Mikä näistä tytölle nimeksi, mies antoi vain 3 vaihtoehtoa
eli nämä:- Mariam
- Zaynab
- Aisha
Ja nimiä ei saa kuulemma olla kuin yksi, joten vain yksi noista yllämainituista. Ise en osaa päättää.
Kommentit (25)
Päivän huonoin provo palkinto menee tälle.=D =D =D
Niin itsetunnotonta naista ei voi ollakaan joka antaisi miehen päättää lapsensa nimen, ei edes muslimipatjat.
Aisha. Mariam kuulostaa vanhanaikaiselta, Zaynab on vaan ruma.
Mariam on kaunis. Se ehdottomasti. Siihen on helppo yhdistää joku kaunis suomalainen nimi toiseksi nimeksi.
tottelemaan miestäsi? Saatko päättää mistään itse alusta loppuun?
- Mariam
Mariam ja Aisha kuulostavat kauniilta, onko noilla sanoilla jollain kielellä joku merkitys..
jonka tyttären nimeksi tulee Aisha Maria, sopi se miehelle tai ei.
Tiedän muutamia suomityttö- arabiliittoja, ja aina ne rakkauden hedelmät on nimetty arabinimillä.
Siinä nähkääs tulee selväksi se, kuka on perheessä se, joka määrää.
Kyllä jokaisella äidillä on oikeus ja velvollisuus nimetä oma lapsi silloinkin kun lapsen isä on ulkomaalainen/muslimi.Sä miltei säälität mua.
Zaynab tosi hankalan oloinen.
Itse en kyllä antaisi miehen noin päättää, kyllä asiat pitää yhdessä miettiä.
ja heille tapahtuu sama paha mitä yrittävät tehdä muille.
mut mikä piru siinä on et ulkomaalaiset haluavat tulla kohdelluiks "suomalaisina" jne.He haluavat kasvattaa lapsensa suomessa.Lapsille annetaan järkyttäviä ulkolaisia nimiä.Miksi joku rasismista eroo haluava nimeää lapsensa nykypäivän suomessa Mustafaksi,Muhammediksi,Aishaksi,Efuaksi tms.Mä tiedän suomessa syntyneitä pikkulapsia, jotka puhuvat vain suomea, joiden nimen he just just osaa ite lausua.MIksi?Niinkuin joku tossa totes,kun suomalainen nainen ja ulkolainen mies saa lapsen se nimetään miltei poikkeuksetta isän taustan mukaan.Sellaisen kulttuurin mukaan johon lapsen isä ei itsekään halua enää kuulua.Miksi???Naisten ja äitien jotka suostuu tollaseen on ihan turha puhua tasa-arvoisesta parisuhteesta.Kynnysmattoja kaikki.
Jos kerran sinun on ihan_pakko_ alistua "miehesi" määräysvaltaan.Onko?
kai sullakin on jotain valtaa nimen päättämisesä? Jos haluaa arabinimen niin antaisin kuitenkin toisen nimen jota voi tarvittaessa käyttää koulussa ja välttyä kiusaamiselta.
Missä maassa asutte?
Kauniita nimiä nuo arabinimet.
Aisha on ihan liian yleinen, ja Zaynab ei muuten vaan näytä ja kuulosta kauniilta.
Toivottavasti ei ole totta.
Itse en voisi kuvitellakkaan suostuvani moiseen.
Kyllikki