Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko elävässä elämässä näitä ruokafanaatikkoja, joita palsta on pullollaan?

Vierailija
20.03.2011 |

Siis ihmisiä, jotka eivät voi syödä sika-nautaa tai mitään eineksiä, syövät vain luomu-lähiruokaa ja aina itse valmistettuna? Tai tiukkoja karppeja? ( pelkästään huonojen hiilareiden välttelijöitä ei lasketa)

Täällä ruokaketjuissa näitä on pilvin pimein, oikeassa elämässä en ole törmännyt yhteenkään. Vai eivätkö ruokafanaatikot liku ihmisten ilmoilla -kentien siksi, että kaikki aika menee ruoan valmistamiseen-?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissani jo oltiin tarkkoja ruuan terveellisyydestä. Samoin mieheni kotona on ollut samanlainen linja. Jos menen kylään syön kyllä kaikkea mitä tarjotaan. Kotiini en osta limpsaa, sipsejä,keksejä tms, mutta lapseni saavat syödä niitä kavereiden juhlissa.

Kasvissyöjä en ole vaan lähinnä syömme vaaleaa lihaa, kalaa, ja runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Leivät leivomme ja eineksiä emme käytä.

Vierailija
2/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme itseasiassa.

Hiukan joskus hymyilyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä vakiotuotteissa kelpuutan vain tietyt tuotteet, esim. banaanit ja kahvi aina reilua kauppaa, munat luomua tai ei ollenkaan jne.

Kieltäydytkö kylässä/töissä syömästä "väärää" kahvia/banaania tms? Annatko listat mitä syöt emännälle etukäteen ?

Rajoitan nämä vain ja ainoastaan omiin ostoksiini :D

Enka ainakaan mina ole tormannyt edes talla palstalla kehenkaan, joka ei kodin ulkopuolella voisi syoda muutakin kuin luomua. Mutta jos luomuruuan suosiminen on ap:n mielesta "fanaattista" ihan sinallaan, niin kylla, tunnen paljonkin sellaisia "fanaatikkoja" ihan IRL... Riippuu varmaan piireista missa pyorii...

Vierailija
4/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama miten syövät, mutta ärsyttää kun jatkuvasti paheksuvat muiden ruokailuja ja saarnaavat kuinka pasta, leipä ja peruna ovat saatanasta.

Vierailija
5/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka työskentelee ravitsemuksen parissa ja on arkielämässäänkin todella fanaattinen. En koskaan pyytäisi häntä tai perhettään meille syömään, sillä en millään pystyisi suoriutumaan ateriasta ilman moitetta. Se moite tulee sieltä niin näppärästi ja piilovittuiluna ettei sitä oikein jaksa. Meillä ei syödä mitään pelkkää e:tä tai hiilareita, vaan mielestäni ihan normaalia ruokaa. Heti tulisi palautetta jos on margariini väärän prosenttista, aterian proteiinin määrä olisi prosentuaalisesti laskettuna hieman suositusten alarajalla tai jälkiruuassa liikaa sokeria. Ja muistattehan rasvojen saannin!

Paljon helpommalla pääsee kun ei ruokaile hänen kanssaan eikä muutenkaan keskustele ravitsemuksesta. Kun ei vaan jaksa neuvontaa koko ajan!!!

Vierailija
6/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä teatraalista huokailua ja silmien pyörittelyä, kun joku samassa pöydässä lounasravintolassa istuva hakee lautaselleen perunaa tai pastaa :D

Vierailija
7/37 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaavat useimmiten olemaan myös sen sarjan terveysfasisteja, ettei niiden seurassa viihdy kovin montaa hetkeä. Ja yleensä se menee vielä niin, että muut terveyskäsitykset ovat tietysti vääriä, omat mantrat sen sijaan se ainoa oikea tapa.

Vierailija
8/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan menoa seuraan ihan huuli pyöreänä

Vierailija
9/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en yhtään fanaatikkoa. Lienen liikun sitten fiksummissa piireissä kuin sinä...

Vierailija
10/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voin syödä Chiquita-banaaneja kun niissä maistuu veri ja hiki :)

Vierailija
11/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kotona arjessa pitäytymään luomussa ja lisäaineettomuudessa, parhaimmillaan jätän tosiaan kauppaan kaiken muun.

Linkittelen kavereille naamakirjassa adresseja luomun yms. puolesta ja vinkkailen kirja-, kauppa-, tori-vinkkejä. Lainaan kirjoja aiheesta ja kerron lisää kysyttäessä. Vien tuliaisiksi ystäville usein jotain luomua; kosmetiikkaa, tai elintarvikkeita.

Pahoittelen usein yli-innostuneisuuttani ja pyydän muita tukkimaan suuni, jos alan paasaamaan liikaa.

MUTTA.

Silti meiltäkin löytyy usein jotain suklaata, keksejä yms. syntistä kaapeista (aina ei jaksa itse leipoa, vetää niitä lisäaineettomia sokeri-kaneli-korppuja, tai kauralastuja).

Kyläilyillä syön ja juon aika estottomasti kaikkea mitä tarjotaan, tarjoan myös lapselleni, nou hätä.

Vierailija
12/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voin syödä Chiquita-banaaneja kun niissä maistuu veri ja hiki :)

Mutta myönnettäköön, että mulla sama päätös vahvistui, kun asuin pitkään maassa, jossa Chiquita-banaaneja kasvatettiin ja kuulin banaaniviljelmillä työskentelevien tarinoita. En silti menisi tuolla lailla tuputtamaan omaa näkemystäni, varsinkaan jollekin suht vieraalle ihmiselle.

Vierailija
13/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiriini kuuluu mukavia, kaikkiruokaisia, fiksuja ihmisiä. Jos tutustuisin ihmiseen, joka tyrkyttää omia tapojaan minulle, en olisi tekemisissä.

Minulla on dieetti sairauden takia ja siitäkään en koskaan ole tehnyt numeroa.

Vierailija
14/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

närpiä ruokien suhteen eli syömishäiriö on aktivoitunut. Ei syö juuri mitään, eikä kuuntele ketään.

Vierailija
15/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammakerhossa ei saanut hänen lapsilleen antaa jäätelöpuikkoa viimeisen kevätkokoontumisen kunniaksi. Lapset ei olleet enää ihan pieniä edes eivätkä allergisia. Kaikki muut sai jäätelöt paitsi nämä lapset. Allergistenkin äitien lapsilla oli omat eväät mukana. En voi sitten millään ymmärtää tuollaista fanatismia.

Vierailija
16/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruoka-aineallergioita, joiden takia puolet tarjottavista ei yleensä käy mulle.

Minut varmaan leimattaisiin fanaatikoksi jos vielä sanoisin, että jauhot, sokeri yms ei käy.

Totuus on kuitenkin, että vhh-dieetillä pystyn olemaan ilman allergia- ja astmalääkkeitä, joten se on minulle todella tärkeä.

Ihmiset ei vain ymmärrä (minkä tämä ruokafanaatikko-topikkikin osoittaa) että jollekin se ruokavalio on elinehto.

Ihmiset tulkitsee allergiatkin jo niin, että se allerginen on "vaikea ihminen" kun esim kyselee onko tarjottavissa pähkinää. Ihan fiksutkin ihmiset ihmettelee, että etkö sä nyt vähän voisi sitä syödä? No en voi.

Vierailija
17/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvin tarkka siitä mitä ostan kotiin ja mieheni myös. Suosimme siis luomua ja teemme ruuan mahdollisimman alusta asti itse. Lihassa luomu on ehdottomuus, muuten voi joskus tehdä kompromissin. Se on vain fiksua kuluttamista, ei sen kummempaa. Monet ystävämme ovat meitäkin tiukempia. Kylässä ja ravintolassa syömme mitä on, mutta niissäkin pahimmat lisäainepommit (kuten karkit, nakit ja kaupan leivonnaiset) jätämme 2v lapseltamme vaivihkaa väliin. Yleensä käytän ruuan valmistukseen 10-60min, joten aikaa jää muuhunkin =)

Vierailija
18/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineksiä osteta. Lähes samalla vaivalla, kuin lämmittää jonkun einesruoan, tekee kanapastan tai kinkkukiusauksen. Ei lisäaineiden välttäminen ja luomun suosiminen ruoanlaitossa tarkoita sitä, että ruokaa pitää tehdä aina tuntitolkulla. Hyvä ruoka, parempi mieli :) Kylässä ei tietenkään nirsoilla eikä tiedustella ruoan alkuperää.

Vierailija
19/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta katson kyllä suht. tarkkaan, mitä suuhuni pistän.

Meille ei osteta eineksiä ihan siitä syystä, että ne maistuvat karsealta, kun en ole niitä lapsenakaan tottunut syömään.

Harrastuksiimme kuuluu mm. metsästys, ja kalaa saadaan kaastavilta tutuilta ja naapureilta. muuta lihaa meillä ei käytetä kuin riistaa ja luomua. Mieluummin rupeaisin kasvissyöjäksi kuin tukisin eläinten tehotuotantoa.

Kaupoista pyritään ostamaan luomuvaihtoehto, jos sellainen on tarjolla.

Samalla lailla ajattelevia löytyy runsaasti meidän työkavereista ja ystäväpiiristä, mutta ei kukaan tietääkseni asiasta mitään sen kummempaa numeroa tee.

Vierailija
20/37 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön lähirtuokaa niin paljon kuin voin, nautaa ja luomua mieluummin kuin muuta, mutta syön kyllä paljon kaikkea epäterveellistäkin. Eineksiä en voi syödä, kun ovat niin pahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi