Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤MARRASMASUJEN TIISTAI¤¤

25.10.2005 |

Huomenta kaikille!

Kylläpä jälleen on töttöröö olo. Nukuin 23-03 välisen ajan tosi hyvin, mut sit mies lähti töihin ja lapset hiipi viereen, niin eipähän enää äitykkää nukuttanukkaan. Sit vielä poika yskii tosi paljon, niin eihän nukkumisesta tuu mitään. Joten oon tässä katellu teksti-teeveetä ja miettiny josko rupeisin uunia lämmittämään....No taidan olla hiljaa vielä, ettei nuo lapset nyt herää.

Jumankekka, pakkasmittari näyttää 10,9 astetta pakkasta!!!!!! Mä eilen kokeilin miehen lasketteluhousuja ja jee!!! Ne mahtuu mulle jalkaan ja on lämpöiset. sit jäi vielä takki ongelma....Tänään mä kokeilen kaikki maholliset takit tästä huushollista, jospa edes yksi mahtuisi kii tuonne ulos mentäessä:)

Vauva kääntii eilen illalla kylkeään. On ollu pitkän aikaa tuossa aikas keskellä, hieman pylly vasemmalla ja jalat mun oikeassa kyljessä. No eilen illalla varpaat kaivautuikin vasempaan kylkeen ja takapuoli nousi niin komeasti navan oikealle puolelle. Ja piti kunnon jumpat iskän selkää vasten, mies sanoikin että taitaa poika jo antaa merkkejään siitä että kuka omii äitin ainakin alkuunsa!

Tänään ei olekaan mitään ihmeempiä, mies vaihtaa vasta tänään talvikumit mun autoon kun eilen ei ehtinyt. Huomiseksihan sitä lumipyryä luvattiin, joten sitten ainakin niitä tarvii! Taidan tänään keskittyä vaan uunin lämmittämiseen ja huilailuun sohvalla.

Viikotkin ne paukahtaa jälleen...Tasan 4 viikkoa laskettuunaikaan...

Voikaapa hyvin!!

äitykkä ja poikanen rv 36+0

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sairaalassa viimeisen virallisen kerran. Jatkot vaan neuvolassa. Lääkäri sanoi, ettei tarvitse tehdä ees sisätutkimusta. Ultralla vaan katsoi painoarvion ~3 kg, vastaa aikaa. Syntyy, kun syntyy - voin kuulema mennä synnärille sitten kun tarvii.

Eilen kävin stepissä ja vesicircuitissa. Ihan loisto olo tuli siitä eikä koske mihkään. Yöllä vähän veti iskiashermoo mut sekin laukes venyttelemällä. Ja unentarve on vähentynyt, 5 h riittää hyvin.

Vointeja kaikille.

t. vatsaan jo tottunut

Vierailija
22/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni kutakuinkin hyvin, yhden vessareissun tein. Poika 7vee tuli aamulla 6:10 herättään ja valitti että kun on kuuma. Eipä siinä mitään, takaisin nukkumaan ja eikö tuo tullut 20min päästä uudelleen ja valitti että kun on kylmä. Joo, takaisin sänkyyn ja peitto korviin! Kello herätti 6:55 ja poju samassa pystyyn ja pyytää että mittaan kuumeen. Vautsi, kuumetta 38,8, ei ihme että olotila vaihteli kuuman ja kylmän välillä. Voi ei ajattelin, tänäänhän on oma neuvola ja poju kuumeessa. No, ei auttanu muuta kun ottaa poju mukaan. Ihan hyvin tuo jakso sen ajan olla, paitsi että nuvolan jälkeen poikettiin kauppaan ja kuinka ollakkaan pojalta tuli oksennus kaaressa kaupan lattialle, että näin!! Joopati joo, sitten neuvola kuulumisiin! Hemppa noussu 129ään kun aiemmin oli 114. Masu kasvanu sentin viimeviikosesta eli nyt 34cm. Vauva laskeutunu mutta mutta....miten päin?!?! Th kuunteli sydänäänet jotka kuuluivat hänen mielestään kovin ylhäältä ja näin ollen päätteli vauvan käätyneen perätilaan. Miten ihmeessä nyt enää voi käätyillä kun viikkoja ollut RT:ssa ja nyt yhtäkkiä humpsis ylösalaisin ja viikkoja kasassa 38. No sain kuitenkin lääkäri ajan klo 14:20, tiedä onko siitä mitään hyötyä kun käsikopelolla joutuu tutkimaan kun ei meillä täällä maalla mitään ultria ole. Mutta käydään nyt ja katotaan josko taysiin pääsis tarkempaan syyniin. Eiköhän tätä juttua tässä nyt tullu ihan kyllästymiseen saakka! Päivänjatkoja vaan kaikille toivottaa pökkelö69 ja masukki rv38tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumiset

Pissa puhdas

rr 115/69

sf 33

rt ja syke 140

Painoa tullu viikossa n1077g

hieman turvotusta

Siinä kaikki, eikä noi tosta painosta sanonu..johtu eilisestä ruuasta makkarakeittoa jaa lisäksi mutustelin nakkeja(suolaa)

Käsiin tuli " sydän" kun niitä puristi nyrkkiin!

