Mun ulkomaalainen mies sanoo
että suomessa "kaikki" on nälkäisiä(tarkoittaa köyhiä) koska eivät raaski usein syödä ulkona tai että valitsevat aina kaupassa halvinta eivätkä maksa laadusta jne..mä sanoisin että suomalaiset on vaan pihiä,mut tää ei mee mun miehen kaaliin..kuulin vitsinkin että "mitä suomalainen katsoo 5 tähden hotellissa?No hinnastoa tietenkin.
Kesti vähän aikaa hiffata mutta olihan sillä vitsillä viesti..
Kommentit (66)
Ruokakaupassa tulee heti järkytys, kaikki maksaa ehkä sitä suomalaisille niin tärkeää maitoa rutkasti enemmän omaan asuinmaahani verrattuna. Ulos en yleensä mene, en kapakkaan tai muuhunkaan ravintoloihin. Aivan liian kallista.
Pysy kotimaassasi. Suomi on maksukykiyisille. Mikä muuten olis se verrokkimaasi?
Enpä nyt tiedä suomalaisten maksukykyisyydestä, eihän ihmisraukoilla siellä ole rahaa ostaa edes kunnon autoja asunnoista nyt puhumattakaan.
Me pelataan Hampton Courtissa, sä et pääse koskaan jäseneksi, et vaikka voittaisir lotossa ja omistaisit sen yksityisclubin :) Täällä ne piirit ovat ja raha liikkuu eikä missään kuppaisilla clubeilla.
Kunnon hiekkalaatikkopelleilyä. Tämä jos mikä osoittaa sen, että rahalla ei voi ostaa tyyliä. terv. Sivustaseuraaja
Nama leidit kiihtyivat nollasta sataan sekunneissa ja aina tuli vaan toista parempaa ja hienompaa lappaa seuraavassa viestissa, heh heh..
Englannissa 16 vuotta asunut ja ihan tavallinen duunari joka pystyy rahoittamaan kierrokset ihan tuossa paikallisessa. Enka ole ole siita yhtaan nolona.
Nama leidit kiihtyivat nollasta sataan sekunneissa ja aina tuli vaan toista parempaa ja hienompaa lappaa seuraavassa viestissa, heh heh..
Englannissa 16 vuotta asunut ja ihan tavallinen duunari joka pystyy rahoittamaan kierrokset ihan tuossa paikallisessa. Enka ole ole siita yhtaan nolona.
Ja suomalaisilla ei muka ole huumorintajua ;-) Miten se nyt oli - kuppainen Sedula? Taitaa olla viitekehykset aika kiperä asia joillekuille.
No, me jatkamme kierrosten tarjoilua pennejä laskematta, muut maksakoot jäsenmaksuja.
mies on ihan oikeassa me suomalaiset todella syödään pelkkiä lisäaineita koska ne on halpaa
Ei syödä oikeaa ruokaa
Kunhan pistin sulle vähän piikkiä kun en oikein arvosta noita Seduloiden tyyppisiä Clubeja, ihan pelleilyä koko homma kuten varmaan itsekin tiedät.
kuuluvan käsitys hienosta yksityisklubista.
eli lämmöstä, sisävessasta, kunnon seinistä, vuotamattomasta katosta jne. Tai siis suomalaiset maksavat, ulkomaalaisista en tiedä. He käyvät ravintolassa syömässä.
Anna mun kaikki kestaa. Naapurin pissaaminen kuuluu seinan lapi ja hiljaisuus alkaa klo.22 niinkuin jossakin kasarmissa.
Olen asunut kerrostalossa ulkomailla eika siella edes tiennyt oliko naapureita vai ei, mitaan ei kuulunut.
No ei päde kaikkiin.
Vaikka olen köyhästä perheestä kotoisin, jo äiti opetti, että ruoasta ei säästetä. Kotona siis parasta. Toki myös hernekeittopäiviä oli, herkuttelut juhliin ja pe-su, jo painonhallinnankin takia, mut silti laadukasta arkisinkin.
Jos ulkomaille mennään, sitte myös syödään ulkona eikä katsota hintaa. Toki sen verran pitää maalaisjärkeä käyttää, että en itse valitse sitä 5 tähden hotellia omalla rahalla ainakaan, otan halvemman hotellin ja syön ja juon sitten paremmin ja ostelen tuliaisia, vaatteita, koruja, hajuvesiä, jne.
Yleensä kyl mua luullaankin sitten venäläiseksi, harvoin suomalaiseksi, paitsi jos kuulevat minun puhuvan ja tunnistaa kielen. :)
että ystävät ja perheenjäsenetkään eivät kovinkaan usein tarjoa toisilleen drinkkejä tai ravintolalounaita. Pariskunnatkin voivat jakaa laskun ravintolassa. Itsekin myönnän ihmetteleväni samaa, olen ollut mieheni kanssa jo pienen ikuisuuden, asunut hänen kotimaassaan vuodet 95-09 ja tottunut siihen että tänään minä tarjoan, ensi kerralla ystäväni maksaa.
Miehelläni on myös tapana tarjota tupakkaa samassa seurueessa oleville jos hän itsekin polttaa. Kerran hänellä ei ollut askia mukana, ja hän oli kysynyt työkaveriltaan saako yhden tupakan. Työkaveri oli sanonut että myyn sinulle yhden 50 sentillä, ja oli ollut aivan tosissaan. Mieheni ei ollut uskoa korviaan, hänestä se oli jotain todella omituista. Etenkin kun hän oli ainakin viisi kertaa tarjonnut omista tupakoistaan työkaverille.
