Osittainen hoitovapaa. Milloin sitä voi saada?
Tilanne se, että nyt olen hoitovapaalla. Nuorempi lapsi täyttää alkukesästä 3-v, vanhempi lapsi menee syksyllä kouluun. Menen töihin kun hoitovapaa loppuu, mutta voinko aloittaa saman tien osittaisen hoitovapaan?
Voinko olla osittaisella, kesä mukaan lukien kunnes vanhemman 2.lk loppu?
Entä millaisena osittaisen voi ottaa 6h päivä on kai ok, mutta onko 4h,eli puolikas työaika?
Kommentit (25)
Että jos ei tee riittävästi kuussa TÄYSIÄ päiviä, se huomioidaan myös kesälomarahassa vähentävänä seikkana!
Tämä tuli minulle yllätyksenä kun tein 6 h päiviä 5 kertaa viikossa, siis 30 h.
Palkkakonttori viittasi kintaalla kun mutisin kesälomanpalkasta.
SIIS: Vaikka tekisin tunneissa enempi työtä kuin täyttä päivää tekevä (mutta vähempi päivissä) niin tämä toinen saa täyden lomarahan vaikka minä tekisin enempi työtä!!!
Saat olla työssä vaikka 4 h päiviä JOS se sopii työnantajalle.
KYLLÄ se on sovittava asia, eikä mene kyllä läpihuutona että työntekijä vaan ilmoittaa miten on työssä. Työnantajalla on myös oikeus sanoa ettei homma toimi.
Meillä myös tulee vastaava kuvio eteenkuin sinulla ap, kun nuorin täyttää 3 ja hoitovapaa loppuu on yksi lapsista ekalla ja ainakin sen ekan luokan ajattelin olla osittaisella. Seuraavasta vuodesta en niinkään osaa sanoa vielä, 10 h palkkatulot kuitenkin vähän eri kuin 90 e miinus verot. :)
Mä olin aivan järkyttynyt, kun eka palkka tuli ja tili oli 400 e pienempi?
Eli kuussahan se tekee vielä enempi, ei enää pää leikkaa.
Anyway, yllättävän ison loven toi osittainen hoitovapaa sai aikaan.
Niin siis 26 tekee 3 viikon listaa ja puhuu siitä. Eli kuussahan se tekee vielä enempi, ei enää pää leikkaa.
Anyway, yllättävän ison loven toi osittainen hoitovapaa sai aikaan.
mulla on jo muutama vuosi aikaa, joten en enää muista.