Miksi vaalikoneet antaa niin kummia tuloksia
Toisessa Osmo Soininvaara sijoittui kärkipisteille, toisessa taas sain hänet kaikkien epäsopivimpien top-listalle. Anyway, en aio äänestää vihreitä joten ei se haittaa.
Kokoomus hyppii listan kärjessä joka tapauksessa.
Persut loistaa poissaolollaan mun tuloslistoilla, samoin vasurit. Kun en kannata perustuloa ja olen EU-myönteinen.
SDP tuntuisi läheisimmältä, mutta heidän vaaliohjelmansa ja kaikki on jotenkin epämääräistä, ja pääministeriehdokkaansa on täysin epäsopiva, haluan mieluiten Kataisen, Mari Kiviniemikin on ollut ihan ok.
SDP:n ehdokkaista ei tunnu yksikään ihan täysin kivalta.
KD ja RKP myös on listallani kärkisijoilla, mutta ei tunnu omalta.
Koitanko nyt vaan äänestää kokoomusta pääministerin takia, on siellä kyllä pari kivaa ehdokastakin?
Kommentit (6)
Meillä on Suomessa kyllä progressiivinen verotus ja sitä ei ole kukaan muuttamassa tasaverosuuntaan.
Plus että tuo kokkareiden ehdokas jonka löysin, on leikkauksien puolella myös "sopiviin" verokohteisiin, kuten "pörssipyörittelytuloihin" ja osinkotuloihin.
AP
Kokoomuksen maine? Toisaalta kun heidän ajatuksiin perehtyy, sitä fiksummilta ne tuntuu muitten ajatuksiin verrattuna.
AP
niin ei yllätyksiä pahemmin tule, vaan ~tietää eri ehdokkaiden ja puolueden suuntaukset. Jos kyseslyssä haluaa etsiö sitä "eniten samaa mietlä" olevaa, niin kannattaa vastata niihin kysymyksiin mielipiteden mukaan MILLÄ ON MERKITYSTÄ, ja laittaa eos niihin joista ei osaa mitään sanoa/millä ei ole merkitystä. Näin saa esille ne vaihtoehdot joiden kanssa on tärkeimmistä asioista ~samaa mieltä.
pitivät edelliset vaalilupaukset joilla oli mulle merkitystä eli lapsilisät indeksiin, pienituloisille veronalennus (mulla 700e/v), opintotuen korotus, pienimmät äitiys- ja sairauspvärahat nousu 30%, psykoterapia tuli kaikille.
Ja hoiti hyvin Suomen laman toisin kuin vasurit tietyissä maissa.
palkasta on oikeudenmukaista ottaa sama vero kuin 200 000 euron palkasta :).