Tippikulttuurin puute on myös ihmetyttänyt. Mieheni haluaa jättää tippiä kiitokseksi hyvästä ruuasta, juomasta ja asiakaspalvelusta mutta suomalaisista tuttavistamme melkein kukaan ei jätä tippiä, ja jos jättääkin niin jotain 20 senttiä joka on minunkin mielestäni jopa loukkaus asiakaspalvelijaa kohtaan.
Olemme me suomalaiset aika omalaatuista kansaa :) mutta kovasti meissä on sellaisia piirteitä jotka miestäni ja minua miellyttävät. Me emme höpise turhia vaan sanomme sen mitä tarkoitammekin.
Niin ulkona syömisen jääminen. Ulkomailla kävimme ravintoloissa jopa monta kertaa viikossa ja tilasimme suoraan kotiin laadukasta "pikaruokaa", joka Suomessa olisi jo ravintolatasoa.
Ikävöin ravintolakulttuuria. Toistaiseksi resurssit ei riitä sen ylläpitämiseen Suomessa, koska rahat menee vielä uuden kodin sisustamiseen. Mutta kunhan olemme päässeet asettumaan ja suurimmat kulut on ohi, niin aiomme taas aloittaa ravintoloissa syömisen.
Tippikulttuurin puute on myös ihmetyttänyt. Mieheni haluaa jättää tippiä kiitokseksi hyvästä ruuasta, juomasta ja asiakaspalvelusta mutta suomalaisista tuttavistamme melkein kukaan ei jätä tippiä, ja jos jättääkin niin jotain 20 senttiä joka on minunkin mielestäni jopa loukkaus asiakaspalvelijaa kohtaan.
Tarjoilijat saavat ihan ihmismäistä palkkaa, toisin kuin tippausmaissa. Kiitokseksi hyvästä palvelusta sopii ystävällinen asenne, hymy ja sanallinen kiitos.
Jos se on meillä perimässä? Ruoka on vain polttoainetta. Harmi sinänsä. Vasta juuri tapasin ihmisen, joka sanoi, ettei heillä ruoka herätä suuria intohimoja. Ruoka on ruokaa, that's it.
Itse kävisin ravintolassa enemmänkin. Mutta se rahahan se aina tulee vastaan... Tai sen puute siis.
Oletko kertonut miehellesi, että töissä käyvät suomalaiset syö ulkona joka päivä, omassa ruokalassa tai käyttää lounasseteleitä. Myös kouluissa on ruokailut järjestetty. Kun on 5 päivää syönyt ravintolan lounaita, on kotiruoka parasta mitä tiedän.
tarjoilevat sellaista sylttyä, että missään muualla maailmassa sitä ei edes ruuaksi laskettaisi.
Tai no ehkä Zimbabwessa, mutta pitkin hampain söisivät hekin vehnäjauhokastikkeessa lilluvia kanannahkapalleroita ja rasvatonta ja suolatonta perunakiusausta.
Huomattu on :D
Olen kaupan kassa. Kun jotain on tarjouksessa, ihmiset on ihan hulluina silmät kiiluen :D:D
Ja sitten ne ostaa niitä eineslihapullia 70snt paketti ja menevät kotiinsa (onnellisina?) niitä syömään.
minun ulkomaalainen poikaystäväni on käyttänyt samaa ilmaisua monta kertaa suomalaisista "nälkäinen". Aika paljolti olen samaa mieltä.
Liikemies isäni oli jenkeissä jonottamassa erääseen paikalliseen nähtävyyteen ja hinnaston näkeminen veti isäni naamani pahasti kurttuun, koska hänen mielestään paikan hintataso oli liian kallis nähtävyyksiin nähden.
Paikallinen tuli sitten repimään jonossa seisovaa hinnastoa lukevaa isääni olkapäästä, että "hei, oletko sinä suomalainen?"... Isäni siihen että, "jaa, kyllä olen... mistä tiesit?". Isäni naaman nähneenä mies vain kommentoi, että yleensä vain tänne saapuvat suomalaiset eivät ole tyytyväisiä hintoihin.
kiireiseen tyyliin, eivätkä vahingossakaan ota mitään lisukkeita, jos ne maksavat euronkin :-)
Työpaikkaruokaloissa suomalaiset syövät katsomatta muita silmiin lainkaan. He keskittyvät ainoastaan ruokaan, ja lappavat sitä suuhunsa hurjaan tahtiin, usein jo aamukymmeneltä...
No ei päde kaikkiin. Vaikka olen köyhästä perheestä kotoisin, jo äiti opetti, että ruoasta ei säästetä. Kotona siis parasta. Toki myös hernekeittopäiviä oli, herkuttelut juhliin ja pe-su, jo painonhallinnankin takia, mut silti laadukasta arkisinkin. Jos ulkomaille mennään, sitte myös syödään ulkona eikä katsota hintaa. Toki sen verran pitää maalaisjärkeä käyttää, että en itse valitse sitä 5 tähden hotellia omalla rahalla ainakaan, otan halvemman hotellin ja syön ja juon sitten paremmin ja ostelen tuliaisia, vaatteita, koruja, hajuvesiä, jne. Yleensä kyl mua luullaankin sitten venäläiseksi, harvoin suomalaiseksi, paitsi jos kuulevat minun puhuvan ja tunnistaa kielen. :)
jos luullaan venäläiseksi ulkonäön perusteella!
Pysy kotimaassasi. Suomi on maksukykiyisille.
Mikä muuten olis se verrokkimaasi?