Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaksosten vanhempia paikalla?

Vierailija
19.03.2011 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia useamman vuoden ikäisten kaksosten vanhemmilta, miten teillä on mennyt, mikä on ollut hankalin vaihe, tai onko sellaista ollutkaan? Meillä on 1-vuotiaat kaksoset ja juuri nyt on todella raskas vaihe menossa. Vauvavuosi meni nopeasti ja oli helppo, ainakin tähän verrattuna. Nyt toinen kävelee, menee päättömästi koko ajan jonnekin ja toista ilmeisesti harmittaa, kun ei vielä osaa, kiukuttelee jatkuvasti. Molemmilla poskihampaiden tulo tuo voimakasta kiukkua ja itkua, kumpikaan ei osaa vielä syödä itse, eivätkä huoli nokkamukia, vaan huutavat tuttipullon perään, kun yrittää tarjota mukia. Pottaharjoitteluun eivät suostu...huaah, helpottaakohan tämä joskus. No, mutta on ne silti ihania ja rakkaita ja kauan odotettuja ja kaivattuja meidän perheeseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni nyt 2,5v kaksospojat ja nyt on vaikeampaa kuin koskaan. Tää uhmaikä tekee äidin toivottomaksi!!

Tsemppiä, kyllä se siitä! :)

Vierailija
2/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pahin vaihe on muisto vaan (toisaalta, mitä isommat lapset, sitä isommat ongelmat).

Kyllä se siitä, kiukku ja itku ja uhma on normaalia ja itse otin sen niin että ihanaa, mulla on normaalisti kehittyvät terveet lapset, aina kun joku uusi vaihe, oli se sitten uhma tai lievempi, ilmeni. Ilman hurttia huumorintajua, pitkää pinnaa ja lujaa optimistista luonnetta ei varmaan oltaisi pärjättykään vanhempina :-)

Nyt on toisella kaksosista todettu pitkäaikaissairaus (onneksi lääkkeellä hoidettava) ja toisella epäillään adhd:tä, koulussa isoja ongelmia, mutta luottavaisin mielin tässä kuitenkin koko ajan ollaan ja eletään. Tsemppiä vaan teidän perheeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa vaihetta ei tullut koskaan, ellei sitten siinä vaiheessa, kun tuplat saivat pikkusiskon ja tajusivat, että eivät olekaan perheen keskipiste. Potalle opeteltiin vasta 2v iässä, koska laiskana äitinä halusin selvitä kaikesta helpolla. Niinpä oppivat viikossa kuiviksi eli olisivat varmaan jo aikaisemminkin oppineet, jos olisi patistettu.

Parhaiten elämä sujui, kun oli itselleen armollinen.

Vierailija
4/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sä aiheutat lisäriitaa tuputtamalla nokkamukias ja pottaa? Eiks muka muuten oo tarpeeksi haastavaa? Miks sun täytyy lisätä taakkaa ja pahentaa asioita?

Vierailija
5/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin vaippoja ihan suosiolla siihen asti enkä viitsinyt ruveta vaivaamaan itseäni enkä lapsiani turhilla pottatreeneillä. Kaksosten vanhempien kannattaa oikeasti yrittää mennä siitä mistä aita on matalin sellaisissa asioissa jotka eivät ole elintärkeitä.

Vierailija
6/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että murrosikä oli se ihan kaikista kamalin vaihe. Tyttöjä, joilla todella vaikea murkkuaika ja sitten niitä oli vielä kaksi! Huh. No hengissä selvittiin kaikki. :D

Ihan turhaa tuossa vaiheessa nokkamukien ja pottien kanssa pelata. Meillä oppivat pari kuukautta päälle 2v suoraan kuiviksi, ilman mitään pitkiä harjoitteluja. Olivat silloin kypsiä siihen.

Vierailija
7/7 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmitti. Me keksittiin sitten sellainen konsti, että se joka osasi kävellä, työnsi kaveria taaperokärryllä pitkin asuntoa edestakaisin ja sekös oli heistä molemmista ihan huippuhauskaa :-)

Juuri katseltiin kaksosten kanssa heidän lapsuusvideoitaan ja kyllä olin jo autuaasti ehtinyt unohtaa, millaista hulabaloota elämä oli vähän yli 1-vuotisten kaksosten kanssa, jotka huusivat stereona lähes koko ajan! Lapsi itseäänkin nauratti, että tuollaisiako he ovat pieninä olleet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä