Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksanut lukea tuota yhtä ruoaketjua, mutta ei tietenkään juhlatarjoiluja tehdä oman

Vierailija
20.03.2011 |

erv:n mukaan, ne tehdään sellaiseksi, että siinä on jokaiselle jotain. Toki joku vähälaktoosinen voi tehdä kaikki vähälaktoosisina, mutta ei ääripäät.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sekasyöjän etiikan vastaista syödä kasviksia, mutta monen kasvisysöjän etiikan vastaista on tappaa eläimiä ruuaksi. Kuinka paljon olisit valmis joustamaan omista eettisistä periaatteistasi jonkun muun mielihyvän vuoksi?

Voi myös itse ostaa tai pyytää riistaa tai kalaa.

Vierailija
22/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, jos vähän henkeä ahdistaa, tärkeintä on olla hyvä emäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kuvittele, etteikö ilman lihaa saisi maistuvia ja hyviä tarjoiluja aikaiseksi? Ja ei kai joku ole sitä mieltä, että jos ei ole lihaa pöydässä, niin pitää mennä snägärin kautta? Huoh. Minä olen sekasyöjä, mutta moinen ajatusmaailma ei ole tullut mielenikään. Teen aika usein buffat pelkistä kasvisruoista, kun ne sopii kaikille, niin ei tarvitse miettiä niin kovasti. Ja minä olen ajatellut, että se on huomaavaista. Heh. Onneksi olen ystävistäni ainoa av:llä käyvä. Ystäväni siis eivät ole niin urpoja kuin te tunnutte olevan.

Vierailija
24/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole multa pois. ap

Vierailija
25/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kuvittele, etteikö ilman lihaa saisi maistuvia ja hyviä tarjoiluja aikaiseksi? Ja ei kai joku ole sitä mieltä, että jos ei ole lihaa pöydässä, niin pitää mennä snägärin kautta? Huoh. Minä olen sekasyöjä, mutta moinen ajatusmaailma ei ole tullut mielenikään. Teen aika usein buffat pelkistä kasvisruoista, kun ne sopii kaikille, niin ei tarvitse miettiä niin kovasti. Ja minä olen ajatellut, että se on huomaavaista. Heh. Onneksi olen ystävistäni ainoa av:llä käyvä. Ystäväni siis eivät ole niin urpoja kuin te tunnutte olevan.

Vierailija
26/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se kiinalainen toisi sinulle kiinasta pakastettua koiranlihaa ja laki sallisi sen valmistamisen, tekisitkö?

Mutta jos saisi tuoda, niin miksei. Tosin kiinalaiset fiksuina ihmisinä tietävät, että koiraa ei syödä länsimaissa, joten täysin hypoteettinen ja jokseenkin typerä kysymys.

Vierailija
27/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit on sitten asia erikseen, mutta onhan esim. minipossujakin lemmikeinä.

Missä muuten kielletään lemmikkien syönti?

Lemmikkieläimiä ei saa käyttää elintarvikkeiksi. Eläintensuojelulaki kieltää ja luultavasti elintarvikelakikin.

Vierailija
28/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä lihansyöjäraukkoja, joillekin sitä älyä ja logiikkaa on jaettu vähän pienemmällä lusikalla. LOL

niin keskustelu on jokseenkin turha. Muistaakseni luin jostain, että ihmisen äly on kehittynyt nimenomaan lihasta saadun proteiinin avulla, ja tämä kyllä näkyy selkeästi näissä kasvissyöjien kommenteissa. Kaikenmaailman lollittelut on niin kahdeksasluokkalaista, ettei tosikaan.

Vierailija
29/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä, tarjoaisitteko todella kiinalaisille vieraillenne koiran lihaa? Ihan vaan kohteliaisuudesta?

Myös minun (kasvissyöjä) näkökulmastani tämä on ihan sama asia.

Asiaan on jo vastattu.

Vierailija
30/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu ainakaan mun silmiin. Ja eihän elintarvikelaki kiellä syömästä vaikkapa jänistä tai hirveäkään, miksi ihmeessä se kieltäisi syömästä koiraa?

Lemmikit on sitten asia erikseen, mutta onhan esim. minipossujakin lemmikeinä.

Missä muuten kielletään lemmikkien syönti?

Lemmikkieläimiä ei saa käyttää elintarvikkeiksi. Eläintensuojelulaki kieltää ja luultavasti elintarvikelakikin.

Vierailija
31/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä, tarjoaisitteko todella kiinalaisille vieraillenne koiran lihaa? Ihan vaan kohteliaisuudesta? Myös minun (kasvissyöjä) näkökulmastani tämä on ihan sama asia.

Olen maalla asunut lapsuuteni ja kaikki eläimemme joutuivat jossain vaiheessa pataan. On syöty lampaat,possut, kanat ja puput yms. Koira vain tuskin on kovin herkullista syötävää kun on lihansyöjä, samoin kuin ei ole tapana syödä kettuja ja susia. Yleensä siis syödään kasvissyöjien lihaa.

Vierailija
32/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran tai pari vuoteen pidän isommat kutsut suvulle tai kavereille, ja tarjolla on aina usean ruokalajin vege-ateria (olen kasvissyöjä). Joka ikinen kerta on tullut kauheasti kehuja jälkeenpäin.

Appivanhemmat joskus naureskeli, että olivat ennen ekaa käyntiä miettineet kannattaisiko tankata etukäteen jossain tienvarren ravintolassa tai kurvata kotimatkalla hätätilassa nakkikioskin kautta, mutta ettei sitten tosiaankaan ollut tarvetta.

Taiten tehty ja hyvin harkittu kasvisruoka on ihanaa, ja täyttää mutta jättää energisen olon.

Vierailija
33/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu ainakaan mun silmiin. Ja eihän elintarvikelaki kiellä syömästä vaikkapa jänistä tai hirveäkään, miksi ihmeessä se kieltäisi syömästä koiraa?

et saa lopettaa kotieläintä itse. Eläinlääkäri tekee sen, ellei ole hätätilanne. Ei ole laillista itse tappaa kotieläimiä. Toisekseen, voisin laittaa, jos tuotaisiin koiranlihaa, mutta Suomeen ei sellaista saa tuoda. Riittikö tämä?

Vierailija
34/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kait sitten salaa vihattu emäntä kun kaikiss akekkereissä (häisät alkaen) tarjolla on ollut vain kasvisruokaa.

Kaikki meillä vierailevat tietävät, että meillä ei lihaa juurikaan syödä joten eivät sitä edes odota.

Ja kosk aolen hyvä kokki niin murkinani maistuvat aina. Kaikille. Usein.

En koe rajoittavani kenenkään elämää sillä että teen herkullista kasissafkaa vieraille, pikemminkin tarjoan uusia makuvaihtoehtoja ja kokeilun mahdollisuuksia.

En myöskään odota että kaikkialla olisi kasvissafkaa minua varten, vaan tarvittaessa tyydyn lisukkeisiin. Ei siitä tartte nyt numeroa tehrä, you know :)

Vierailija
35/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan väitä, että edes kehtaisi tarjota pelkkää kasvisruokaa juhlissa. En edes minä, vaikka olen 80 % kasvissyöjä. ap

Juutalaisen ja muslimin pitää tarjota sianlihaa, hindun lehmää, reilun kaupan aktivistin JuhlaMokkaa jne.? Vain, jotta SINÄ et joutuisi poikkeamaan rajoittuneesta maailmankuvastasi. Voi voi, toivottavasti emme koskaan tapaa.

Ota omat pihvit mukaan, jos tekee noin tiukkaa.

Vierailija
36/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kait sitten salaa vihattu emäntä kun kaikiss akekkereissä (häisät alkaen) tarjolla on ollut vain kasvisruokaa.

Kaikki meillä vierailevat tietävät, että meillä ei lihaa juurikaan syödä joten eivät sitä edes odota.

Ja kosk aolen hyvä kokki niin murkinani maistuvat aina. Kaikille. Usein.

En koe rajoittavani kenenkään elämää sillä että teen herkullista kasissafkaa vieraille, pikemminkin tarjoan uusia makuvaihtoehtoja ja kokeilun mahdollisuuksia.

En myöskään odota että kaikkialla olisi kasvissafkaa minua varten, vaan tarvittaessa tyydyn lisukkeisiin. Ei siitä tartte nyt numeroa tehrä, you know :)

Vierailija
37/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä lihansyöjäraukkoja, joillekin sitä älyä ja logiikkaa on jaettu vähän pienemmällä lusikalla. LOL

niin keskustelu on jokseenkin turha. Muistaakseni luin jostain, että ihmisen äly on kehittynyt nimenomaan lihasta saadun proteiinin avulla, ja tämä kyllä näkyy selkeästi näissä kasvissyöjien kommenteissa. Kaikenmaailman lollittelut on niin kahdeksasluokkalaista, ettei tosikaan.

Kuten sanoin, ei ole kovin isolla lusikalla jaettu, jos etiikkasi perustuu ainoastaan Suomen eläinsuojelulakiin.

Kyllä, ymmärrän mainiosti, että ne on määritelty laissa eri tavalla. Osaan vaan ajatella siitä pikkuisen eteenpäinkin ihan omilla aivoillani.

Vierailija
38/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, ei ole kovin isolla lusikalla jaettu, jos etiikkasi perustuu ainoastaan Suomen eläinsuojelulakiin.

Kyllä, ymmärrän mainiosti, että ne on määritelty laissa eri tavalla. Osaan vaan ajatella siitä pikkuisen eteenpäinkin ihan omilla aivoillani.

Asia on varmaan sitten selvä. Sinä osaat ajatella omilla aivoillasi. Hyvä juttu.

Vierailija
39/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki kiellä tappamasta lemmikkejä itse. Jos sinulla on aseenkantolupa niin siitä vaan ampumaan oma koira tai kani, ei ole kiellettyä

Vierailija
40/41 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamahan vasta on hauska ja aivan uskomaton keskustelu :-)

Laitan siis oman lusikkani tahan soppaan.

Itse olen kasvissyoja. Juhlissani on ollut tarjolla yleensa kasvisruokaa. Siis ihan kunnon ruokaa, mutta ilman lihaa. (tarkoitan nyt etta ei mitaa pelkkaa salaattiia jne).

Tama on onneksi hyvin maistunut kaikille vierailla - useimmat sekasyojia.

Jos tietaisin, etta vieraiden joukossa on joku, joka ei syo YHTAAN kasviksia/perunoita/pastaa jne vaan hanen on PAKKO saada lihaa , miellellani hankkisin hanelle juhliini annoksen lihaa. Yrittasinpa jopa hankkia jotain oikein maistuvaa ja hyvaa lihaa.

Toistaiseksi ei ole tallaista tapausta tullut vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän