Mistä Persut löytävät ministerit?
Luin Kaleva sanomalehdestä jutun Soinista. Hän havittelee 4-5 ministerin paikkaa puolueelleen. Sehän on sinänsä ok, demokraattisessa järjestelmässä nuo paikat jaetaan vaalimenestyksen mukaan.
Mutta mistä Persut löytävät ministerit? Jos heitä olisi noinkin monta, tulee varmasti pulaa varteenotettavista kandidaateista. Näin nimittäin ohjelman, jossa Persujen ehdokkaita haastateltiin, he eivät ymmärtäneet kukaan politiikasta yhtään mitään, aikoivat opetella kun menevät eduskuntaan.
Onhan meillä ollut ministerinä kokemattomia henkilöitä, pelkästään "muodollisestikin päteviä" kuten Tanja Vienonen-Karpela-Saarela-Karpela, mutta jos kaikki ministerit puolueessa ovat taustaltaan poliittisesti kokemattomia, ei se taida sentään toimia? Kaatuukohan hallitus heti alkuunsa, jos Persut saavat noin monta ministerinpaikkaa?
Ja te jotka äänestätte Persuja, listatkaapa omat ehdokkaanne ministereiksi. Olisi mielenkiintoista päästä tutustumaan asiaan, en tiedä nyt ketään ainakaan itse sanoa mutta kai heitä on edes muutama.
Soini on sanonut että "Jos ohjelmallisesti puhtaasti mennään, se olisi keskusta, SDP, perussuomalaiset. Kai se RKP on pakko ottaa, jotta hallituksella olisi 110 paikkaa eduskunnassa", Soini sanoi. Jos kokoomus pitää paalupaikkansa myös vaaliuurnilla, sitten tulee Soinin mielestä "ongelmia".
On laitettu niin monta rajoitusta että jos Persut saavat kannatusta kuten on ennustettu, heillä voi olla vaikeuksia päästä mukaan yhteistyöhön muiden puolueiden (paitsi KD kanssa, Räsänen lupasi jo etteivät rajoita minkään puolueen kanssa hallitusyhteistyötä, ovela emäntä, haluaa kovasti vallan ytimeen:-)
Vihreiden kanssa Soini ei aio alkaa. Kokoomuksessa ahdistaa mm. heidän veronäkemykset. Keskusta taas ei suostu ydinvoima-asioissa Persujen yhden voimalan linjalle. Ja miten on RKP ja pakkoruotsi;-)
Miten lie käy, kaatuuko koko homma vai selviääkö Persut tällaisista vaikeuksista, jännitysnäytelmä siis tiedossa, taitaa mennä reality TV:n puolelle koko homma.
Kommentit (38)
Siksi esittää noita älyttömiä vaatimuksia hallituskumppaneista ja paikkamäärästä.
Heidän tarkoituksenaan on vielä viettää neljä vuotta oppositiossa räksyttämässä, ja sen aikana kasvattaa tulevia ministereitä.
Aika hankala se on ministerin paikalta alkaa politiikan tekoa opetella. Vistbacka on ainoa jolla on kokemusta ja sekään ei taida suostua.
Ihan samalla tavalla kuin muutkin puolueet. Mä en usko, että persujen ehdokkaat sen tyhmempiä ovat kuin vaikka vasemmiston tai kokoomuksenkaan ehdokkaat. Iha tavallisia suomalaisiahan ne ovat.
Oletko tosissasi? Kommentistasi todellakin paistaa suuri tietämättömyys ja hölmöys. Oletko ehkä persujen kannattaja, uskotko edes itse siihen mitä viestissäsi höpötät.
Persut eivät saa ministereitä mistään, ei mistään. Apuhoitajat, raudoittajat, kaupan kassat jne eivät voi oppia yhdessä yössä politiikkaa niin paljon, että voisivat hoitaa ministerin tehtäviä. Karpelalla sentään oli varmaan koko ajan vahva taustatuki puolueen osaajilta, mutta eihän persuilla ole eduskunnassa osaavaa väkeä joka voisi tukea tuollaista määrää ministereitä.
jokainen täysi-ikäinen Suomen kansalainen. Ja myös ministeriksi. Ammatilla ei ole väliä eikä koulutuksella.
Mä ihan loukkaannun kommentistasi. Oletko mahdollisesti jopa sitä mieltä, että äänioikeuskin pitäisi rajata vain akateemisen koulutuksen saaneille ihmisille?
Oletko tosissasi? Kommentistasi todellakin paistaa suuri tietämättömyys ja hölmöys. Oletko ehkä persujen kannattaja, uskotko edes itse siihen mitä viestissäsi höpötät.
Persut eivät saa ministereitä mistään, ei mistään. Apuhoitajat, raudoittajat, kaupan kassat jne eivät voi oppia yhdessä yössä politiikkaa niin paljon, että voisivat hoitaa ministerin tehtäviä. Karpelalla sentään oli varmaan koko ajan vahva taustatuki puolueen osaajilta, mutta eihän persuilla ole eduskunnassa osaavaa väkeä joka voisi tukea tuollaista määrää ministereitä.
Tähän on helppo vastata:
Ei mistään!
