mä en osaa totutella vauvaa tuttiin!!
esikoinen ei syönyt tuttia ja nyt ei meinaa toinenkaan. enkä suostu siihe et tissit toimivat myös tuttina!! miten ihmeessä mä opettelen siihen tutin käyttöön?? olis nukutuksetkin paljon helpompia...
Kommentit (34)
no onneks täällä on myös muita, jotka eivät heti synnäriltä saaneet tuttia imeävää kilttiä suloista vauvaa. te jotka saitte vauvanne vasta myöhemmin syömään tuttia, niin oliko nukuttaminen silloin itkuista? meillä on tosi itkuista, on rauhallinen vaan sylissä :/ neiti nyt 4kk.
MIRA
kaikki vauvathan joskus itkee mutta mua ainakin nolottaa kylässä jos en saa vauvaani hiljaiseksi, en edes imettämällä. ap
Mika ihme sua siina nolottaa? Sehan on ihan tavallista elamaa. Onko kyseessa esikoinen vai mita?
tyylillään, mutta tiedättehän, että nuo sokeriveteen tai hunajaan kastamiset altistavat vauvan hampaita reikiintymiselle ja ylipäätään totuttavat (liian) makeaan makuun?
pelkästä sokerivedestä tule.
Reikiä syntyy karies-bakteerin takia, jonka yleensä jompi kumpi vanhemmista tartuttaa lapselleen joko putsaamalla tutin omassa suussaan tai syöttämällä lasta samalla lusikalla millä on itse syönyt.
niin tietää, että se on ainakin hengissä.
Minä en tuttia lapselleni tyrkyttänyt. Hyvin on pärjättä tähän saakka ilman 1 v 6 kk.
sokerivettä vaan. Se on terveellistä.
Tarvitseeko sitä sitten väen vängällä tuttiin totuttaa?
Lapsi pärjää kyllä ilmankin, lapsen voi rauhoittaa muillakin keinoin. Vaatii toki varmaan opettelua ja kärsivällisyyttä...
Mut miksi opettaa väkisin tutille jos vauva ei huoli, sit on iso tuska taas opettaa pois tutista...
t. tutitta itse kasvanut, tosin pakotteiden takia (=halkiovauva olin)
niin tietää, että se on ainakin hengissä.
Minä en tuttia lapselleni tyrkyttänyt. Hyvin on pärjättä tähän saakka ilman 1 v 6 kk.
t. tutitta itse kasvanut, tosin pakotteiden takia (=halkiovauva olin)
[/quote]
mikä on halkiovauva?
Täälläkö on jo sota käynnissä :D
Meillä ensimmäinen lapsi söi tuttia, toinen ei huolinu millään ja alko imemään peukaloa ja nyt tälle kolmoselle olen tuota tuttia yrittäny tarjota, mutta ei kelpaa.
Mutta ainakin tähän mennessä on pärjätty ilman ja nuo nukkumisetkin on menny ihan mukavasti. Toki nukahtaa tissille, mutta herää kun nostetaan ylös. Tässä pikkuhiljaa on opeteltu nukahtamaan omaan sänkyyn ja helposti on sujunu :)
T: toinen ilman tuttia kasvanut ja omalle lapselleni en myöskään ole antanut.
Lapsen iltaitkut voi johtua ilmavaivoista ja tutin imeskely saattaa vielä pahentaa niitä.
paljon erilaisia tutteja eikä mikään kelvannu. Sokeriliemeen kastamista en suosittelis, niiden reikien takia, vaikka ite kokeilin sitäkin neuvolalääkärin luvalla. Tuttia voi koittaa myös kastaa lapsen lempi marja-/hedelmäsoseeseen. Loppujen lopuksi meillä mikään ei auttanut ja luovutinkin aika nopeeta koko tuttitouhun, mut ihan hyvin ollaan pärjätty ilman, ja eipähän oo tarvinu siitä nyt myöhemmin vierotella. Tosiaan tissitutikskaan ei kannata alkaa vaan opettaa muita rauhottumiskeinoja. Meillä tyttö ei juonut myöskään tuttipullosta, joka oli kyllä meillä isompi ongelma kun tää tuttijuttu...
huuli-ienhalkiota tarkoitin... anteeksi epäselkeyteni :P
tosiaan kokeilla erilaisia/kokoisia tutteja. Esikoiselle kävi Ainun MAM -tutit, mutta kuopus taas ei niistä tykännytkään vaan tunki nyrkkejä suuhunsa. Aattelin, että lapsi tarvii jotain suun täytettä enemmän kuin sen lituskan tutin, niin ostettiin "kokoa liian iso" Ainun turvatutti (rengastutti). Ja se sitten olikin menestys :)
Kaksi keskimmäistä ei ole tuttia syöneet, ja se olikin täyttä tuskaa! Olen siis tosiaankin tuttien kannalla :)
Tosin ei imetettykään, vaan maitopullo illalla annettu kaikille ja avot, uni tuli.