tai sen opiskelua, päin vastoin. Toivoisin sen vain olevan jatkossa valinnaista. Itsekin sen varmasti olisin valinnut.

Vierailija
10/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ensinnäkään viitsi.

Toisekseen, en halua tehdä tästä mitään suomalaiset vs. suomenruotsalaiset taistelua (enempää kuin se jo on), en siis halua kärjistää asiaa koskemaan järjestöjä, jotka toimivat oman missionsa mukaisesti, joka sinänsä on ihan oikeutettu. Me olemme tässä maassa yhtä kansaa. Minulla ei ole mitään vastaan suomenruotsalaisten järjestöjä ja yrityksiä, joten en halua heitä boikotoidakaan, vaikka olen yksittäisessä asiassa eri mieltä.

t. 4

Vierailija
11/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti niiden tuotantoa ei ole lopetettu.

En viitti käydä enää boikotoimaan mitään uutta, kun ei se auta..

Mut kyllä mä silti vastustan pakkoruotsia ja turkiksia. Jep.

Vierailija
12/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole syytä boikottiin.

Vierailija
13/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vielä huomauttaa, että minun boikottini ei hirveästi hetkauttaisi. En nimittäin käytä noita firmoja muutenkaan kuin erittäin harvoin.

Ja kolmas peruste: Usein kilpailija, johon vaihtaisin saattaisi olla kokonaan ulkomaisessa omistuksessa. En halua ihan tarkoituksella siirtää asiointiani firmoihin, joiden rahoista ei jää senkään vertaa kotimaahan.

t. 4

Vierailija
14/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottamana kävin hakemassa sipsit keittiön kaapista, ennen kuin joku suomenruotsalainen tulee vaatimaan niitä itselleen. Samalla näin parhaaksi syödä parempiin suihin viimeiset palat Fazerin sinisestäni.

t. 4

Vierailija
15/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

stockmann kirjotetaan kahella ännällä.. muuta tuohon nyt osaa sanoa.

Vierailija
16/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siellä ollaan tajuttu realiteetit: ei voida enää periaatteen vuoksi vaatia ruotsin taitoa kaikilta myyjiltä. Nykyään vain osalla myyjistä on ruotsin liput.

Vierailija
17/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä en osta muutenkaan. Hobby hallia ja Seppälää en tiennyt, eikös Seppälän omista Dannyn vaimo?

Vierailija
18/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä voisi vaikuttaa koulun opetussuunnitelmaan ruotsin osalta?! Käsittämätön ajatus.

Vierailija
19/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pakkoruotsi säilyy ja halutaan laajentaa alakouluun?

Vierailija
20/28 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään syödä suomalaista leipää ja juoda kotimaista maitoa, vaikka Keskustapuoluetta ja sen tekemiä poliittisia päätöksiä inhoankin yli kaiken.

Joten en aio myöskään Stockaa boikotoida.