Toivottavasti kansalaisilla on kuitenkin sen verran järkeä, että perussuomalaisten ei tarvitse ministereitä ryhtyä etsimään.
mun mies on 6 vuotta istunut kunnanvaltuustossa ja ollut kaupunginhallituksessa, eikä hänestä mitenkään olisi ministeriksi. se on niin vaativaa hommaa, ihan aikuisten oikeasti. ja kun nää persujen ehdokkaat on näitä yhden kauden valtuustossa istuneita..ja mitä heitä on seurannut, ovat kuntapolitiikassakin pihalla kuin lumiukot :/
sinänsä mulla ei persuja vastaan mitään ole, mutta tuo ettei ole mitään kokemusta eikä taitoja..voi voi. moni polttaa itsensä loppuun.
Soinista nyt tulisi joku ministeri (mikä?), mutta entäs muut? Vistbacka ei enää asetu ehdolle enkä mä yhtäkkiä muista ketää muuta Persujen kansanedustajaa.
Siinä oli listattu lukuisia oikeasti hyviä vaihtoehtoja (ei siis urpoja takahikiältä ilman mitään poliittista kokemusta).
En kannata persuja, mutta teidän tietämättömyytennekin tuntuu tyhmältä!
jokainen täysi-ikäinen Suomen kansalainen. Ja myös ministeriksi. Ammatilla ei ole väliä eikä koulutuksella.
Mä ihan loukkaannun kommentistasi. Oletko mahdollisesti jopa sitä mieltä, että äänioikeuskin pitäisi rajata vain akateemisen koulutuksen saaneille ihmisille?
Oletko todella sitä mieltä, että haluat asioistasi päättämään vaikka Veken tuolta Jakomäen ostarin baarista?
he löyvvä ministerit. Eipä nuo kovin osaavia ole ollu tälläkää kaudella varmaan parempia persuista löytyy
Pääministeri: Soini
Maahanmuuttoministeri: Halla-aho
Sosiaali- ja terveysministeri tai liikunta/kulttuuriministeri: Kike Elomaa
Liikenneministeri: Pirkko Ruohonen-Lerner
Nuo nyt menee varmuudella läpi, joten laitoin ne tähän.
Veli-Matti Saarakkala on ilman muuta ministeriainesta läpimennessään.
Oletko tosissasi? Kommentistasi todellakin paistaa suuri tietämättömyys ja hölmöys. Oletko ehkä persujen kannattaja, uskotko edes itse siihen mitä viestissäsi höpötät. Persut eivät saa ministereitä mistään, ei mistään. Apuhoitajat, raudoittajat, kaupan kassat jne eivät voi oppia yhdessä yössä politiikkaa niin paljon, että voisivat hoitaa ministerin tehtäviä. Karpelalla sentään oli varmaan koko ajan vahva taustatuki puolueen osaajilta, mutta eihän persuilla ole eduskunnassa osaavaa väkeä joka voisi tukea tuollaista määrää ministereitä.
se vasta tietämättömyys paistaa Täytyy todeta että näin tyhmiä ajatuksia vielä joku kehtaa kirjoittaa
Kulttuuriministeri neekeri-lastenlaulu veltto Virtanen.
Halla-aho pääsee eteenpäin Korkeasaaren asioita vastaamasta Helsingin kaupungin valtuustosta.
ihan vain siksi koska on olemassa sun kaltaisia ihmisiä joita persut ilmeisesti pelottaa?
Kyllä sieltä löytyy myös muutama varteenotettava ministeriksi.
kyllä tosi pihalla kokoajan joten kyllä sen persulla voi korvata. Samoin opetusministeriksi pääsee ilman lukion todistusta, joten eipä mollata siivoojiakaan. Ja jos persuille ei tule vaalirahakohuja niin ei ne tipu hommista keskenkaiken kuten ulkoministeri tai pääministeri. Jos hiukan mietitte, ei nykyhallituksen ministerejä voi kehua, miettikää minuutti.
ministeriyttään. Osas se sentään jotain, perusasiat siitä miten eduskunnassa toimitaan lienee ollut selvänä. Persuille tulee todennäköisesti ministereitä, joilla ei ole mitään käsitystä mistään mitä eduskunnassa tapahtuu. Saati mitä kuuluu ministerin hommiin.
Mielenkiintoinen tilanne!
koska ministerejä lobataan ja neuvotaan kokoajan. Ympäristöministeri antoi luvan rakentaa kaivosrautatien kansallispuistoon, opetusministeri alkaa yhtäkkiä puolustaa ruotsia, asuntoministeri poistaa taloyhtiöistä säteilysuojat jne.
Ministeriä käytetään joidenkin etuja ajamaan ja persut voivat jopa vastustaa tätä maan tapaa. Tai sitten, mutta eipä nämä nykyministerit vakuuta, saadaan liivijengiltä sikari lahjussynttäreillä, ollaan turkisteollisuuden puolustajana, tapetaan norppa sukupuuttoon, möläytellään kun luullaan että mikki kiinni, vietetään Berlusconin kanssa tapaamisia, Katainenkin sa vaalirahaa Sukarilta...
Ei mistään!