Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämäkin av-palstalaisten mielestä heitteille jättö?

Vierailija
20.03.2011 |

Olen yksinhuoltaja äiti. Asun taloyhtiössä, jossa roskikset sijaitsevat suhteellisen kaukana rapustani. Vien roskat ulos vauvan nukkuessa, johon aikaa menee n. 5-7 minuuttia.

Jos mielestänne toimin väärin, onko ehdotuksia oikein toimimiseen?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen roskapussin voi viedä samalla, kun lähtee vauvan kanssa ulkoilemaan?

vienytkin, nyt en ole voinut koska vauva on sairastanut flunssaa. Entäs sitten, kun on 30 asteen pakkaset, pitääkö vauva pukea ulos 5 minuutin takia? Kyllähän niitä roskia tulee, vaippapussit, pilttipurkit, vellit ja korvikkeet ym.

Viet samalla ne roskat kun lähdet kauppaan.

Joku sanoi ettei raahaa roskapussia vaunuvarastoon. Miksi se sinne pitäisi raahata? Pelkäätkö että joku varastaa sinun roskat sillä aikaa kun haet vaunut varastosta, jos jätät ne oven ulkopuolelle odottamaan?

Vierailija
2/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä äiti on kyllä aika luuseri jo ihan sen takia, että on yh kun lapsi on vauva. Kuka tekee lapsen tuolla lailla nykyaikana?

(e-pillerit) huolimatta raskaaksi avoliitossa ja ex-mies sanoi ettei siinä elämäntilanteessa ehdottomasti vielä halua pitää lasta ja vaatimalla vaati aborttia. Hän sanoi että voisimme hankkia lapsen sitten myöhemmin. En halunnut tehdä sitä siitä huolimatta että opintomme yliopistossa olivat juuri loppuvaiheessa ja lupaava ura tiedossa, minun kohdallani lapsi meni kaiken edelle ja minusta tuli kaltaistesi ihmisten halveksima yh-luuseri :). Tiedätkö että se mitä kaltaisesi ihmiset puhuvat on minulle samantekevää. Olemme onnellinen pieni perhe, minä ja lapseni ja olen hänen syntymästään ikionnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan sen takia, että on yh kun lapsi on vauva. Kuka tekee lapsen tuolla lailla nykyaikana?

Vierailija
4/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie käytä koiria ulkona kun vauva/lapsi kotona?

Vierailija
5/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiden paskaltahaisevan roskapussin ja rääkyvän taaperon kanssa. Taapero kuoksee rappuset alas heti, kun silmä välttää. Haloo..... totta kai vien roskat erikseen, vaikka sitten myöhään illalla.

Vierailija
6/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskin on saman rapun vieressä enkä tosiaankaan ala raahata nukkuvia kaksosia mukaani joka kerran kun roskat pitää viedä.

JÄrkeä saa ja pitääkin käyttää näissä asioissa. Jos jotain pelottaa se että roskienvientireissulla tapahtuu jotain, kannattaa vaikka laittaa takin taskuun lappu, jossa sanotaan, että asunnossa xx nukkuu vauva parvekkeella.

Vierailija
7/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta oli artikkeli iltasanomissa tai iltalehdessä, siitä on kirjoitettu myös Sotkamon paikallislehdessä.

Kirjoitan nyt näiden tietojen perusteella:

kyseinen yh-äiti sairastui äkillisesti migreenikohtaukseen ja sen takia joutui sairaalaan. Muistelen, että ambulanssilla vietiin.

Äiti sanoi terveydenhoitajalle, että lapset ovat kotona, vanhin on 12 v, muiden lasten ikää en muista. Terkka lupasi järjestää lapsille tilapäisen hoitopaikan, otti yhteyttä lastensuojeluun, joka teki kiireellisen huostaanoton. Musitelen, että lapsi oli 4 kpl ja kaikki aiottiin sijoittaa eri paikkaan. En nyt muista valmisteltiinko heti pysyvää vai tehtiinkö siitä välittömästi kiireellinen ja pysyvä.

Yksi syy huostaanotolle oli se, ettei äiti ole suostunut muuttaaa maaseudulta kirkonkylään sosiaalityöntekijän painostuksesta huolimatta ja nimenomaan tämä on korpenut sos.tt:ta.