Oma olo ihan samanlainen kuin eilen. Vihloo hirveesti tonne alapäähän välillä TUSKAA!!! Supistelee monta kertaa päivässa. Välillä kipeesti ja ei kipeesti!! Tää loppuaika menee odotellessa millon, millon, millon. Mies naureskelee kun kahtelen noita vauvan vaatteita. Minusta tulee kuulemma vauva höperö =). Odottaahan sitä innolla sellaista nyyttiä, vielä kun ei tiiä kummiko sieltä tulee!!

Ihanaa pitää sylissä sellaista pientä ja avutonta vauvaa. sitte kun itkuki on sellaista...erilaista kuin isoimmilla lapsilla! Joo nyt höpinät sikseen!!

Pylleröiselle kassitolkulla onnea matkaan!!

Eija ja eemeli 38+5

Vierailija
24/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpä vihdoin tuolta kaapin perältä takin joka sopii just passelisti :) Ois siel toki ollu isompiikin, mut niihin soputelttoihin ois tarvittu myös telttakepit!

Ihana ylläri kun isäntä tuli jo hetki sitten töistä kotiin :) tosin se tuli vaan siks, et ehtii vaihtaa kaikist autoist renkaat viel tän vuorokauden puolella! Meiän molemmist ja mun äitin autosta... Oli kotimatkalla pysähtyny auttaan jotain miestä kun oli ajanu ulos, ei onneks ollu sattunu mitää kellää.

Tänään on vihdoin äippäloman ekapäivä (joo' o, nyt vasta!)... Josko tota sen kunniaks yrittäis pinoutuu hiukan useemmin! Vaikka eihän tää miltään tunnu kun oon koko aika ollu kuitenkin saikulla tai muuten vaa työttömänä.

Eilen olin neuvolas. Oma terkkari lomalla pari viikkoo ja sen " kunniaks" pääsin sellasen toisel joka on aivan pimpahtanu päästään. Onneks tiedän tapauksen ja ollaan siitä " kanssamassujen" kans juteltu... En sitte ottanu mitää hysteriaa vaikka se sitä minuun yrittikin iskee oikeen urakalla. Laittopa vielä lääkärillekin kun ei ite tienny, miten päin Tiitiäinen tuolla hengailee. Mukavahan sitä toisaalta on lekuriin päästä useemminki (vaik en mitenkää rakasta siin pöydäl rötväämistä!). Kaikki kuitenki ookoo, mitä nyt edelleen samaa lievää myrkytystilaa seurataa... Lääkäri oli sitä mieltä, että saattavat minullakin käynnistää aikasemmin. On NIIN järjettömästi turvotusta ja se tekee jo tosi tosi tosi kipeetäkin välillä :( Loppujen lopuks itel on aika maailmanlopun olo jo. Olen niin pieni kokoinen muuten, että alkaa jo tosissaan ahistaa tää hippoilu :(

Kohta meil änkee vaihteeks astianpesukoneen korjaaja... loputonta ravaamista. Siitä tulikin mieleeni, että pitää ettii sen kuluttajasuojaäijän numero ja soittaa sille tosta koneesta... Masentavaa tollaset jutut.

Ehkä kuitenkin päästän muutkin palstalle mahtumaan ja painun ettimään sitä numeroa... Voisin pakata ton kassinkin tänään loppuun kun on NIITÄ suppareita jo välillä aika tiheeseen :) / :(

Onnea kaikille poksahtaneille ja tsemppiä niin kohta tekeville :D

Jonsku ja Tiitiäinen rv 36??

Vierailija
25/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvelin painoarvion vuoksi. Ja kun mulla on ollu raskausajan diabetes, niin ajattelivat että parempi käynnistää laskettuna aikana jos ei ennen sitä tapahdu mitään.

