Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi yksin lentokoneeseen?

Vierailija
21.03.2011 |

Erityisesti kaipaisin kommentteja niiltä, joilla on asiasta kokemusta.

Lennoilla on kuulemma hyvinkin pieniä lapsia yksin matkustamassa. Lentoemot ohjaa kädestä pitäen alusta loppuun, että lapsi ei tavallaan ole yksin missään vaiheessa.

Ensi kesän hoitojärjestelyjä tässä mietin... Mummolaan on tunnin matka lentäen (Suomen rajojen sisällä). Jotenkin mua hirvittää! Vai hermoilenko turhaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne yksin oo. Ja pitää etukäteen olla tiedossa minkä niminen ihminen vastaanottaa lapsen.

Meillä tuttavavaperheen tyttö oli muistaakseni ekaluokkalainen kun tuli meille hiihtolomalla lentäen eli 7 tai 8. Oli aika reipas ja omatoiminen tyttö muutenkin luonteeltaan.

Vierailija
2/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lentänyt ekan kerran yksin 5-vuotiaana. Tosin, lentokoneessa oleminen oli tuttua eli olin jo paljon matkustanut lentäen perheen kanssa sitä ennen joten se varmaan helpotti tilannetta. muistan että lapsena lentomatkat yksin olivat tosi kivoja.

Minun esikoiseni on lentänyt 4-vuotiaana "yksin" eli lentokentällä olikin ollut yllättäen papan työkavereita menossa samalle lennolle joten lapsi pääsi näiden setien mukana. Hyvin sujui vaikka itse lentäminen olikin jännittänyt kovin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsellä kokemusta, mutta mitä lennoilla olen nähnyt, niin lentoemot kyllä pitävät lapsista tosi tarkkaan huolta. Saattavat ihan kädestä pitäen, lentokenttäbussinkin olen nähnyt kuljettavan ihan erikseen pelkästään lentoemännän ja lapsen. Lasta ei jätetä sekunniksikaan yksin kuin vasta koneen penkissä, josta hän ei toki minnekään huku lennon aikana. Ja silloinkin lapset ovat näyttäneet saavan erityistä huomiota lentoemänniltä.

Vierailija
4/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v lähtien. meilläkin se aloitettiin siinä iässä, lapsia oli kuitenkin aina vähintään 2, ei yksin. kaverin 7 v poika lensi jopa kanadaan yksin kahdella koneenvaihdolla

Vierailija
5/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sä edes voi ostaa lippua noin pienelle, vaatii aikuisen seuraksi tai saaton.

Vierailija
6/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lensivät yksin Sveitsiin isänsä luokse 2. ja 3. luokkalaisina. Ainoa mikä lapsia jännitti, oli kun Sveitsin päädyssä lentokenttätyöntekijät eivät puhuneet suomea. Hyvin meni kuitenkin. Kotimaassa ei siis ainakaan tätä ongelmaa. Pari tuttavan lasta on lentäneet Suomen sisäisiä, eikä niissä ole ollut mitään ongelmaa. Lentoemot pitävät hyvää huolta!

7/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmaa ei ollut.

Ensimmäisellä kerralla toki jännitti, muttei kuitenkaan pelottanut.

Lentoemäntä vei istumaan koneen etuosaan...silloin ainakin yksin matkustavat lapset olivat aina koneen etuosassa. Lienee sama käytäntö vieläkin.

Lentoemäntä saattoi myös koneesta ensimmäisenä kaikki yksin matkustavat lapset ulos ja huolehti, että jokainen pääsi hakijansa luokse. Ketään ei siis tosiaan jätetä missään vaiheessa yksin.

Muistan saaneeni joka kerta myös lennon ajaksi jonkun puuhavihon ja luettavaa, joten aika meni ihan hyvin=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan