Katainen on säälittävä takinkääntäjä
Japanin ydinvoimalahässäkän jälkeen Katainen kiiruhti heti kieltämään, että ei saa keskustella ydinvoimasta eikä saa tehdä mitään Suomeen liittyviä johtopäätöksiä (taas tämä "ei koske Suomea" -linja, kuten ei sen talouslamankaan pitänyt Kataisen mielestä koskettaa Suomea).
Nyt kun Katainen on tajunnut, että kansa haluaa nimenomaan keskustella siitä, miten asia koskettaa Suomea, niin jopas onkin näin kivasti vaalien alla takki kääntynyt:
http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/03/katainen_turvallisuuss…
Kommentit (8)
minä tulkitsen sen niin, että hän on saanut uutta informaatiota ja haluaa tarkistaa sitä.
Tämä on omituinen asetelma aina: Vaikka saisi uutta käänteentekevää tietoa
- Jos vaihtaa mielipidettä on takinkääntäjä
- Jos ei vaihda mielipidettä on itsepäinen ja kaikkea sellaista
Teki niin tai näin, on se aina väärinpäin.
minä tulkitsen sen niin, että hän on saanut uutta informaatiota ja haluaa tarkistaa sitä.
Tämä on omituinen asetelma aina: Vaikka saisi uutta käänteentekevää tietoa
- Jos vaihtaa mielipidettä on takinkääntäjä
- Jos ei vaihda mielipidettä on itsepäinen ja kaikkea sellaistaTeki niin tai näin, on se aina väärinpäin.
Virheen Katainen teki siinä, että rupesi heti toppuuttelemaan keskustelua. Totta kai ihmiset hätääntyy tuollaisesta onnettomuudesta ja haluaa tietää, miten asiat ovat Suomessa. On tosi ylimielistä ruveta ydinvoimaa kannattavan puolueen puheenjohtajana ruveta sitten kieltämään keskustelua. Olisi antanut mennä omalla painollaan ja itse selvittänyt asioita ennen kommenttejaan.
Eikö politikko saa muuttaa mielipidettään jos kansa muuttaa mieltään?
Ei Katainen muutenkaan kuuntele kansan eikä edes oman puolueensa mielipidettä. Vrt. pakkoruotsi, jota sekä kansan että kokoomuksen puoluekokouksen enemmistö vastustaa, mutta Katainen kannattaa.
Viime vaalien alla lupaili, että eivät mene hallitukseen jos siellä päätetään lisäydinvoimasta. No miten kävi? Eilen saimme taas lukea saman itkuvirren eli eivät mene hallitukseen jos siellä päätetään ydinvoimasta. No takuulla menevät jos joku vaan huolii, säälittävää ja äänestäjien todella pahaa aliarvioimista, ihan kun ihmiset eivät muistaisi muutaman vuoden takaisia valheita ja lupailuja. Molemmat aika pirun huonoja poliitikkoja ja puolueitakin tällä hetkellä.
Olen itse melkoisen ydinvoimakriittinen enkä enää haluaisi Suomeen lisää voimaloita, mutta olen kyllä ollut yllättynyt siitä kiireestä millä maailmalla on peruutettu ydinvoima-asiassa ennenkuin edes tiedetään mitä tuosta Fukushimasta seuraa.
Olen itse melkoisen ydinvoimakriittinen enkä enää haluaisi Suomeen lisää voimaloita, mutta olen kyllä ollut yllättynyt siitä kiireestä millä maailmalla on peruutettu ydinvoima-asiassa ennenkuin edes tiedetään mitä tuosta Fukushimasta seuraa.
Tsernobylin jälkeen yhdinvoimahankinnat meni pitkiksi ajoiksi jäihin. Joten mitään varsinaisen yllättävää ei tässä reaktiossa ole.
valitatte. Kokoomus on suurin puolue ja Suomeen rakennetaan lisää ydinvoimaa!
Ottaaks päähän, luuserit/vihreät/vasemmistolaiset?