Mulla oli lunttilappu mukana lääkärissä täynnä kysymyksiä, mutta en kerennytkään kysyä mitään. Oli tarkoitus kysyä että saako sen epiduraalin vai ei, jos on tatska. Ja että joutuuko vauva erikoistarkkailuun minun diabeteksen vuoksi, kuten olen jostain kuullut. Jos vauva joutuukin tarkkailuun, en saakaan omaa möllikkää heti vierihoitoon =( Mutta ainakin tiedän, että vauva on turvassa ja hyvässä hoidossa. Parempi jos tutkivatkin vauvan verensokerit laitoksella, ettei kotona tule mitään ongelmia. Nyt jo vähän metityttää, että jos vauvan verensokeri laskee liian alas, kun ollaan jo kotona, mitäs sitten teen..?!?

Vierailija
26/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tatska tuol alaseläs ja viime keskiviikkona TYKSissä siitä kysyin. Vastaus oli, että yleensä laitetaan jos se halutaan. Lääkäri vaan kattoo, ettei pistä siitä värin läpi tai yrittää muuten vaan ohittaa sen. Heillä ainakin on yleensä aina saanu sen tatuoinnista huolimatta. Että jotenkin se onnistuu! Nou hätä kaiketi siis :)

Vierailija
27/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkä alas tuo verenpaine voi ihmisellä vajota. Nyt pohjat eli 85/42! Siis herran jee. Hemppakin laskenut 123:en ja kiloja 2100/vkoa kohti! Muut arvot kyllä ihan ok, mutta tuosta painosta vaan nyt hieman huolestui. Olen ehkä mussuttanut liikaa suolaista ruokaa, että turvottaa. Mene ja tiedä.

Kysyi, että onko supistellut. Ei mun mielestä. Sit alkoi mittaamaan sf:ä ja sanoi, että nyt supistaa selvästi. Mä olin, että ai jaa. En mä edes reagoi tuollaisiin kivuttomiin suppareihin eli kai niitä sit vaan tulee. Esikosta varmaan koko ajan kyttäsin suppareita. Kyllä ne kivuliaat huomaa ja sen, jos kävely yhtäkkiä vaikeutuu. Sf mitta oli tällä kerralla 31, kun pari viikkoa sitten 31,5-32. Nyt vaan taas eri mittaaja. Itsekin myönsi, että kaikilla hieman eri tyyli mitata. No, nyt meni siis käyrällä keskiviivalle. Mutta ei perskule, nyt koskee alaselkään. Enhän mä ole todellakaan saanut vielä kaikkea valmiiksi, että vauva voisi tulla. Tämä hempasta johtuva väsymyskin vie aikaa, kun pitää nukkua päivällä. Oli jo kiinnittymässä asennosta päätellen, joten ilmankos pää on tuntunut välillä todella ilkeesti kävellessä.

Mä olen laittanut joulua jo pari kuukautta. Ekan lahjan ostin kai jo kesällä. Nyt hommasin kuusenalusliinan ja lisää lahjoja. Eka joulu kotona. Aina ollaan oltu muualla sukulaisissa. Pitäisi ostaa luumusosetta, niin pyöräyttäisi ekat tähtitortutkin. Ne on niin ihania, että voisi syödä vaikka joka viikko. :)

rv 35+5

Vierailija
28/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh, joulutorttuja tekee munkin mieli ihan kipeesti, ne on vaan niin rasvasia. Pakko varmaan silti tehdä pellillinen. Ihana keli, täällä 3 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Pitänee lähteä käymään kirjastossa vielä.

(.)Yön nukuin sikeesti ja selvisin yhdellä vessareissulla - mahtavaa. Eilen illalla supisteli jonkun aikaa tosi ilkeesti juuri kun oltiin siskon luona ja se kertoi omasta synnytyksestään. Siskon mies sanoi että se on valetta että synnytys tekee kipeetä - häneen ei sattunu yhtään (hah). suunniteltiin leffaan menoa, kaipa siellä jaksaa istua jos ei supistele kauheasti.

Mulla on ollu oikeassa kädessä keskisormessa jatkuvia puutumisoireita. Eka meinasin et se johtuu turvotuksesta mut nyt sitä on kestäny viikkotolkulla ja se on aika inhottava tunne. kattelin netistä ja siellä sanottiin että se olis rannekanavaoireyhtymä, aika tavallinen raskaana olevilla. Pahimmassa tapauksessa se vaatii leikkaushoitoa - kääk. Mulla on to neuvola ja pitää kysästä siellä voisko tota jotenkin hoitaa. Onko muillla ollu mitään tällasta?