Eli jos äiti oli jättänyt kertomatta että lapset ovat keskenään, mitään ei olisi tapahtunut?!

Tai jos olisi voinut soittaa jollekin luottohenkilölle, joka olisi tullut apuun. Ihan täysijärkisen ja lapsistaan huolehtivan oloinen äiti siinä jutussa oli, ja koska perhe on lastensuojelulle tuttu, on yh-äiti varmaan hakenut apua arkeensa esim. perhetyöntekijän tai kotiavun muodossa.

Naapurit harmittelivat, etteivät tienneet tilanteesta, he olisivat auttaneet, mikä jo kertoi että äiti on ihan ns. normaali ja lapsistaan huolehtiva.

Koska 12-vuotias joutui tämän ajan hoitamaan nuorempia, lapset huostaanotetiin? Eksyitköhän nyt hieman aiheesta? Tuollaisissa tilanteissa lapset otetaan usein TILAPÄISESTI huostaan, jotta äiti saa rauhassa toipua sairaudesta ja lapset ovat turvallisessa paikassa hoidossa. Kyseessä ei ole jatkuva järjestely vaan perheen tukitoimet.

Terveisin, lastensuojelun sosiaalityöntekijä

juuri otettiin yhdeltä äidiltä lapset maalla huostaan, kun äiti sairastui akuutisti ja lapset jäivät hetkellisesti 12-vuotiaan esikoisen hoitoon. Mistä muuten tiedät juoppojen tilanteen noin tarkoin? Mutta kysypä toki oman kuntasi lastensuojelusta, mitä mieltä olet. Saat oitis "tukihenkilön" tarkkailemaan arkeasi.

Vierailija
8/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan sen takia, että on yh kun lapsi on vauva. Kuka tekee lapsen tuolla lailla nykyaikana?

aborttiko olisi pitänyt tehdä? Siitähän täällä vasta riemastuttaisikin huutamaan !! Lapsenmurhaaja!

Vierailija
9/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttiko olisi pitänyt tehdä? Siitähän täällä vasta riemastuttaisikin huutamaan !! Lapsenmurhaaja!

mut yh on yh eikä voi sitä peitellä joten haloo....

Vierailija
10/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva ei mene rikki jos et ole siellä nanosekunnissa. Ja tosiaan, mitä jos olet kakalla? Lähdet sitten kesken vauvan luo? Vai pidätteletkö kunnes miehesi on kotona?

Hyvä & epäitsekäs äiti ei käy vessassa! Se tuotaa itselle mielihyvää, ja sellaisen kokeminen ei kunnon äitiliinille sovi!

Vierailija
11/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ole esim. huutounikoulun kannattaja, mutta se kuuluisa kultainen keskitie on tässäkin asiassa se järkevin ratkaisu. Eli jos lapsi tuntee olevansa rakastettu ja turvassa 99 % ajasta, ei satunnainen kolmen minuutin huuto aiheuta mitään sen vakavampaa. Ihmiskunta olisi muuten aikalailla tuhoon tuomittu, jos ihmisen psyyke olisi niin herkkä, ettei se kestäisi minkäänlaisia vastoinkäymisiä hajoamatta.

Ja komppi ylläolevaan. Jos lapsi on muuten turvassa ja hänen tarpeisiinsa vastataan, niin ei se silloin 5 minuutin huudosta traumatisoidu.

Kotiinsa on myös moni kuollut. Varmasti aika paljon usempi kuin satunnaiselle roskisreissulla :)

Vierailija
12/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt mennyt 2 asiaa sekaisin.Elämässä tulee tarpeeksi niitä tilanteita ettei vauvan luokse ehdi heti (shampoo päässä, tekee jotain tärkeää toisen lapsen kanssa esim. pukee, tai sitten istuu siellä vessssa ja menee hetki että ehtii pyyhmiään itsensä).

Nämä tilanteet kestävät nopeasti tehtyinä n. 1 minuutin maksimissaan. Tai että vauva on itkenyt vaunuissaan pihalla sen minuutin kun ei ole heti kuultu (oletteko muuten kuulleet itkuhälyttimistä?)

Tulee siis tilanteita jolloin ei voida HETI vastata vauvan itkuun.

Miksi siis itse järjestää näitä tilanteita lisää lähtemällä ulos asunnosta jossa ei ole mitään mahdollisuutta kuulla lasta eikä auttaa tätä jos tapahtuu jotain esim. se tulipalo.

Ja se että jollain menee 7 minuuttia viedä roskat ulos tarkoittaa sitä ettei se roskis ole ihan rapun tai ulko-oven vieressä. Laittakaapa kello käytiin ja lähtekää kävelemään ja kokeilkaa kuinka kauas ehtii 3.5 minuutissa. Aika pitkälle itseasiassa.

terv. psykologi

Vierailija
13/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole heitteillejättö. Heitteillejättö tarkoittaa jotain ihan muuta kuin roskien vientiä.

Vierailija
14/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemään 5-7 minuuttia

miten hemmetissä peset puhtaaksi itsesi päästä varpaisiin elle 5 min????? :D

kauemmin. Mahtavat olla paskaisia kun pitää hinkata niin kauan.

Vierailija
15/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huudattanut vauvaa KOSKAAN turhaan ja mielestäni jos vauva nukkuu kun lähden ja laitan vaikka oven kiinni niin en voi tietää jos vauva heräsi vaikka siihen. Silloin vauva joutuu huutamaan yksin sen 5-7 minuuttia joka on minun mielstäni aivan liian pitkä aika. Sädekehää en tarvitse enkä sitä kiillota, kysyttiin onko se heitteillejättö, itse en noin tekisi. koskaan. Mietin vain että miksi ap tekee näin? Eikö hän koskaan liiku asunnosta vauvan kanssa??

Se vauva ei mene rikki jos et ole siellä nanosekunnissa. Ja tosiaan, mitä jos olet kakalla? Lähdet sitten kesken vauvan luo? Vai pidätteletkö kunnes miehesi on kotona?

Vierailija
16/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän voidaan tosiaan kaatua ihan kotonakin tai saada sairauskohtaus jne. Ota vaan kännykkä mukaan, jos vaikka lipat heität:)

Vierailija
17/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos pakkasella nukkumaan. Olla yksin kotona ja lapsi pihalla. Jos minulle sattuu kotona jokin onnettomuus ja kukaan ei tiedä että lapsi on pihalla, sinne se sitten jää, jos minä en kykene sitä sieltä hakemaan tai kertomaan kellekkään että se on ulkona. Mies reissussa ja palaa viikolopuksi kotiin. Kukaan ei välttämättä kaipaa minua tai vauvaa moneen päivään. Turvallisempaa olisi vauvan olla sisällä ilman ruokaakin, kuin pakkasessa paleltuneena.

Vierailija
18/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS VAUVA NUKKUU YKSIN KOTONA !! SEHÄN VOI TUKEHTUA VAIKKA TYYNYYNSÄ!! TAI PAHIMMASSA TAPAUKSESSA S.W.A.T VOI PÖLÄHTÄÄ IKKUNASTA JA VIEDÄ VAUVAN ITSEMURHAPOMMI-ISKUISTA SYYTETTYNÄ !

ÄLYHOI NYT !!!!

Vierailija
19/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole heitteillejättö. Heitteillejättö tarkoittaa jotain ihan muuta kuin roskien vientiä.

taitaa muuten olal ihan pätevä huostaanoton peruste. Se tässä eniten heitteillejättöä muistuttaan.

Vastaava esiemrkki: kumpi on heitteillejättöä: kantaa rääkyvä ja rimpuileva uhmis pesulle vai antaa kulkea päivä- tai viikkokausia likaisena, "kun ei se anna pestä"?

Vierailija
20/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos pakkasella nukkumaan. Olla yksin kotona ja lapsi pihalla. Jos minulle sattuu kotona jokin onnettomuus ja kukaan ei tiedä että lapsi on pihalla, sinne se sitten jää, jos minä en kykene sitä sieltä hakemaan tai kertomaan kellekkään että se on ulkona. Mies reissussa ja palaa viikolopuksi kotiin. Kukaan ei välttämättä kaipaa minua tai vauvaa moneen päivään. Turvallisempaa olisi vauvan olla sisällä ilman ruokaakin, kuin pakkasessa paleltuneena.

ja se viimevuotinen juttu, jossa varhaisteini hauatsi vaunuissa nukkuneen vauvan hankeen oli oiekasti kamala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme