Koska siirrytte välikausihaalariin?
Huomiseksi luvassa lähelle +10 etelä-suomessa ja mietin, että syksyllä varmasti tuollaiset lukemat olisivat tarkoittaneet vk-haalaria, mutta nyt kun lunta vielä noin paljon, niin ei varmaan vielä rohkene laittaa=/
Kommentit (15)
Toppatamineilla mennään, kunnes maa on kuiva ja sit laitetaankin jo farkut.
villavaatettaa tai fleeceä alle niin jo tarkenee.
ei sentään vielä! Kunnolla kun tuulee, niin jo on tosi kylmä, vaikka plusasteita kuinka!
pojille päiväkotiin vk-vaatteet. Alle vaan riittävästi, sellaista joka on helppo pukea/jättää pois. Meillä varsinkin isompi paahtuu jo nyt toppatamineissa, vaikkei alla olekaan paljon vaatetta. Tilanteen mukaan laitetaan vaatteet.
jonka löysin kirppikseltä parilla eurolla joskus. Se on just passeli näihin keleihin. Paksu ja laadukas toppahaalari on ihan liian kuuma jo ja vk-haalari mielestäni vielä liian kylmä.
Opin viimein tuon kevättamineisiin siirtymisajankohdan päiväkotiin.
Nyt kysyisin koska koululaiselta topat pois? Leikkii välituntisin eläimiä. Siinä taidetaan välillä olla lumen/maaperän kanssa kosketuksissa...
Tänään oli toppavaatteet ja ihan sopivalta tuntui. Kengät pitäis saada vaihdettua rakkaista (=helposti jalkaan sujshtavista) Kuomista kevyempiin. Goretex kengätkin ois mut tarranauhojen kanssa pelaaminen vie vissiin liikaa aikaa välkälle siirryttäessä:D
Tietysti varmaan vähän riippuu siitä mitä tekee, mutta jos leikkii kuitenkin lumessa, niin en mä laittaisi vielä. Jos taas juoksee ja liikkuu seisoma-asennossa niin sitten ehkä.
Makuerojakin on, mun mielestä on ihanaa kun nyt ei tarvitse laittaa haalarin alle mitään fleeceä tai villavaatetta. Välikausivaatteiden alle pitäisi laittaa sitten kerroksia enemmän.
Syksyn ja kevään ero on just siinä, että maa on keväällä vielä paljon kylmempi. Syksyllähän maa ei ole roudassa. Se jää hohkaa kylmää.
Eli nyt kun on nollassa ja pakkasella aamupäiväulkoilut, niin pysytään toppahaalareissa ja goretex-kengissä.
Jos toppavaatteissa on kuuma, vaikka alla olisi vain sukkahousut ja ohut trikoopaita, siirtyvät meidän lapset vk-vaatteisiin. Aamulla sinne voi laittaa alle enemmän vaatetta ja iltapäivällä vähemmän. Nyt lapset ovat olleet pari viikkoa toppahousuilla ja vk-takilla. Joskus on ollut neule takin alla, joskus vain ohut paita. Välikausihousuihin saavat siirtyä sitten, kun noissa vaatteissa on kuuma. Molemmat leikkivät vielä lumessa, mutta toisena päivänä riehuvat hiki päässä. Jalassa on ollut goretex-talvikengät melkein koko talven ja huomenna kaivetaan ohuemmat pipot. Toisella on kädessä Reimatecin vk-hanskat ja toisella Reimatecin talvihanskat. Kun alkaa olla +5 ja tuulee vähemmän, voi toinenkin siirtyä noihin vk-hanskoihin.
meidän 3v tyttö pitää vielä aamu-ulkoilussa villahaalaria toppapuvun alla. Toppahaalari on tosin jo ohueksi kulunut reimatec. Ei tulisi mieleenkään siirtyä vk-asuun kun pihalla leikkivät lumikasassa ja laskevat pyllymäkeä kinoksissa.
meidän 3v tyttö pitää vielä aamu-ulkoilussa villahaalaria toppapuvun alla. Toppahaalari on tosin jo ohueksi kulunut reimatec. Ei tulisi mieleenkään siirtyä vk-asuun kun pihalla leikkivät lumikasassa ja laskevat pyllymäkeä kinoksissa.
meidän ekaluokkalaisen ja 5 v. kanssa välikausivaatteisiin viikko sitten, 2,5 v. on vielä toppahaalarissa koska ei liiku niin kokoajan kuin isommat. Välikausihaalarin ja toppahaalarin ero ei musta oo NIIN suuren suuri, sitten vaan laittaa vähän enempi alle kun on välikausivaate eikä toppa. Mä puen muutenkin lapset samalla lailla kuin itseni. En tajua sellaista älytöntä pakkaamista kun lapset vielä liikkuvat varmasti enemmän kuin aikuiset ulkona ollessaan. Kuka teistä oikeasti pitää -2 asteessa pitkiä kalsareita / paksuja sukkahousuja, sen päällä collegehousuja ja sitten vielä toppahousut siihen? No, ehkä mä ja lapseni oomme sitten kuumaverisiä tai jotain.
mutta kesätakkeihin siirrymme sitten kun tarkenee, eli varmaan tuossa kuukauden päästä. Nyt kuljen itsekin vielä kaikissa toppatamineissa, koska maassa on lunta, aamuisin pakkasta, ja säätiedotuskin lupasi korkeintaan viisi astetta plussaa.
Luulisi suurimman osan yli 3-vuotiaista lapsista liikkuvan ulkona enemmän kuin aikuiset. Ainakin mun näkemäni aikuiset pääasiassa seisovat ulkona. Lapset kiipeilevät lumikasoissa (+kiipeilytelineissä jne.), laskevat mäkeä, juoksevat jne. Välillä toki kyykkivät/istuvat maassa ja tekevät lumikakkuja tai jotain muuta. Mutta ihan varmasti liikkuvat enemmän kuin aikuiset. Mutta silti heille puetaan 3 kertaa enemmän vaatetta päälle kuin mitä aikuisilla on.
Kuinka monella aikuisella on ihan oikeasti ulkona vielä pitkät kalsarit, collegehousut, kaksi pitkähihaista paitaa, toppahousut ja toppatakki. Mä olen todella kylmäverinen ja mulla on vielä itselläni toppahousut jalassa ja alla yhdet pitkät kalsarit ja takin alla on T-paita ja joku pitkähihainen. Seison ulkona 1-2 h ja pärjään jo noilla. Jos mun pitäis noi vaatteet päällä 1-2 h liikkua ulkona, olisin aivan hiessä. Kun lähden kävelylle, en talvellakaan pistä toppahousuja jalkaan.
useamman päivä reilusti plussaa ja vähemmän lunta, niin sitten