Hyviä vointeja kaikille,

katzuska&bebe 37+6

Vierailija
29/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivista porukkaa olemme; mukavaa! :)

Toinen äippäloman päivä menossa. Tänään nukuin pitkään, yli kymmeneen. Sitten kattelin vähän ohjelmia videolta ja kävin kävelyllä. Ihana ilma, mutta kuulemma illaksi tänne etelään on luvattu räntähässäkkää. Yök.

(.) Masussa ollaan välillä niin ahkeria peppua punnaamaan, että oikein ottaa kylkeen kipeetä! No hyvähän se on, että liikkuu. Mulla oli neuvola viime pe, ja nyt taas huomenna. Eli kerran viikossa täällä meillä näin loppuviikkoina. Verenpainetta ja pissaa seuraavat. Synnytystavan arviointiin piti itse varata aika, ja se onpi sitten 7.11. Ihan kiva mennä sellaiseen. Kaveri kun asuu muualla Suomessa, ja esikoistaan synnyttäessä puski ja puski, eikä lopulta ollut muuta vaihtoehtoa kuin kärrätä äkkiä leikkaukseen. Jälkeenpäin lonkat sitten kuvattiin, eikä mahdu yli 4kg vauva tulemaan luonnollisia reittejä!

Jännää, että jotkut meistä jo ovat käynnistelemässä tai muuten ihan lähellä jo synnytystä! Äkkiä on masuaika mennyt!!! Mä en kyllä vielä haluaisi haljeta; on kaikenlaista pientä hommaa tässä kotona tehtävänä. Siivousta, järkkäystä jne. Ja vähän tässä tekee mieli ottaa levonkin kannalta. Mulla ei kyllä pahemmin ole kipuja; välillä iskias vaivaa ja persus on ihan jäykkä. Mutta tänäänkin kävelylenkki sujui ongelmitta, ihanaa!

Jaaha, taidanpa mennä leipomaan ja katsomaan eiliset Täydeliset naiset nauhalta. Ihan jees sarja, mutta ei kyllä harmita, jos en ehdi vaavin kanssa näitä sitten katselemaan.

Koittakaahan pärjäillä!

- Näätä 77 (öh... 35 ja jotain? Kalenteri on toisessa huoneessa...)

Vierailija
30/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan..

NEITOPERHONEN: kyselit et miks käynnisstellään... no mulla ainakin siksi,kun vaavi alkaa olla jo suht iso, n.4kilonen (3,8kg) ja mullakin on raskausajan diabetes.. mun oikee laskettuaika ois 11.11, mut oon tosi onnellinen että lääkäri ehotti käynnistystä viikon päähän. on tosin niin kypsät paikatkin että voi syntyä ittekseenki viikon sisällä.

MILLA21: olipa kiva lukia että sullakin on sama tilanne, ja sama kokoarvio vauvasta :), sulla vain tais olla la 2.11 ja mulla (niinku neitoperhoselle jo laitoinki) 11.11.. ilmottelehhan jos jotain alkaa tapahtuun =))

T.JEO JA NEITYSKÄ =)

Vierailija
31/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jo selkä puutumaan kun olen lueskellut tässä tämän päivän pinoa =)

Pylleröisen äiskälle onnea matkaan, tosin tuskin istuu enää lukemassa tätä. Mielenkiinnolla odotellaan uutisia!

Omassa napsukassa ei mitään ihmeellistä, siellä pungetaan myös innolla suuntaan jos toiseen - ja tuntuu, että vauva on noussut taas ylöspäin =( Saapi nähdä, torstaina on taas neuvola mutta tällä kertaa oma terkka on lomalla. Jostain syystä mulle varattiin viimeksi aika kahden viikon päähän - mutta sitten verenpaineseurannan takia ramppasin koko viime viikonkin siellä. Ehkä nyt siirrytään sitten kerta/viikko -tahtiin.

Harmi, että monella on jo ikävät oltavat masunsa kanssa. Mulla on olo vielä ihan mainio ja onkin vaikea hillitä itseään, tänäänkin siirtelin yläkerran kalusteita ja pesin lattiat vaikka aamulla vielä miehen kanssa sovittiin, että otan rauhallisesti tämän päivän. Mutta kun olo sallii niin mikäs on tehdessä vielä (ei tosin tule mieleen tehdä hirmuista suursiivousta yksinään yhdessä päivässä, mutta joka päivä jotain pientä). Ja ei mulla ole oikeastaan kiire päästä masukaveristakaan vielä, tosin ikävä on jo mutta tuossahan tuo kulkee mukana.

Nyt jätän tilaa muillekin...

Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+2

Vierailija
32/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpä oli tänään neuvola ja lääkäri.

raskausviikkoja on jo huimat 36+3.

painoo on tullu 0.5kg vain kahen viikon aikana.

verenpaine on nousus sieltä huippu alhaisista lukemista,ny 94/60.

silloin 22 viikolla oli 83/49..

hb on pudonnu taas,112-)103.

pitääki napsia iltaisin rautatapletteja loppuajan.

4viikkoo sitte vauva oli kääntyny perätilaan mut kaks viikkoo sit oli kääntyny takas raivotarjontan ja ny on pysyny sillai.

toivottavasti loppuun asti.

paikat on pysyny auki puolelle sormelle.

supistuksia tulee päivittäin,enemmän silloin ku jotain tekee.

neuvolas käsketään ottamaan rauhallisesti mut en mä vo makoilla päivällä liikaa,siitä pitää huolen 3,6 vuotias poika,aleksi.

mä olisin kyllä jo valmis synnytykseen vaikka vatta on soman " pieni"

sf on 30.eikä potkukkaan oo aivan kamalia vielä.

toivottavasti muutaman viikon vielä pysyy koska kodolle olis tekemistä vielä.ja muutamat tavarat pitäis käydä ostamas..

mut näin meillä tämä tiistai..

ihanan napakoita potkuja muille mammoille.

Vierailija
33/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä edelleen yhdessä paketissa, vaikka lääkäri tokaisikin muutama viikko sitten että varmasti tulee ennen l.a. parin viikon sisään...No ei ole tullut limatulppaa, supistuksia vähän, eikä muuta. Huomenna taas neuvola. Verenpaineet on ollut vähän koholla ja turvotusta kiitettävästi, ei kuitenkaan paniikkia että olisi raskausmyrkytys, esikoista odottaessa paino nousi samaa tahtia lopussa ja verenpaineet samaa luokkaa...

Odotus edelleen siis jatkuu!

Onnittelut vauvan saaneille, me muut tulemme lupaavasti perässä!

Skorpion ja masuasukki 38+

Vierailija
34/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joo ihan normaalia. Tuntuu inhalle ja pitää ravistella. Normaalia raskaudessa, mutta myös esim. punttitreenaajilla. Allekirjoittanut kärsinyt aiheesta v 96 alkaen, jolloin odotin toistani. Nyt se on vain pahentunut vuosien saatossa. Johtuu tosin myös rinta-ja kaularangan suoristumisesta ( nihin taas vaikuttaa lasten saanti imetyksineen).

Tuosta leikkauksesta, se ei ole välttämättä ensisijainen hoitomuoto ihan jo sen vuoksi, että rannekanava-alueelle voi helposti tulla arpikudosta kiinnikkeineen eikä niiden kanssa eläminen välttämättä helpota oireita.

Jos nlassa ei osaa kertoa, miten nervus medianusta tai ulnarista/ radialista venytetään niin pyydäpä konsultaatioapua fysioterapeutilta. Jo hermovenytys auttaa paljon tilanteessa!!

Vierailija
35/35 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Kotona ollaan näiden helv. supistusten kanssa... tästä on nyt kyllä huumori tosissaan kaukana...!!! VASTA viikon supistellu ihan järkysti, ja pahenee vaan, mutta kun puuttuu edelleen se SÄÄNNÖLLISYYS!!!! Tai no on ne säännöllisiäkin jossain määrin, mutta.. äh.. Välillä saattaa tulla ihan peräkanaa tosi monta järkyttävää supistusta, tuntuu että lähtee järki ja tukka päästä, ja sit saattaa olla tunnin taas lievempiä versioita, ei tod. mitään helppoja nekään. Selkä, maha ja alapää on ihan p..skana ja kipeänä koko ajan, ei juuri tee mieli liikkua. Viikon univelat painaa.. että tällästä hehkeää raskautta täällä...

Olisin saanu jäädä sairaalaan lepäämään, no mitenkäs näillä suppareilla siellä onnistuu levätä yhtään sen paremmin kuin kotona? Käyrää ottivat ja tulihan siihenkin mun supparit, mut kun ei ole viikot täynnä ja paikat ei oo niiiin paljon auki että olis " helppo" käynnistys... jep jep.

En tiiä enää mitä tässä keksis, saunassa supistukset on sietämättömiä, levossakin ollessa tuntuu, että paikat lähtee pian hampaista kun ottaa niin kipeää että puren hampaita yhteen ihan hulluna, ja vesi lentää silmistä... että mun synnytyksen kesto tähän mennessä vasta 7 PÄIVÄÄ!!!

Vielä jouluna kuvioissa... P:n äippä